Gillar lumefärgen på Denim Raily. Myspys när man kommer in i en mörk hall efter att ha varit utomhus.
Kan bara hålla med. Mysigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar lumefärgen på Denim Raily. Myspys när man kommer in i en mörk hall efter att ha varit utomhus.
Hur gick det med det då tycker duJa det är en klocka som jag saknat varje gång jag sålt den, så nu får jag fasen hålla hårt i den här
Inga kommentarerHur gick det med det då tycker du
Avslutad - Omega Calypso / Synchron Military / Ikepod Chronopod / Seiko SKA427
Säljer fyra klockor: 1. Omega Calypso - 13k (SÅLD) 2. Synchron Military - 6,5k (SÅLD) 3. Ikepod Chronopod - 3k (SÅLD) 4. Seiko SKA427 - 1,5k (SÅLD) Mina omdömen: https://klocksnack.se/threads/limeee.123831/page-16 1. Omega Calypso Först ut är en vintage Omega Seamaster ”Calypso”, ref 396.0929...klocksnack.se
Hur pass bra håller den tiden? Var väl det mest exakta man kunde ha då? Och batteritiden, är den åtta mån?Detsamma!
Haha! Tänkte samma när jag såg annonsenHur gick det med det då tycker du
Avslutad - Omega Calypso / Synchron Military / Ikepod Chronopod / Seiko SKA427
Säljer fyra klockor: 1. Omega Calypso - 13k (SÅLD) 2. Synchron Military - 6,5k (SÅLD) 3. Ikepod Chronopod - 3k (SÅLD) 4. Seiko SKA427 - 1,5k (SÅLD) Mina omdömen: https://klocksnack.se/threads/limeee.123831/page-16 1. Omega Calypso Först ut är en vintage Omega Seamaster ”Calypso”, ref 396.0929...klocksnack.se
Tackar!Klockmaster i Fältöversten!
Hos Omega:Hej klocknördar.
Min pappa gick nyligen bort och han använde alltid ett armbandsur. Det mesta han använde tror jag bara var billiga klockor men ett omega ur hade han. En Omega Quartz i stainless steel. Förväntar mig inget större värde men jag undrar om någon vet och vad den skulle kunna tänkas kosta att laga? kronan lossnar från boet när man drar ut den. Hade varit kul att få den att ticka igen av rent nostagiska skäl.
Tack!
Stiligt!!Gäst på ett italienskt bröllop i helgen. Matchande läder åkte fram och constellation fick agera dress watch i vårsolen
Borde väl gå på max 3-4000 hos någon vettig urmakare tänker jag.Hej klocknördar.
Min pappa gick nyligen bort och han använde alltid ett armbandsur. Det mesta han använde tror jag bara var billiga klockor men ett omega ur hade han. En Omega Quartz i stainless steel. Förväntar mig inget större värde men jag undrar om någon vet och vad den skulle kunna tänkas kosta att laga? kronan lossnar från boet när man drar ut den. Hade varit kul att få den att ticka igen av rent nostagiska skäl.
Tack!
Den ultimata sommarklockan!Blir alltid glad av att ta fram länken till 2767:an!
En gammal klassisk 5-raders beads of rice.Det var en speciell länk. Riktigt snygg.
Jag startade med en AT 41mm. Har haft den i cirka två år och därefter bytt upp mig. Har älskat det klockan. En riktigt bra entry level.Jag har en förkärlek till Omega, och jobbar på att kunna införskaffa mig en. Antingen en Moonwatch eller Aqua terra 38 mm. Har ni några tips, synpunkter eller åsikter?
Jag köper så klart det jag tycker om, men tar varmt emot era synpunkter ändå!
Hur är det att handla av Omega? Kan en vanlig dödlig knalla in i butiken och säga "Den vill jag ha!". Har i alla fall inte fått uppfattningen att dom kör som Rolex, stämmer det?
Bra fråga… men samma länk är det ju inte då AT har polerade mittlänkar och RM har inte det. Passar AT-gummit på RM? Tror inte det då ingen någonsin har klämt på det. Det jag säkert vet är att AT-gummi kostar skjortan.Dum fråga, är det samma länk på Railmaster och Aqua terra? Kan man hitta ref/art nr någonstans?
Båda har ju bredd på 20 mm. Tycker gummit som sitter på aqua terra:n är riktigt snyggt. Tror det det hade blivit riktigt läckert även på railmaster:n
Bra fråga… men samma länk är det ju inte då AT har polerade mittlänkar och RM har inte det. Passar AT-gummit på RM? Tror inte det då ingen någonsin har klämt på det. Det jag säkert vet är att AT-gummi kostar skjortan.
Komplett gummi (med viklås och ändlänkar) listade 7500:- när jag köpte sent 2017, då klockan har ökat från 49k till 82k sen dess så har det väl gått upp med samma procentsats?Sant, reflekterade inte över mittlänkarna. Någon måste ju bli först med att testa då men kan tänka mig att det är svindyrt. Hittar inte ens det gummit på omega sida.
Jaja, får söka vidare efter något schysst gummiband till sommaren.
Jag köpte i vintras.Komplett gummi (med viklås och ändlänkar) listade 7500:- när jag köpte sent 2017, då klockan har ökat från 49k till 82k sen dess så har det väl gått upp med samma procentsats?