• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Nyligen dragit iväg en beställning på en PO 45mm 8500 cal (232.30.46.21.01.001), som borde landa nästa vecka.
Undrar över boxen, har sett att äldre POs kommer med den mindre röda (läder?) och nyare med träboxen. Någon som vet hur det ligger till?
Föredrar trälådan helt klart.
26787-e2551b9d31af66417619910a40326636.jpg

image_show.php

(bilder tagna från internet)
Träboxen kom under 2015. Hos AD bytte man alla boxarna enligt omegas instruktioner. Kan förekomma nya klockor med röd Box från gråhandlare

Är inställd på en blå 43:a men måste prova den på armen först. "Reserverna" om den skulle vara skit är SM300 eller kanske SMPc.
Räkna inte med att allt du vill prova finns i butik. Dom åtminstone ingen 42mm PO hemma, inte heller någon blå smp-c. Jag beställde den senare, ca 2 veckors lev.tid sa dom.

Hebbe har rätt, PO 8500 är numera att betrakta som discontinued men går ju att få tag på ny hos AD's lite här och var i något år till. Ersättaren är ju lika fulländad som den förra generationen var när denna presenterades för fem år sedan; varsam facelift med bland annat tavla i keramik, LM-bezel, nytt boettlock och så Omegas senaste revidering av 8500-generationen; helt antimagnetiskt och METAS-certifierat. Listar på 54,9k med gummirem. Mums ! :hungry:

PO 42 finns inte mer :). För ett par dagar sedan hade Rob 4-5 olika nya PO 43.5 hemma. Bl.a. den blå PO. Smp:n hade de 1 st av...tills...nån köpte den ;)
Ok. Tack :) jag har ingen koll. Trodde 232.30.42.21.01.001 fortfarande fanns tillgänglig. Nåja. I lördags fanns svart smp hemma men blå var slut, eller kanske uppbokad, jag fick i alla fall åka hem tomhänt.

Räkna inte med att allt du vill prova finns i butik. Dom åtminstone ingen 42mm PO hemma, inte heller någon blå smp-c. Jag beställde den senare, ca 2 veckors lev.tid sa dom.
Värt att påpeka att jag befinner mig i Malmö med två olika AD så kanske bättre tur där :).

Tror ni att RobE skulle kunna skicka ett paket på min bekostnad eller måste jag ta mig till Stockholm personligen?

Tillbaka
Topp