• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 355 53.1%
  • Hesalit

    Röster: 314 46.9%

  • Totala väljare
    669

Nicke L

Audemars
2-Faktor
IMG_2328.jpeg
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Det var bara mentalt, löste det snabbt igår genom att ta en dusch med den haha. Håller med dig, misstänker att boettformen gör att den hamnar utanför folks komfort-zone.
 

lord_hw

Omega
Letar efter ett nytt band som passar till en Speedmaster med Omegas viklås (20-18mm) men vet inte riktigt vad jag ska söka på för att hitta rätt.

Hittills har jag hittat originalband från Omega men tycker 5000kr är alldeles för dyrt. Också sett några på nätet som gör customband som verkar prisvärda men med lång ledtid och varierande kvalitet.
Finns det verkligen ingen av de stora tillverkarna (hirsch, rios) som tillverkar band som passar?
Tack på förhand!
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Letar efter ett nytt band som passar till en Speedmaster med Omegas viklås (20-18mm) men vet inte riktigt vad jag ska söka på för att hitta rätt.

Hittills har jag hittat originalband från Omega men tycker 5000kr är alldeles för dyrt. Också sett några på nätet som gör customband som verkar prisvärda men med lång ledtid och varierande kvalitet.
Finns det verkligen ingen av de stora tillverkarna (hirsch, rios) som tillverkar band som passar?
Tack på förhand!
Kolla med @jankoxxx han gör måttanpssat samt om inget i webbshopen passar.
 
Topp