• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 382 53.5%
  • Hesalit

Röster: 332 46.5%

• Totala väljare
    714
Dagens val...Slutade med smp:n 😎
20250322_082352.jpg

Hallå! Lurkat lite på forumet under en längre tid utan konto. Här kommer första inlägget, och om jag postat fel får ni säga till!

Har nyligen fått ärva en Seamaster av min bortgångne morfar. Den tickar och går att dra upp, men det går inte att ställa tiden då kronan och stammen lossnar när man drar ut kronan.

Funderar nu över service och om det finns någon här på forumet som servar klockor och hade kunnat tänka sig att göra det mot överenskommen betalning?
Har en som är ännu äldre, men jag börjar nog hos Anderson's i Båstad.

Dom försvinner en efter en i Tyskland också, t ex så var jag in i en sådan i Düsseldorf i Sept som sålde ut alla Omega med 30%. Men visst finns det ett gäng kvar, minns ett väldigt trevligt besök i Berlin 2022. Mycket trevligare än dom rätt stela Bucherer och Wempe (som iofs inte säljer Omega) i närheten.
Ligger i Hotel Adlon vid Branderburger Tor, nu kollade jag inte på Omega utan på Glashütte Original men han började lite smått deala av sig självt medans jag höll klockan i handen. Samma sak året innan i Kempten då jag knallade in för att kolla på den då nya SM300 Heritage, hon gav omgående 5% medans jag höll den i handen. Jag var inte seriöst ute efter att köpa en klocka vid dessa tillfällen så ingen aning vad det skulle ha kunnat sluta på.

Men det är väl antagligen svårare idag? Deala går väl alltid men säger sig självt att det är enklare på det som stått i montern en längre tid. Enklare att få ned en Constellation än en vit Speedmaster m a o.

Men Berlin är ju lika trevligt varje gång även om man kanske kommer hem utan klocka eller betalar list där för den vita Speedyn.
Tror det kommer bli svårare och svårare ute i världen att hitta vanliga ads som säljer omega!

Var i hk i höstas och det var lättare att hitta en rolex butik där än en Omega butik

Och alla omega handlare var deras egna butiker

Prata med en kille på en omega butik i hk som stolt sa att det är jätte bra att där är så få vanliga omega ad's nu och då kan man hålla uppe priserna samtidigt som han lova mig en snoopy om jag köpte 2 vanliga omegas av honom först haha

Omegas nya Seamaster med aluminium-inlägg i vridningen listar 6.500 dollar i USA men 85.900kr i Sverige.
Vad är det jag missar? Är det momsen som gör klockan typ 20k dyrare i Sverige?

Går i tankarna att köpa en Globemaster. Någon som äger en och har något bra att säga? Samt om jag bör tänka på något särksilt vid ev. köp
Tack!

Har väl kikat mest på 130.33.39.21.03.001.
Men även annual är intressant, dock rädd att den ska upplevas för stor.
Jag var helt inställd på att plocka ut en GM när jag fyllde jämt för ett par år sedan.
Provade den och kände att den blev alldeles för biffig för mina 17,5-armar.
Jag köpte en AquaTerra på 38mm istället.

Är du osäker så ta dig till en AD och testa, för det är rätt mycket tavla.

Jag var helt inställd på att plocka ut en GM när jag fyllde jämt för ett par år sedan.
Provade den och kände att den blev alldeles för biffig för mina 17,5-armar.
Jag köpte en AquaTerra på 38mm istället.

Är du osäker så ta dig till en AD och testa, för det är rätt mycket tavla.
AquaTerran är väldigt fin, den har jag också varit inne på ett tag.
Bra tips! Tack

Helt rätt, det gäller att hålla sig inom EU!
Tanken från början i tråden var att man kan göra det hela till en trevlig storstadsvistelse och där göra affär på plats i fysisk butik... i dagsläget med de ca 10.000 jag skrev om för en Speedmaster, är det skillnaden i listpris om man besöker en Omega-boutique i Tyskland eller Frankrike jämfört med Sverige...
Sen har ju exempelvis Tyskland kvar en mängd AD som säljer Omega, så som det inte längre är här hemma.
Jag skall flytta ned till Tyskland i sommar. Är prisskillnaden stor på begagnatmarknaden där jämförtvis med i Sverige? :)
Och finns det tips på var man kan leta begagnat där?

Tillbaka
Topp