Dagens val...Slutade med smp:n

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym kombo!Dagens val...Slutade med smp:n![]()
![]()
Ja den är rolig! Jag var tvungen att sätta på länk, bandet är snyggt till men extremt oskönt och styvt.Satan asså snoopy är så sjukt bra! Nog aldrig sett den på länk förut inte illa de
Har en som är ännu äldre, men jag börjar nog hos Anderson's i Båstad.Hallå! Lurkat lite på forumet under en längre tid utan konto. Här kommer första inlägget, och om jag postat fel får ni säga till!
Har nyligen fått ärva en Seamaster av min bortgångne morfar. Den tickar och går att dra upp, men det går inte att ställa tiden då kronan och stammen lossnar när man drar ut kronan.
Funderar nu över service och om det finns någon här på forumet som servar klockor och hade kunnat tänka sig att göra det mot överenskommen betalning?
Tror det kommer bli svårare och svårare ute i världen att hitta vanliga ads som säljer omega!Dom försvinner en efter en i Tyskland också, t ex så var jag in i en sådan i Düsseldorf i Sept som sålde ut alla Omega med 30%. Men visst finns det ett gäng kvar, minns ett väldigt trevligt besök i Berlin 2022. Mycket trevligare än dom rätt stela Bucherer och Wempe (som iofs inte säljer Omega) i närheten.
Ligger i Hotel Adlon vid Branderburger Tor, nu kollade jag inte på Omega utan på Glashütte Original men han började lite smått deala av sig självt medans jag höll klockan i handen. Samma sak året innan i Kempten då jag knallade in för att kolla på den då nya SM300 Heritage, hon gav omgående 5% medans jag höll den i handen. Jag var inte seriöst ute efter att köpa en klocka vid dessa tillfällen så ingen aning vad det skulle ha kunnat sluta på.![]()
OMEGA® Fachhändler Leicht Juweliere GmbH & Co. KG Juwelier im Hotel Adlon - Unter den Linden 77 10117 Berlin Deutschland, Berlin | OMEGA DE®
Entdecken Sie den offiziellen OMEGA Leicht Juweliere GmbH & Co. KG Juwelier im Hotel Adlon Fachhändler, Unter den Linden 77 in Berlin, Deutschland!www.omegawatches.com
Men det är väl antagligen svårare idag? Deala går väl alltid men säger sig självt att det är enklare på det som stått i montern en längre tid. Enklare att få ned en Constellation än en vit Speedmaster m a o.
Men Berlin är ju lika trevligt varje gång även om man kanske kommer hem utan klocka eller betalar list där för den vita Speedyn.
Omegas nya Seamaster med aluminium-inlägg i vridningen listar 6.500 dollar i USA men 85.900kr i Sverige.
Vad är det jag missar? Är det momsen som gör klockan typ 20k dyrare i Sverige?
Fattar. Vad ligger sales taxen på? Kanske är olika beroende på delstat?Starkare krona nu samt priset i USA är ex sales tax.
Fattar. Vad ligger sales taxen på? Kanske är olika beroende på delstat?
Vilken Globis har du spanat in?Går i tankarna att köpa en Globemaster. Någon som äger en och har något bra att säga? Samt om jag bör tänka på något särksilt vid ev. köp
Tack!
Har väl kikat mest på 130.33.39.21.03.001.Vilken Globis har du spanat in?
Jag var helt inställd på att plocka ut en GM när jag fyllde jämt för ett par år sedan.Har väl kikat mest på 130.33.39.21.03.001.
Men även annual är intressant, dock rädd att den ska upplevas för stor.
AquaTerran är väldigt fin, den har jag också varit inne på ett tag.Jag var helt inställd på att plocka ut en GM när jag fyllde jämt för ett par år sedan.
Provade den och kände att den blev alldeles för biffig för mina 17,5-armar.
Jag köpte en AquaTerra på 38mm istället.
Är du osäker så ta dig till en AD och testa, för det är rätt mycket tavla.
De är mkt bra! Haft några blåa med både länk o läder.Har väl kikat mest på 130.33.39.21.03.001.
Men även annual är intressant, dock rädd att den ska upplevas för stor.
Oh nice! Blå med svart läder är riktigt fin!De är mkt bra! Haft några blåa med både länk o läder.
![]()
![]()
Lädret till denna referens är blått…mörkblåttOh nice! Blå med svart läder är riktigt fin!
oj, såg väldigt svart ut på min skärm. Men jag litar på dig!Lädret till denna referens är blått…mörkblått
Jag skall flytta ned till Tyskland i sommar. Är prisskillnaden stor på begagnatmarknaden där jämförtvis med i Sverige?Helt rätt, det gäller att hålla sig inom EU!
Tanken från början i tråden var att man kan göra det hela till en trevlig storstadsvistelse och där göra affär på plats i fysisk butik... i dagsläget med de ca 10.000 jag skrev om för en Speedmaster, är det skillnaden i listpris om man besöker en Omega-boutique i Tyskland eller Frankrike jämfört med Sverige...
Sen har ju exempelvis Tyskland kvar en mängd AD som säljer Omega, så som det inte längre är här hemma.
Har för mig att Uhrforum är Tysklands motsvarighet till KS.Jag skall flytta ned till Tyskland i sommar. Är prisskillnaden stor på begagnatmarknaden där jämförtvis med i Sverige?
Och finns det tips på var man kan leta begagnat där?
Näää! Alla är välkomna i tråden. Här är en kompis från 2006, a.k.a. neovintage.Ni verkar bara ha moderna klockor. Borde jag hålla mig till vintageforumet?
1973Ni verkar bara ha moderna klockor. Borde jag hålla mig till vintageforumet?