Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt sugen på att prova denna också men har ännu inte hittat den i butik.Fan, vad fräck denna är. En av klockorna på min önskelista. Speedmaster MkII "Racing"
AT 8500 är sagolika klockor...
...men PO 8500 fungerar ju det med; svårslagen beater på ett passande NATO.
Vänligen
Forumets undersköterska
Bra! Plantera in det snyggt och övertyg hårt så får vi se paketöppning från dig senOptimal setup! Snyggt. Får göra nåt liknande upplägg. Det är nu eller aldrig scenariot. Ska kratta i manegen med att köpa henne handkräm eller nåt
Är dina AT:s 41,5mm ?
Är det en vit AT med roseguld index och visare?
Samma här, känns som man bör pröva innan köp. Främst för den lite speciella formen men också för att den är relativt tung, läste ~180 gram någonstans.Riktigt sugen på att prova denna också men har ännu inte hittat den i butik.
Aqua terran är onekligen grym. Sjukt nöjd med min:
Jag var anti-pcl förr men tycker numera att det är grymt snyggt, iaf på mer dressade klockor. På terran tycker jag det funkar riktigt bra. Ger den ett mer exklusivt intryck.
Märkligt! Har haft fleratlet PO o även Omegas gummi o aldrig upplevt detta.Varför luktar gummit gravöppning? Tvättar det ganska ofta, skulle det kunna vara problemet? Luktar verkligen illa.
Välkommen hit, SMP är en väldigt fin start så grattis till den!Här är min nyligen inhandlade Seamaster diver. Det är min första riktiga klocka. Otroligt nöjd. Gillar dess mångsidighet. Passar i alla tillfällen.
Blir impad på era övriga klockor, svårt att välja vilken nästa blir!
Varför luktar gummit gravöppning?
Här är min nyligen inhandlade Seamaster diver. Det är min första riktiga klocka. Otroligt nöjd. Gillar dess mångsidighet. Passar i alla tillfällen.
Blir impad på era övriga klockor, svårt att välja vilken nästa blir!
Det har med magnetism att göra. Rolex Milgauss har samma symbol ingraverat om man skruvar av det första av två lock.Någon som vet vad B:et/pilen står för?
OBS! Lånad bild..
Jasså? Är du 100%? Fick även svar från vintagetråden där de hävdade att "B:et" står för Bofors, alltså troligtvis en gåva från det företaget.Det har med magnetism att göra. Rolex Milgauss har samma symbol ingraverat om man skruvar av det första av två lock.
"The symbol for magnetic flux density – the capital letter 'B' with an arrow"
Jasså? Är du 100%? Fick även svar från vintagetråden där de hävdade att "B:et" står för Bofors, alltså troligtvis en gåva från det företaget.
To be continued..
Min Omega-"samling"... Inga fler som har en sån här GMT ?
Hade även en quartzare i slutet på nittiotalet.Dom är väldigt fina, pre-Bond klockorna i SMP-serien. Har aldrig ägt någon själv (p.g.a den integrerade länken) men alltid gillat designen i övrigt; vackert tidlös på något sätt.
Vänligen
Forumets undersköterska