• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 355 53.1%
  • Hesalit

    Röster: 314 46.9%

  • Totala väljare
    669
Ingen som kommenterat denna ännu vad jag kan se. Ok, high-tech med nya material, titan i urverket osv men ändå... (tänker på priset alltså)
1698502039441.png
Inte sett den här förrän nu. Otroligt dyrt! Ok, ett nytt lättare keramiskt material. Vet inte varför det är så dyrt med titan, men det är säkert komplicerat i urverk. Tänker på Aqua terra ultra light som Duplantis har - den dyraste går på över 700.000!
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Inte sett den här förrän nu. Otroligt dyrt! Ok, ett nytt lättare keramiskt material. Vet inte varför det är så dyrt med titan, men det är säkert komplicerat i urverk. Tänker på Aqua terra ultra light som Duplantis har - den dyraste går på över 700.000!
Jo den känns verkligen orimligt dyr. Jag undrar vem som köper denna klockan! Det går ju att få en rätt schysst klocka i ädelmetall för denna pengen. Känns mer som att det är en show off klocka från Omegas sida typ ”kolla vad vi kan göra och vad vi har gjort” och att det ska öka deras försäljning av ”vanliga klockor”. Även för de som har i princip obegränsade pengar, är detta verkligen något de skulle köpa? Är inte majoriteten av de personerna (som gillar eller köper klockor) mer för ”skrytklockor” typ en guld daytona, PP, AP, RM eller liknande? Jag tror inte det är många här på KS som hade betalat närmare 300k för den klockan.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Inte sett den här förrän nu. Otroligt dyrt! Ok, ett nytt lättare keramiskt material. Vet inte varför det är så dyrt med titan, men det är säkert komplicerat i urverk. Tänker på Aqua terra ultra light som Duplantis har - den dyraste går på över 700.000!
Ja, den ja… man kan konstatera att röd sekundvisare och röda sömmar i gummit kostar 38k mer än blått och grönt 😲
IMG_1485.jpeg
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Sambon har en Omega De Ville som är väldigt trög när man ska ställa tiden (nästan så att man inte kan flytta visarna). Då det är ett billigt kvartsverk som jag helst inte vill lägga flera tusen på undrar jag om nån har koll på vem som lämpligast kan titta på det i Stockholmstrakten?
 

gas54

Omega
Sambon har en Omega De Ville som är väldigt trög när man ska ställa tiden (nästan så att man inte kan flytta visarna). Då det är ett billigt kvartsverk som jag helst inte vill lägga flera tusen på undrar jag om nån har koll på vem som lämpligast kan titta på det i Stockholmstrakten?
Jag har skickat mina lite äldre klockor till Olofsfors ur i Nordmaling. Halva priset på service jämfört med Stockholm.
 

Enlundgren

Cartier
Sambon har en Omega De Ville som är väldigt trög när man ska ställa tiden (nästan så att man inte kan flytta visarna). Då det är ett billigt kvartsverk som jag helst inte vill lägga flera tusen på undrar jag om nån har koll på vem som lämpligast kan titta på det i Stockholmstrakten?
Jag har skickat mina lite äldre klockor till Olofsfors ur i Nordmaling. Halva priset på service jämfört med Stockholm.
Ja om det är ett alternativ att skicka kan jag också rekommendera Olofsfors ur. Vet inte om dom jobbar så mycket med kvarts men ring och fråga 👍🏻
 

KaiHaj

Omega
Funderar på att klicka hem en svart SMP på gummi ifrån C24.
Är lite sugen på stålarmband också men de ligger ju i lite högre prisklass också.
Vad föredrar ni? Stål eller gummi och varför?
Bild för uppmärksamhet 😊
IMG_3425.jpeg
 

LoJo

Breitling
Funderar på att klicka hem en svart SMP på gummi ifrån C24.
Är lite sugen på stålarmband också men de ligger ju i lite högre prisklass också.
Vad föredrar ni? Stål eller gummi och varför?
Bild för uppmärksamhet 😊
IMG_3425.jpeg
Beror på färgen. Övervägde en SMP med vit tavla, den gör sig riktigt bra med svart gummi. Men på länk lirar den inte för mig. De råkade bli en PO 43,5mm istället på gummi/läder. Köpte till länken i efterhand, Omega tar väldigt bra betalt för att komplettera med länk i efterhand. Klockan är klart mer robust på länk, om man gillar länk. Använder båda själv.
Köp på länk, det är det värt. Så kan du komplettera med gummi i efterhand.
 

J-P

Omega
2-Faktor
Funderar på att klicka hem en svart SMP på gummi ifrån C24.
Är lite sugen på stålarmband också men de ligger ju i lite högre prisklass också.
Vad föredrar ni? Stål eller gummi och varför?
Bild för uppmärksamhet 😊
IMG_3425.jpeg
Har man råd så kan man ha båda. Många tycker att gummit är skönare men jag föredrar inte, tycker att länken är skön och gummit likaså. Så jag kör länk på vinterhalvåret och gummi när det är säsong för kortärmat. Och sen är det roligt att byta. 🙂
(Köpte precis en S&S WT41 på blått gummi som komplement till min SMP. S&S är så snygg i blått. Köper kanske även länken senare även till den.)
 

Bilagor

  • 1000003547.jpg
    1000003547.jpg
    719.2 KB · Visningar: 12
Senast ändrad:

aquvist

Cartier
2-Faktor
Någon som är kung på länkar och kan hjälpa mig identifiera ifall dessa är äkta eller något halvfabrikat? Borde rimligtvis vara till en Seamaster men är helt omärkta (dom jag hittat på nätet verkar också vara omärkta förvisso..)
20mm breda
1699114484494.png

1699114512826.png
 

Jesborn

KS Explorers Club
Funderar på att klicka hem en svart SMP på gummi ifrån C24.
Är lite sugen på stålarmband också men de ligger ju i lite högre prisklass också.
Vad föredrar ni? Stål eller gummi och varför?
Bild för uppmärksamhet 😊
IMG_3425.jpeg

Det är ju lite smaksak såklart. Jag personligen tycker de nya referenserna gör sig bäst på gummi men smaken förändras ju med tiden så länk är ju inte fel, och komplettera med gummi, istället för tvärtom. Gällande vissa lite äldre ref, bland annat vissa ”Peter Blake” och ”Electric Blue” är den här länken trevlig tycker jag. Jag har garderat mig och kör även på gummi och nato. Tre olika klockor😀

FC9D5136-CB21-4B0A-B7E1-508E76E7FD96.jpeg
EEF1361D-3C9E-4037-9D27-D669E106CFB7.jpeg
93D0C60F-6290-4B5B-81F7-76103D244F9F.jpeg
26D5C59E-3810-4ED8-88BD-F7323BF076BA.jpeg
0C8EA544-EFCC-498C-A78E-9B2806D7BBE4.jpeg
 
Topp