• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 355 53.1%
  • Hesalit

    Röster: 314 46.9%

  • Totala väljare
    669

GBG81

Omega
2-Faktor
här är ett gäng omega jag haft!
Jag var/är speciellt förtjust i grå som jag hade som Daily ett par år. Kanske får bli en till framöver.
1200BD17-0320-4E0D-9A5B-13476626B276.jpeg
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Trevlig klocka.

Du är hockey legend, stort!

För den armen tillhör inte Pernilla Wiberg.
Antar att du syftar på mig, nej jag ingen hockey legend och jag var bara någon månad gammal när OS i Lillyhammer var (det är även en årsklocka för mig vilket gör den ännu mer speciell för mig). Men alla spelare som var med att vann fick varsin Omega klocka där varje klocka är graverad på baksidan. Jag känner en spelare som var med och tog OS guld och jag köpte klockan av honom. Så jag kan inte ta åt mig äran överhuvudtaget mer än att kunna säga att jag äger en av de få klockorna som gavs ut till spelarna😊 Men då jag generellt gillar sport samt klockor så är det en rolig klocka att ha i samlingen!
 
Omega igår och Omega idag!😁
Jag tycker verkligen att Omega Planet Ocean 43,5mm bärs riktigt bra. Tycker att min 16610 Submariner bärs större. Tror det beror på att den inte är så stor om man mäter bandhorn till bandhorn.
IMG_0813.jpeg
Håller med om att den bärs bra. Dykarringen är 42 mm. (boetten är asymmetrisk) så den bärs mer som en sån än 43,5. Vikten blir man van, men visst känner man att man bär nåt smärt och elegant om man tar på sig en aqua terra t.ex.
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Håller med om att den bärs bra. Dykarringen är 42 mm. (boetten är asymmetrisk) så den bärs mer som en sån än 43,5. Vikten blir man van, men visst känner man att man bär nåt smärt och elegant om man tar på sig en aqua terra t.ex.
Jo det är ju fortfarande strax över 200gram klocka så klart den märks av!😁 Jag har haft min i strax över 5 år och jag trodde aldrig att jag skulle behålla den så länge men jag är väldigt nöjd med den!
 
Topp