Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror det är en Seamaster Aqua Terra med ref 2 517.30.00fick denna klocka som är min morfars gamla. Undrar lite om någon vet modellnummer osv. Bara lite overall facts som kan va användbart att veta.
Tack för hjälpen. Om du skulle sätta ett värde på den idag vad skulle det va?
Boxen är 100% fejk./e
Vid närmare granskning.... ”Swiss Nade”
![]()
——
Ursäkta kommande bildbomb men jag är nyfiken på eventuell äkthet på denna box samt band/spänne. Bandet slängs nog oavsett men spännet och box, om äkta, är alltid kul.
Historien bakom, kort, är en vintage Omega Seamaster köpt från Tradera och säljaren slängde med dessa.. (klockan i sig är reko så inga konstigheter där)!
Vintage Omega har jag någorlunda koll på och förstår att varken box, band eller spänne är tidsenligt med klockan. Däremot mer moderna Omega, speciellt när det kommer till boxar och spännen.. Kunskap nästan noll!
Jag står alltså inför spar eller släng beroende på vad domen blir för dessa saker.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack på förhand!
Är det skruvar så har väl alla AD någon specialmejselgrunka från Omega som värmer skruven, fixar det hela helt utan spår. Kan inte gå fel då helt enkelt. Blir mest en prisfråga om och hur mycket dom vill ha betalt. Äldre med stift fixar vilken kompetent urmakare som helst.Hej!
Ska korta en länk på en Omega och undrar bara om folk har några dåliga erfarenheter hos någon handlare i centrala Stockholm. Ska väll inte vara så svårt tänker jag men utifall någon haft dålig erfarenhet undviker jag gärna det! Orkar absolut inte göra det själv ifall någon vill föreslå det.
Fin duo!Två kusiner under samma märke..
![]()
Tack för svar. Det verkar dock som att 5-årsgarantin gäller från och med 2018. Vet du eller någon annan hur det ser ut med klockor uttagna 2015?Har du garanti så ska det definitivt gå på den, om de inte kan påvisa att det är du som orsakat problemet, vilket jag tvivlar på. Vad som kan ha hänt vet jag dock inte. Enklast är att ta den till AD och be de fixa det bara.
Det står hur lång garantitid du har på ditt garantikort. Är det klocka utan coaxial-verk är det 2 år. Med co-axial är det 3 år. Och deras in-house master chronometer är 5 år. Så vitt jag vet.Tack för svar. Det verkar dock som att 5-årsgarantin gäller från och med 2018. Vet du eller någon annan hur det ser ut med klockor uttagna 2015?
Står 4 year warranty på Pictograms-kortet? Hoppas att detta stämmer? Isåfall har jag en månad på mig, det räknas från när den är uttagen va?Det står hur lång garantitid du har på ditt garantikort. Är det klocka utan coaxial-verk är det 2 år. Med co-axial är det 3 år. Och deras in-house master chronometer är 5 år. Så vitt jag vet.
Riktigt bra! Gillar länken som tusan.
Vad tycker gänget om den här nya godbiten från omega?![]()
Där ja! Jo precis, två verk har 4 år, resten har 3. Då får du snabba dig till ADHittade på ett annat forum:
4 years ONLY covers watches with a co-axial escapement and SI14 balance spring, and calibre 8500 8501, all other co-axials are 3years only.
Skönt!