• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 382 53.5%
  • Hesalit

Röster: 332 46.5%

• Totala vĂ€ljare
    714
HallÄ! Lurkat lite pÄ forumet under en lÀngre tid utan konto. HÀr kommer första inlÀgget, och om jag postat fel fÄr ni sÀga till!

Har nyligen fÄtt Àrva en Seamaster av min bortgÄngne morfar. Den tickar och gÄr att dra upp, men det gÄr inte att stÀlla tiden dÄ kronan och stammen lossnar nÀr man drar ut kronan.

Funderar nu över service och om det finns nÄgon hÀr pÄ forumet som servar klockor och hade kunnat tÀnka sig att göra det mot överenskommen betalning?
Har en som Àr Ànnu Àldre, men jag börjar nog hos Anderson's i BÄstad.

Dom försvinner en efter en i Tyskland ocksĂ„, t ex sĂ„ var jag in i en sĂ„dan i DĂŒsseldorf i Sept som sĂ„lde ut alla Omega med 30%. Men visst finns det ett gĂ€ng kvar, minns ett vĂ€ldigt trevligt besök i Berlin 2022. Mycket trevligare Ă€n dom rĂ€tt stela Bucherer och Wempe (som iofs inte sĂ€ljer Omega) i nĂ€rheten.
Ligger i Hotel Adlon vid Branderburger Tor, nu kollade jag inte pĂ„ Omega utan pĂ„ GlashĂŒtte Original men han började lite smĂ„tt deala av sig sjĂ€lvt medans jag höll klockan i handen. Samma sak Ă„ret innan i Kempten dĂ„ jag knallade in för att kolla pĂ„ den dĂ„ nya SM300 Heritage, hon gav omgĂ„ende 5% medans jag höll den i handen. Jag var inte seriöst ute efter att köpa en klocka vid dessa tillfĂ€llen sĂ„ ingen aning vad det skulle ha kunnat sluta pĂ„.

Men det Àr vÀl antagligen svÄrare idag? Deala gÄr vÀl alltid men sÀger sig sjÀlvt att det Àr enklare pÄ det som stÄtt i montern en lÀngre tid. Enklare att fÄ ned en Constellation Àn en vit Speedmaster m a o.

Men Berlin Àr ju lika trevligt varje gÄng Àven om man kanske kommer hem utan klocka eller betalar list dÀr för den vita Speedyn.
Tror det kommer bli svÄrare och svÄrare ute i vÀrlden att hitta vanliga ads som sÀljer omega!

Var i hk i höstas och det var lÀttare att hitta en rolex butik dÀr Àn en Omega butik

Och alla omega handlare var deras egna butiker

Prata med en kille pÄ en omega butik i hk som stolt sa att det Àr jÀtte bra att dÀr Àr sÄ fÄ vanliga omega ad's nu och dÄ kan man hÄlla uppe priserna samtidigt som han lova mig en snoopy om jag köpte 2 vanliga omegas av honom först haha

Omegas nya Seamaster med aluminium-inlÀgg i vridningen listar 6.500 dollar i USA men 85.900kr i Sverige.
Vad Ă€r det jag missar? Är det momsen som gör klockan typ 20k dyrare i Sverige?

Omegas nya Seamaster med aluminium-inlÀgg i vridningen listar 6.500 dollar i USA men 85.900kr i Sverige.
Vad Ă€r det jag missar? Är det momsen som gör klockan typ 20k dyrare i Sverige?

Starkare krona nu samt priset i USA Àr ex sales tax.

GÄr i tankarna att köpa en Globemaster. NÄgon som Àger en och har nÄgot bra att sÀga? Samt om jag bör tÀnka pÄ nÄgot sÀrksilt vid ev. köp
Tack!

Har vÀl kikat mest pÄ 130.33.39.21.03.001.
Men Àven annual Àr intressant, dock rÀdd att den ska upplevas för stor.
Jag var helt instÀlld pÄ att plocka ut en GM nÀr jag fyllde jÀmt för ett par Är sedan.
Provade den och kÀnde att den blev alldeles för biffig för mina 17,5-armar.
Jag köpte en AquaTerra pÄ 38mm istÀllet.

Är du osĂ€ker sĂ„ ta dig till en AD och testa, för det Ă€r rĂ€tt mycket tavla.

Jag var helt instÀlld pÄ att plocka ut en GM nÀr jag fyllde jÀmt för ett par Är sedan.
Provade den och kÀnde att den blev alldeles för biffig för mina 17,5-armar.
Jag köpte en AquaTerra pÄ 38mm istÀllet.

Är du osĂ€ker sĂ„ ta dig till en AD och testa, för det Ă€r rĂ€tt mycket tavla.
AquaTerran Àr vÀldigt fin, den har jag ocksÄ varit inne pÄ ett tag.
Bra tips! Tack

Helt rÀtt, det gÀller att hÄlla sig inom EU!
Tanken frÄn början i trÄden var att man kan göra det hela till en trevlig storstadsvistelse och dÀr göra affÀr pÄ plats i fysisk butik... i dagslÀget med de ca 10.000 jag skrev om för en Speedmaster, Àr det skillnaden i listpris om man besöker en Omega-boutique i Tyskland eller Frankrike jÀmfört med Sverige...
Sen har ju exempelvis Tyskland kvar en mÀngd AD som sÀljer Omega, sÄ som det inte lÀngre Àr hÀr hemma.
Jag skall flytta ned till Tyskland i sommar. Är prisskillnaden stor pĂ„ begagnatmarknaden dĂ€r jĂ€mförtvis med i Sverige? :)
Och finns det tips pÄ var man kan leta begagnat dÀr?

Tillbaka
Topp