Så nu har det hänt, tack vare ett mycket trevligt besök på Erikson urhandel så äger jag nu en Seamaster Ploprof! Mitt enda problem är att jag nu äger mina två ”gralar” -Speedy och ploppen, så vad ska jag skaffa nu? Men det är å andra sidan ett angenämt problem.
Nog om det och åter till klockan. Mina första intryck är att den är bra, riktigt jävla superbra. Den är bekväm och förvånansvärt lätt. När jag först kände på klockan så började jag fundera på om den var för lätt i titan, men jag inser att det kommer vara bekvämt att bära klockan långa dagar. Jag gillar också hur titan känns och ser ut, så bara plus. För det är en snygg klocka, jag hävdar att den är perfekt
Även om den nu bara kommer bada i badtunnan under vintrarna och sen bada lite från båten på sommaren, så känns det skönt att veta att den fixar vad än jag utsätter den för. Det här en klocka som ger dig självförtroende att göra vad som helst, ja kanske inte att bära hängslen tillsammans med skärp, men ni förstår vad jag menar.
Tavlan är otroligt skarp, den blanksvarta färgen med de skarpt markerade indexen ger ett härligt djup.
En bild är på sin plats,
Trevlig kväll, och skål kamrater!