Dagens val...Slutade med smp:n

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grym kombo!Dagens val...Slutade med smp:n![]()
![]()
Ja den Àr rolig! Jag var tvungen att sÀtta pÄ lÀnk, bandet Àr snyggt till men extremt oskönt och styvt.Satan assÄ snoopy Àr sÄ sjukt bra! Nog aldrig sett den pÄ lÀnk förut inte illa de
Har en som Àr Ànnu Àldre, men jag börjar nog hos Anderson's i BÄstad.HallÄ! Lurkat lite pÄ forumet under en lÀngre tid utan konto. HÀr kommer första inlÀgget, och om jag postat fel fÄr ni sÀga till!
Har nyligen fÄtt Àrva en Seamaster av min bortgÄngne morfar. Den tickar och gÄr att dra upp, men det gÄr inte att stÀlla tiden dÄ kronan och stammen lossnar nÀr man drar ut kronan.
Funderar nu över service och om det finns nÄgon hÀr pÄ forumet som servar klockor och hade kunnat tÀnka sig att göra det mot överenskommen betalning?
Tror det kommer bli svĂ„rare och svĂ„rare ute i vĂ€rlden att hitta vanliga ads som sĂ€ljer omega!Dom försvinner en efter en i Tyskland ocksĂ„, t ex sĂ„ var jag in i en sĂ„dan i DĂŒsseldorf i Sept som sĂ„lde ut alla Omega med 30%. Men visst finns det ett gĂ€ng kvar, minns ett vĂ€ldigt trevligt besök i Berlin 2022. Mycket trevligare Ă€n dom rĂ€tt stela Bucherer och Wempe (som iofs inte sĂ€ljer Omega) i nĂ€rheten.
Ligger i Hotel Adlon vid Branderburger Tor, nu kollade jag inte pĂ„ Omega utan pĂ„ GlashĂŒtte Original men han började lite smĂ„tt deala av sig sjĂ€lvt medans jag höll klockan i handen. Samma sak Ă„ret innan i Kempten dĂ„ jag knallade in för att kolla pĂ„ den dĂ„ nya SM300 Heritage, hon gav omgĂ„ende 5% medans jag höll den i handen. Jag var inte seriöst ute efter att köpa en klocka vid dessa tillfĂ€llen sĂ„ ingen aning vad det skulle ha kunnat sluta pĂ„.![]()
OMEGAŸ FachhÀndler Leicht Juweliere GmbH & Co. KG Juwelier im Hotel Adlon - Unter den Linden 77 10117 Berlin Deutschland, Berlin | OMEGA DEŸ
Entdecken Sie den offiziellen OMEGA Leicht Juweliere GmbH & Co. KG Juwelier im Hotel Adlon FachhÀndler, Unter den Linden 77 in Berlin, Deutschland!www.omegawatches.com
Men det Àr vÀl antagligen svÄrare idag? Deala gÄr vÀl alltid men sÀger sig sjÀlvt att det Àr enklare pÄ det som stÄtt i montern en lÀngre tid. Enklare att fÄ ned en Constellation Àn en vit Speedmaster m a o.
Men Berlin Àr ju lika trevligt varje gÄng Àven om man kanske kommer hem utan klocka eller betalar list dÀr för den vita Speedyn.
Omegas nya Seamaster med aluminium-inlÀgg i vridningen listar 6.500 dollar i USA men 85.900kr i Sverige.
Vad Ă€r det jag missar? Ăr det momsen som gör klockan typ 20k dyrare i Sverige?
Fattar. Vad ligger sales taxen pÄ? Kanske Àr olika beroende pÄ delstat?Starkare krona nu samt priset i USA Àr ex sales tax.
Fattar. Vad ligger sales taxen pÄ? Kanske Àr olika beroende pÄ delstat?
Vilken Globis har du spanat in?GÄr i tankarna att köpa en Globemaster. NÄgon som Àger en och har nÄgot bra att sÀga? Samt om jag bör tÀnka pÄ nÄgot sÀrksilt vid ev. köp
Tack!
Har vÀl kikat mest pÄ 130.33.39.21.03.001.Vilken Globis har du spanat in?
Jag var helt instÀlld pÄ att plocka ut en GM nÀr jag fyllde jÀmt för ett par Är sedan.Har vÀl kikat mest pÄ 130.33.39.21.03.001.
Men Àven annual Àr intressant, dock rÀdd att den ska upplevas för stor.
AquaTerran Àr vÀldigt fin, den har jag ocksÄ varit inne pÄ ett tag.Jag var helt instÀlld pÄ att plocka ut en GM nÀr jag fyllde jÀmt för ett par Är sedan.
Provade den och kÀnde att den blev alldeles för biffig för mina 17,5-armar.
Jag köpte en AquaTerra pÄ 38mm istÀllet.
Ăr du osĂ€ker sĂ„ ta dig till en AD och testa, för det Ă€r rĂ€tt mycket tavla.
De Àr mkt bra! Haft nÄgra blÄa med bÄde lÀnk o lÀder.Har vÀl kikat mest pÄ 130.33.39.21.03.001.
Men Àven annual Àr intressant, dock rÀdd att den ska upplevas för stor.
Oh nice! BlÄ med svart lÀder Àr riktigt fin!De Àr mkt bra! Haft nÄgra blÄa med bÄde lÀnk o lÀder.
![]()
![]()
LĂ€dret till denna referens Ă€r blĂ„ttâŠmörkblĂ„ttOh nice! BlĂ„ med svart lĂ€der Ă€r riktigt fin!
oj, sĂ„g vĂ€ldigt svart ut pĂ„ min skĂ€rm. Men jag litar pĂ„ dig!LĂ€dret till denna referens Ă€r blĂ„ttâŠmörkblĂ„tt
Jag skall flytta ned till Tyskland i sommar. Ăr prisskillnaden stor pĂ„ begagnatmarknaden dĂ€r jĂ€mförtvis med i Sverige?Helt rĂ€tt, det gĂ€ller att hĂ„lla sig inom EU!
Tanken frÄn början i trÄden var att man kan göra det hela till en trevlig storstadsvistelse och dÀr göra affÀr pÄ plats i fysisk butik... i dagslÀget med de ca 10.000 jag skrev om för en Speedmaster, Àr det skillnaden i listpris om man besöker en Omega-boutique i Tyskland eller Frankrike jÀmfört med Sverige...
Sen har ju exempelvis Tyskland kvar en mÀngd AD som sÀljer Omega, sÄ som det inte lÀngre Àr hÀr hemma.
Har för mig att Uhrforum Ă€r Tysklands motsvarighet till KS.Jag skall flytta ned till Tyskland i sommar. Ăr prisskillnaden stor pĂ„ begagnatmarknaden dĂ€r jĂ€mförtvis med i Sverige?
Och finns det tips pÄ var man kan leta begagnat dÀr?
NÀÀÀ! Alla Àr vÀlkomna i trÄden. HÀr Àr en kompis frÄn 2006, a.k.a. neovintage.Ni verkar bara ha moderna klockor. Borde jag hÄlla mig till vintageforumet?
1973Ni verkar bara ha moderna klockor. Borde jag hÄlla mig till vintageforumet?