Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
review om PO deep black GMT
Jag diggar ju PO men tycker det är trist att den är för tjock. Bär man mycket skjorta o kavaj så blir för tjocka klockor helt enkelt obekväma. 42 mm 8500 cal är i gränslandet för mig. Deep black blir ju ännu maffigare. Synd då klockan ser trevlig ut. Sedan finns ju såklart alt med de nya i stål på 43,5 mm...där vore det intressant att se hur proportionerna ter sig på handleden.Mycket intressant, tack för godis Ett kvalitetsbygge utan motstycke - det är bara den där keramiken som skrämmer mig lite. Blir spännande att se hur boetten presterar i det långa loppet, det är säkert bara jag som är nojig
Vänligen
Forumets undersköterska
gör man det nångång o sedan vill återställa PCL så är det väl ingen fara. man tar ju bort en del material framförallt när man vill återgå till PCL. Men en gång är väl inget man direkt märker av. Jag har själv testat detta på en Rolex länk. Se bara till att du går till en Omega AD så borstningen blir rätt utförd. Återkom gärna med bilder på resultatetHallå!
jag står i valet och kvalet om ska låta Omega borsta mittlänkarna på min 300mc, men jag kan inte bestämma mig !
Normalt sett har jag svårt för polerade länkar .
Vad säger alla omega vänner?
gör man det nångång o sedan vill återställa PCL så är det väl ingen fara. man tar ju bort en del material framförallt när man vill återgå till PCL. Men en gång är väl inget man direkt märker av. Jag har själv testat detta på en Rolex länk. Se bara till att du går till en Omega AD så borstningen blir rätt utförd. Återkom gärna med bilder på resultatet
Otroligt fins klocka o bra bild btwDagens bild
Skicka till omega känns väldigt overkill...? vilken AD säger detta?Jag har fått pris på de från Omega AD, men dom väljer att skicka den till Omega för att få de rätt gjort.
Här är lite bilder på en som har gjort de
https://omegaforums.net/threads/omega-seamaster-300-master-co-axial.23864/
Skicka till omega känns väldigt overkill...? vilken AD säger detta?
ok..när jag gjort borstning har det skett direkt hos Ad som har utrustning för detta o det har utförts under dagen...men det är din klocka o du ska självfallet göra det som du känner är bäst...Säkert är de overkill. men båda ADs (Jarl Sandin&Eriksons ur handel) som svart på min fråga vill att den ska skickas till Omega.
Å för min del känns de ju oxå bäst.
ok..när jag gjort borstning har det skett direkt hos Ad som har utrustning för detta o det har utförts under dagen...men det är din klocka o du ska självfallet göra det som du känner är bäst...
Jäkligt snygg är den.Vilken pangklocka nya Planet Ocean 39,5 mm verkar vara. Äntligen en PO i rätt storlek. 14,16 mm är förvisso rätt tjockt men med den "nätta" storleken i övrigt borde den smita in lätt under skjortärmen. Urverkets storlek + 600 m gör det nog omöjligt för klockan att bli så mycket tunnare. Kan vara den ultimata dykaren? Känns ju klart mer spännande än Submarinern.
Måste prova den när ADn får in dem. Sparandet har redan varit igång ett tag.Vilken pangklocka nya Planet Ocean 39,5 mm verkar vara. Äntligen en PO i rätt storlek. 14,16 mm är förvisso rätt tjockt men med den "nätta" storleken i övrigt borde den smita in lätt under skjortärmen. Urverkets storlek + 600 m gör det nog omöjligt för klockan att bli så mycket tunnare. Kan vara den ultimata dykaren? Känns ju klart mer spännande än Submarinern.
Japp den ser helt klart kul ut!Vilken pangklocka nya Planet Ocean 39,5 mm verkar vara. Äntligen en PO i rätt storlek. 14,16 mm är förvisso rätt tjockt men med den "nätta" storleken i övrigt borde den smita in lätt under skjortärmen. Urverkets storlek + 600 m gör det nog omöjligt för klockan att bli så mycket tunnare. Kan vara den ultimata dykaren? Känns ju klart mer spännande än Submarinern.
55' är vad jag har fått höra.Någon som vet listpriset?
Hm...kanske dags att avyttra 216570 då i mina fortsatta försök att vara OWG55' är vad jag har fått höra.
Hm...kanske dags att avyttra 216570 då i mina fortsatta försök att vara OWG
Haha jag tror dock att flickvännen uppskattar mer att pengarna behålls i sparandet till kontantinsats
Iallafall i teorin bör väl keramiskt material vara "ålderslöst"? Så länge man inte tappar klockan så bör det vara lugnt eftersom det mer eller mindre krävs diamanter (eller något lika hårt) för att repa materialet.Mycket intressant, tack för godis Ett kvalitetsbygge utan motstycke - det är bara den där keramiken som skrämmer mig lite. Blir spännande att se hur boetten presterar i det långa loppet, det är säkert bara jag som är nojig
Vänligen
Forumets undersköterska
Iallafall i teorin bör väl keramiskt material vara "ålderslöst"? Så länge man inte tappar klockan så bör det vara lugnt eftersom det mer eller mindre krävs diamanter (eller något lika hårt) för att repa materialet.
Vilken pangklocka nya Planet Ocean 39,5 mm verkar vara. Äntligen en PO i rätt storlek. 14,16 mm är förvisso rätt tjockt men med den "nätta" storleken i övrigt borde den smita in lätt under skjortärmen. Urverkets storlek + 600 m gör det nog omöjligt för klockan att bli så mycket tunnare. Kan vara den ultimata dykaren? Känns ju klart mer spännande än Submarinern.
Här är urverket i minstingen, sans gulddetaljerna då. Vad man visuellt genast kan se är att det skiljer sig något från kaliber 8500; rotorn tycks rulla på kullager och Omega har lyckats få ner höjden på verket genom att komprimera utrymmet för uppdragningsmekanismen (som saknar en egen, underliggande platta). Kaliber 8500 mäter 5,5mm. Vad kaliber 8800/8801 mäter vet jag inte, men det är tunnare vilket proportionsmässigt gör urverket perfekt till PO 39,5mm och även till den naturliga ersättaren till kaliber 2500D i SMP'n.
Vänligen
Forumets undersköterska
Det är ju 39,5 som gör den så jävla bra. Vill du ha fläskigare finns ju gamla PO i 42 och nya i 43,5.Fan, den borde vara 42mm och ytterligare en mm tunnare, då jävlar.
Hur tjock är nuvarande 2500? Smp:n får verkligen inte tjocka på sig något mer, det skulle förstöra hela "dress-diver" looken den för närvarande har.