Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, merpriset mot AT finner jag svårmotiverat och för ung samma listpris får man den jättefina tvåtons SMP på gummi som @KenKun precis visat upp. Men det går nog deala lite på hyllvärmare hos AD och begagnade är dom överkomliga.Tycker globemaster är en riktig pärla men kan tycka Omega samtidigt tar lite väl bra betalt för modellen.
Kan tycka att hela omegas prishierarki är lite oklar..Ja, merpriset mot AT finner jag svårmotiverat och för ung samma listpris får man den jättefina tvåtons SMP på gummi som @KenKun precis visat upp. Men det går nog deala lite på hyllvärmare hos AD och begagnade är dom överkomliga.
Även de manuella de ville tresor e ju riktigt fina!
Tycker globemaster är en riktig pärla men kan tycka Omega samtidigt tar lite väl bra betalt för modellen.
Ja, merpriset mot AT finner jag svårmotiverat och för ung samma listpris får man den jättefina tvåtons SMP på gummi som @KenKun precis visat upp. Men det går nog deala lite på hyllvärmare hos AD och begagnade är dom överkomliga.
Kan tycka att hela omegas prishierarki är lite oklar..
Smp - 55
AT - 61
Seamaster 300 - 69
Globemaster - 75
Borde inte smp:n med keramisk vridring och 300m vara dyrare än aquaterran? Visserligen så går väl railmastern också på 55 men ändå..
Eller tänker de railmaster - aquaterra - globemaster samt smp - 300 - po?
Håller verkligen med om att SMP är grymt prisvärd i jämförelse med resten av Omegas sortiment. Riktigt svårt för mig iaf att förstå varför AT är dyrare. Kanske för att OWGs oftare kör AT och bäst att krama ur dem så mycket pengar som möjligt?
Håller verkligen med om att SMP är grymt prisvärd i jämförelse med resten av Omegas sortiment. Riktigt svårt för mig iaf att förstå varför AT är dyrare. Kanske för att OWGs oftare kör AT och bäst att krama ur dem så mycket pengar som möjligt?
Vad gäller pris på GM vs AT brukar väl GMs bezel av Volfram (vad Tungsten är på Svenska?) anges som en anledning. Det skall ju vara extremt svårbearbetat. Personligen tycker jag iaf att GM är en mer intressant klocka än AT. Med trevligare case, bättre länk, pie pan dial och inte minst då en bezel i Volfram. Men AT är kanske mer mångsidig? Att GM kostar mer är ok för mig iaf. Att den dessutom går att hitta begagnad för ett riktigt humant pris betyder väl att marknaden och jag ser olika på den. Vilket jag är väldigt ok med, tills jag vill sälja då
I vilket fall har jag en varje, men AT GMT då.
![]()
Blå Globis på det blåa alligator är niceOuf, Globemastern är fin men har jäkligt svårt för en länken med så brett mitten-parti. Tycker man borde knycka Speedmaster-länken så skulle den vara superb.
Jag som tycker länken är en av fördelarna med den. Tänk så olika man kan tyckaOuf, Globemastern är fin men har jäkligt svårt för en länken med så brett mitten-parti. Tycker man borde knycka Speedmaster-länken så skulle den vara superb.
Finns ju typ nya för runt 50 samt begagnade för ish 40… har haft 2 men funderar alltid om jag inte ska skaffa en igenBlå Globemaster med alligator vore underbar, tycker den är helt perfekt som dressur men tycker priset är för högt för Omega![]()
Finns ju typ nya för runt 50 samt begagnade för ish 40… har haft 2 men funderar alltid om jag inte ska skaffa en igen
Helt nya för list tror jag inte de säljs för.
Okej, lite mer acceptabelt än listpris 72 500![]()
Har du kvar din no time to die seamaster? Har för mig att du hade en. Länge sen man såg en här.![]()
riktigt bra imho
Den har jag inte haft tyvärr. Klämt några ggr men avstått då låset bygger mkt o förstör en del…Har du kvar din no time to die seamaster? har för mig att du hade en. Länge sen man såg en här.
Jag som missminner mig.Den har jag inte haft tyvärr. Klämt några ggr men avstått då låset bygger mkt o förstör en del…
Halloj, skulle jag kunna få några input på hur jag ska tänka runt detta?
jag älskar utseendet på speedmaster men vill kunna bada med klockan utan att behöva oroa mig, jag har långa spanat och haft planet ocean som grail men tvekar då visarna enligt mig inte är så snygga.
- finns det andra modeller med andra visare?
- finns det någon speedmaster med mer vattentålighet?
tacksam för svar!![]()
Det beror på vad du är ute efter det ena är ju en kronogfraf och den andra en dykare. Är tanken att du ska ha denne som enda klocka? Har själv en Speedmaster men skaffade en dykare mkt pga Vattentätheten saknades.Halloj, skulle jag kunna få några input på hur jag ska tänka runt detta?
jag älskar utseendet på speedmaster men vill kunna bada med klockan utan att behöva oroa mig, jag har långa spanat och haft planet ocean som grail men tvekar då visarna enligt mig inte är så snygga.
tacksam för svar!![]()
Dessa liknar månklockan och har 100m WRHalloj, skulle jag kunna få några input på hur jag ska tänka runt detta?
tacksam för svar!![]()
Borde vara tre cert om klockan är från 2010 till säg 2014... International Warranty, Pictograms och Chronometer Certificate.Är inne på att köpa en aqua terra till damen. Är inne på en med 8520, tillverkade i början av 10 talet? Den med ram runt datum.
Någon som vet vad man ska få med för att det ska anses vara full set? Är det 2 eller 3 cert tex?
Med vänlig hälsning, blåklockan
Okej! Den jag kollar på har två, är från 2015 från svensk AD. Gissar att det var då dom drog in det. Allt annat finns med så gissar att det är legit utan det certet.Borde vara tre cert om klockan är från 2010 till säg 2014... International Warranty, Pictograms och Chronometer Certificate.
Kronometercertet försvann 2014/2015 någongång och efter det fick man bara två. Kan vara lite förvirring här för jag inbillar mig att Omega drog in kronometercerten rakt av så samma ref kan ha kommit med eller utan beroende på när den tillverkades.
Ja, det vill jag också tro.Okej! Den jag kollar på har två, är från 2015 från svensk AD. Gissar att det var då dom drog in det. Allt annat finns med så gissar att det är legit utan det certet.
Kände att det nog skett lite tidigare än så, sökte lite och hittat att kronometercerten utgick under andra halvan av 2013. Sen kan ju en klocka ligga hos AD en längre tid innan certet dateras så därför får man lite olika bud på klockor sålda 2014/15.Okej! Den jag kollar på har två, är från 2015 från svensk AD. Gissar att det var då dom drog in det. Allt annat finns med så gissar att det är legit utan det certet.