• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Var inne på NK i Stockholm här om dagen, hittade ett exemplar av nya PO 39,5. Tycker att modellen är precis så bra storleksmässigt som man föreställer sig, var lite bekymrad över relationen diameter och tjocklek innan jag testade - men tycker verkligen inte att den blir för topptung. Kan ha att göra med länken som även den är balanserad tjockleksmässigt (se den bifogade "side shot"-bilden) mot bandhorn och boett. Fullträff tycker jag- bifogar några stresstagna, och dessvärre jättekassa bilder på underverket. Klockan bredvid är en SMP-C (41mm), som jag försökte skapa en referens storleksmässigt med. Mvh, Operator

IMG_1674.JPG IMG_1675.JPG IMG_1679.JPG IMG_1681.JPG
Grymt snygg ju! Den ser nästan liten ut jämfört med SMP C :p På armen sitter den dock klockrent. Vad har du för omkrets på handleden?

Hur tjock är nuvarande 2500? Smp:n får verkligen inte tjocka på sig något mer, det skulle förstöra hela "dress-diver" looken den för närvarande har.

Kaliber 2500 mäter 4,1mm på höjden - det är dock viktigt att påpeka att det är kaliber 2500 som är tunn, det är inte kaliber 8500 som är tjock (5,5mm är en rätt ordinär tjocklek för en baskaliber).

Vänligen
Forumets undersköterska

Är tyvärr inte lika imponerad som vissa andra med PO Mini. Tavlan ser komprimerad ut, eller snarare ihoptryckt.

Får bli 43,5 när den kommer ut på gråhandeln på riktigt så man kan köpa den till ett hyfsat Omega-riktigt pris.

Är dock inte helt positiv till den nya blänkande bezeln jämfört med PO8500. Stor del av anledningen till att jag efter många vändor valde PO framför nya Sub var för att den var mindre blingig och mer tool.

Tänkte se om någon kunde hjälpa mig lite på traven!

Har börjat komma på tankar att söka efter en Seamaster 120m, har kollat lite men vad jag kunde se (iallafall på Chrono24) så verkar dom vara populära i Japan och andra delar av Asien.
Men hur ser det ut i Europa? Är dom såvärst populära här eller har dom blivit utkonkurerade av SMP, PO, AQ etc?

447.005.jpg

Absolut; förmågan att stå emot repor är ju överlägset i keramikens favör. Det jag oroar mig för är hur pass kapabelt det verkligen är att klara av stötar; Omega har ju testat detta ingående såklart men jag har ingen riktig lust att hoppa på det här tåget än på några år, tror jag.

Vänligen
Forumets undersköterska
Aha, du tänker så. I för sig en bra poäng, kontrollerade stötar i ett test hos Omega själva är en sak, slumpmässiga stötar i vardagen kan vara en helt annan.

Var inne på NK i Stockholm här om dagen, hittade ett exemplar av nya PO 39,5. Tycker att modellen är precis så bra storleksmässigt som man föreställer sig, var lite bekymrad över relationen diameter och tjocklek innan jag testade - men tycker verkligen inte att den blir för topptung. Kan ha att göra med länken som även den är balanserad tjockleksmässigt (se den bifogade "side shot"-bilden) mot bandhorn och boett. Fullträff tycker jag- bifogar några stresstagna, och dessvärre jättekassa bilder på underverket. Klockan bredvid är en SMP-C (41mm), som jag försökte skapa en referens storleksmässigt med. Mvh, Operator

IMG_1674.JPG IMG_1675.JPG IMG_1679.JPG IMG_1681.JPG
Hypen av PO 39,5 blir ju bara bättre och bättre, ser grymt ut! Tack för bilderna.

Är tyvärr inte lika imponerad som vissa andra med PO Mini. Tavlan ser komprimerad ut, eller snarare ihoptryckt.

Får bli 43,5 när den kommer ut på gråhandeln på riktigt så man kan köpa den till ett hyfsat Omega-riktigt pris.

Är dock inte helt positiv till den nya blänkande bezeln jämfört med PO8500. Stor del av anledningen till att jag efter många vändor valde PO framför nya Sub var för att den var mindre blingig och mer tool.
Håller med! Tycker den ser för liten ut vilket en PO inte ska vara. Blänket behöver man inte oroa sig över, är ljuset hos AD som ställer till det :)

Jag tror man måste se dessa klockor i verkligheten då Jag tycker att Omegas bilder inte gör klockorna rättvisa.
Var och tittade på dem idag och instämmer, färgerna är helt annorlunda i verkligheten :)
Kanske missförstod säljaren eller så sa han fel när han nämnde att den även fanns med svart tavla.

Jag tror man måste se dessa klockor i verkligheten då Jag tycker att Omegas bilder inte gör klockorna rättvisa.

Så är det förvisso. Just Globemastern känns svår att fånga - det är en sak på bild, en helt annan (och ännu bättre) upplevelse i verkligheten. Är man intresserad av Globemastern bör man absolut besöka sin AD både en och två gånger för att bilda sig en uppfattning.

Vänligen
Forumets undersköterska

Man kan säkert pruta en del på Omega men jag tror inte på dem som påstår "lätt 20-25%". Inget personligt mot dig men 30% av? Nej, det tvivlar jag på :)
30% är inte omöjligt på en omega, denna går ju som dam modell på omegas hemsida dessutom. Om inte annat lär den finnas 30% hos någon gråhandlare. :)

Att Omega kommer att höja sina priser känner kanske de flesta till (fått det bekräftat själv av AD med) med är det någon som hört mer exakt när det kommer att ske?
Funderar på om jag ska passa på att införskaffa en SMP-C innan höjningen, därav min fråga.

Så är det förvisso. Just Globemastern känns svår att fånga - det är en sak på bild, en helt annan (och ännu bättre) upplevelse i verkligheten. Är man intresserad av Globemastern bör man absolut besöka sin AD både en och två gånger för att bilda sig en uppfattning.

Vänligen
Forumets undersköterska
Hur är globemastern mot at'n irl? På bild så äger ju at globemastern!

Att Omega kommer att höja sina priser känner kanske de flesta till (fått det bekräftat själv av AD med) med är det någon som hört mer exakt när det kommer att ske?
Funderar på om jag ska passa på att införskaffa en SMP-C innan höjningen, därav min fråga.
Vet du när höjningen sker?

Tillbaka
Topp