Vilken bandstorlek?Nån som vet vart man kan hitta snygga gummiarmband till denna? Förslag?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken bandstorlek?Nån som vet vart man kan hitta snygga gummiarmband till denna? Förslag?![]()
22 mmVilken bandstorlek?
Det här kanske kan vara något?Nån som vet vart man kan hitta snygga gummiarmband till denna? Förslag?![]()
Som känd blåfantast var det ju för dig oundvikligt att till slut hamna hos den blå!Klockan som överlägset används mest just nu. Sitter väldigt bekvämt o har en härlig lyster.Hade först den svarta men bytte senare till denna blå som jag anser är mkt mer ”levande”
![]()
![]()
![]()
Klockan som överlägset används mest just nu. Sitter väldigt bekvämt o har en härlig lyster.Hade först den svarta men bytte senare till denna blå som jag anser är mkt mer ”levande”
![]()
![]()
![]()
Saftigt! Men ser ju helt ny ut efteråt så ett bra utfört jobb, o helt klart värt det.Då var den tbx efter ca:10 veckor hos omega. Kostnaden blev 22100:-
Före
![]()
Efter
![]()
![]()
Svårt, men säg 13-15 kan jag tycka är rimligt, men även mid-size verkar vara på väg uppåt. Kanske tack vare att trenden med väggur på armen börjar vika och mindre ur åter är accepterat på män.Testar i denna tråden också, vad hade ni kunnat tänka er att betala för en omega seamaster 300M mid-size 2551.80.00 i helt ok skick med box och orginalhandlingar?
Ryser när jag ser kollegor med överstora Fossil, Diesel och MVMT. Ser de inte att de bär hockeypuckar på handlederna? Påminner om att bära CD walkman på höften, Jabra BT handsfree från 2005 eller turister som tar bilder med iPad som om det vore smidigt att använda som en kamera.Svårt, men säg 13-15 kan jag tycka är rimligt, men även mid-size verkar vara på väg uppåt. Kanske tack vare att trenden med väggur på armen börjar vika och mindre ur åter är accepterat på män.
Ryser när jag ser kollegor med överstora Fossil, Diesel och MVMT. Ser de inte att de bär hockeypuckar på handlederna? Påminner om att bära CD walkman på höften, Jabra BT handsfree från 2005 eller turister som tar bilder med iPad som om det vore smidigt att använda som en kamera.
Har också haft span på denna modell under en tid men har funderat på om 36mm är för litet för min 17,5cm handled. Är dock väldigt nyfiken på hur jag skulle uppleva storleken.Svårt, men säg 13-15 kan jag tycka är rimligt, men även mid-size verkar vara på väg uppåt. Kanske tack vare att trenden med väggur på armen börjar vika och mindre ur åter är accepterat på män.
Så här ser full size ut på 17,5. Skulle säga att den ligger i gränslandet men kommer undan eftersom det är en dykare. Den första versionen av SMP var rätt smidig så du trivs säkert med den stora. Personligen tycker jag 36mm blir för litet på min handled när det kommer till dykare, men det är helt och hållet en smaksak.Har också haft span på denna modell under en tid men har funderat på om 36mm är för litet för min 17,5cm handled. Är dock väldigt nyfiken på hur jag skulle uppleva storleken.
Grymt mysiga index på den därSå här ser full size ut på 17,5. Skulle säga att den ligger i gränslandet men kommer undan eftersom det är en dykare. Den första versionen av SMP var rätt smidig så du trivs säkert med den stora. Personligen tycker jag 36mm blir för litet på min handled när det kommer till dykare, men det är helt och hållet en smaksak.
Nice! Den där sitter bra på digSå här ser full size ut på 17,5. Skulle säga att den ligger i gränslandet men kommer undan eftersom det är en dykare. Den första versionen av SMP var rätt smidig så du trivs säkert med den stora. Personligen tycker jag 36mm blir för litet på min handled när det kommer till dykare, men det är helt och hållet en smaksak.
Jag tyckte också det var saftigt men tur i oturen så tar hemförsäkringen det.Saftigt! Men ser ju helt ny ut efteråt så ett bra utfört jobb, o helt klart värt det.
Denna Railmaster är min personliga favorit, skulle man få ändra något så hade jag lagt in datumvisaren!
Åh, jag som gillar avsaknaden av datum! Visst saknar jag att ha datum på klockan, men för symmetri, uttryck och känsla passar det så bra utan!Denna Railmaster är min personliga favorit, skulle man få ändra något så hade jag lagt in datumvisaren!
Har nu stillat min nyfikenhet och provat en 36mm men den kändes på tok för liten.Nice! Den där sitter bra på dig
Tack för input och nu fick jag lite att fundera på. Känner jag mig själv någorlunda så kommer jag troligtvis att prova en 36mm ändå för att stilla nyfikenheten![]()
Edit: såg felJag har nyligen väckt upp ett klockintresse och slog till på en Omega Seamaster Aqua Terra -16.
Originalbox, garantibevis, ”pictogram” ingick.
En reflektion i efterhand så skall väl även ett tredje kort finnas med? Med andra ord certifikatet...?
Nu har jag inte ambition att sälja klockan ännu på ett bra tag, men kommer detta göra klockan svårsåld för mig på sikt?
Tack på förhand
![]()
Nej, du har allt! Följde bara med dessa två. "Pictogram" och "International Warranty". Garantin är 4 år på denna så det finns ju gällande garanti kvar förutsatt att detta kort är korrekt stämplat och daterat från en AD.Jag har nyligen väckt upp ett klockintresse och slog till på en Omega Seamaster Aqua Terra -16.
Originalbox, garantibevis, ”pictogram” ingick.
En reflektion i efterhand så skall väl även ett tredje kort finnas med? Med andra ord certifikatet...?
Nu har jag inte ambition att sälja klockan ännu på ett bra tag, men kommer detta göra klockan svårsåld för mig på sikt?
Tack på förhand
![]()
Ska det verkligen vara Metaskort till denna, med 8500-verk?Garantikortet är viktigast, om det är korrekt ifyllt och stämplat av en Omega AD. Pictogram är väl det man har minst nytta av. Det tredje du ska ha är master chronometer-kortet, som innehåller en kod du kan använda för att se din klockas resultat i METAS-testerna. Saknas det så misstänker jag att det sänker attraktionsgraden – och priset – något, men mer för att det inte är fullset än för att just det saknas.