• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 369 53.9%
  • Hesalit

    Röster: 316 46.1%

  • Totala väljare
    685
Omegas butik i Seoul är ju om inte en vacker så alla gånger åtminstone en spektakulär byggnad.

image.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska
 
Nu när jag äntligen har blivit medlem på klocksnack, så ska jag väl bidra med nånting, känns som rätt tråd att posta i. Här är en bild på min ögonsten
_20160913_102104.JPG

Underbar PO 2500 ! Välkommen till Omegatråden :)

Idag blev jag med Aqua Terra nr 2! Min skyfall får nu sällskap av denna skönhet!

Supernöjd, tack till dinkan1337 för en smidig affär!
Bjuder på lånad annonsbild då jag inte kan fota den själv just nu. :cigar:

image.png

Oemotståndlig, gillar verkligen gulguldsindexen ! :)
 
Ein Breif aus Deutschland anlände till Sandsbro idag. Trevligt ! :)

image.jpg

Bara att sprätta upp då. En fin läderrem till Omegas förträffliga viklås.
image.jpg

Bäst att hämta en klocka också då.
image.jpg

Suck. En 20/16 strap. Passar ju inte till Omegas 18mm viklås. Och då har jag beställt en 20/18 rem, vilket också framgår av följesedeln i brevet. Att det ska vara så svårt. Har varken tid eller energi att skicka tillbaka och byta; vem vet, kanske följer med ett 16mm viklås någon gång framöver vid ett framtida klockköp. Men nu blir det att beställa ett nytt 20mm till Omegas viklås med 18mm vid infästningen, från en annan säljare såklart suffice to say.
image.jpg

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Var det bara jag som missade denna från Baselworld? Globemaster med årskalender utförd i platina. Även tavla i platina och markörerna är inte fyllda med lume utan röd emalj. Ville mest bara visa den eftersom färgkombon var bang-on i mina ögon. Limiterad till 52 ex för knappt en halv miljon stycket så det lär inte bli någon daglig beater precis :)

Omega-5.jpg

Omega-6.jpg
 
Av fonten på ettorna i datumfönstret att döma är det ett 2500D i den PO'n. Ser mycket fin ut förresten, om det är en färsk bild så får man ju verkligen NOS-vibbar.

Vänligen
Forumets undersköterska
Jag är jäkligt sugen på att testa denna ( haft flera PO 8500). dock är ej centret stämplat men nu spelar det väl kvitta eftersom den är sedan länge är utanför garantin. Japp av bilderna att döma så ser ju klockan ut att vara i toppskick, dock osäker på om tavla o bezel är bytta. Ska undersöka det.
 
Tillbaka
Topp