Fantastiskt! Tack så mycket!Stiftet heter 128ST9980, röret heter 201ST0068.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fantastiskt! Tack så mycket!Stiftet heter 128ST9980, röret heter 201ST0068.
Hittade den på cousins uk, tack så mycket!Stiftet heter 128ST9980, röret heter 201ST0068.
Snyggaste kombon jag sett på den där klockan! Otroligt. Kunde tro det är OEM.Railmaster på nytt läderstronk. Nämnde jag denimsommar?
Det kommer må utmärkt. Finns folk som hävdar att man bör dra upp en klocka åtminstone någon gång i månaden istället för att den ligger död under väldigt lång tid, men inte heller det borde påverka någonting nämnvärt tycker jag med tanke på kvaliteten på moderna oljor.Tjena! Har en nyservad Omega seamaster 30 från 1964. Funderar på hur jag håller liv i urverket på bästa möjliga sätt. Hur mår urverket om jag bara vilar klockan och inte skruvar upp den med kronan?
Sjukt najs kombo!Jeansshorts och bruna Birkenstock here i come .
Tjena! Har en nyservad Omega seamaster 30 från 1964. Funderar på hur jag håller liv i urverket på bästa möjliga sätt. Hur mår urverket om jag bara vilar klockan och inte skruvar upp den med kronan?
Tack för svar!Det kommer må utmärkt. Finns folk som hävdar att man bör dra upp en klocka åtminstone någon gång i månaden istället för att den ligger död under väldigt lång tid, men inte heller det borde påverka någonting nämnvärt tycker jag med tanke på kvaliteten på moderna oljor.
Det där handlar mest om vad man tycker är snyggt och passar ens handled. Bilden är rätt suddig, men pärlemor är snyggt.Har länge suktat efter en Cartier Panthere men tycker de har blivit alldeles för mainstream
Funderar istället på en Omega Constellation (Womens), 28 mm, gold/steel, helst mother of pearls tavla, index dial…
Vad tycker folket där ute?
Det brukar gå bra att köra i ultraljud. Undvik för hög värme och starka vätskor med ammoniak och liknande bara.Hej,
Ställde frågan i Aqua Terra-tråden. Men tror den gäller här med, då det finns andra gummiband med sömmar från Omega.
Jag har impulsköpt en AT med gummiband, och sömmarna är lite trötta.
Undrar först om det går att köra bandet i ultraljudstvätt?
Annars, vad har ni för tips för att tvätta gummiband?
Mvh
Toppen, tack! Så typ diskmedel och 40 grader? Eller varmare?Det brukar gå bra att köra i ultraljud. Undvik för hög värme och starka vätskor med ammoniak och liknande bara.
Perfekt! Tack igen.Diskmedel och 40-50 grader borde funka fint. Har "råkat" tvätta gummiband på 75 grader med Elma 1:9 alldeles för länge ett par gånger och då blir dom inte så kul efteråt.
Skicka bild på bandet, kan vara värt att lämna in bandet (rekommenderar skomakare) för såna jobb så får du nya sömmar + ev en grov tvätt?Hej,
Ställde frågan i Aqua Terra-tråden. Men tror den gäller här med, då det finns andra gummiband med sömmar från Omega.
Jag har impulsköpt en AT med gummiband, och sömmarna är lite trötta.
Undrar först om det går att köra bandet i ultraljudstvätt?
Annars, vad har ni för tips för att tvätta gummiband?
Mvh
Jag får hem den i dagarna, så lägger ut bild sen! Den är i bra skick men behöver en liten tvätt.Skicka bild på bandet, kan vara värt att lämna in bandet (rekommenderar skomakare) för såna jobb så får du nya sömmar + ev en grov tvätt?
Hur stora handleder har du?Smp idag
Kör! SMP'n bärs nättare än vad man kan tänka sig när man bara tittar på lug-to-lug och diameter!Hur stora handleder har du?
Man blir rätt inspirerad av att köpa lite större pjäser när man ser såna som dig rocka dessa "större" dykare på liten handled