Precis, därav tillägget "typ"näe...första PO var i stål.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis, därav tillägget "typ"näe...första PO var i stål.![]()
Smp är en riktig AkilleshälMin Omega-resa började med farfars gamla Seamaster. För drygt två år sedan köptes en SMP C in. Min första dyrare klocka.![]()
Den fick vandra vidare, men efter ett tag blev SMP suget för stort och en Bond-quartz:are köptes in:
![]()
Även denna har fått lämna, men istället har jag blivit med Speedy:
![]()
Frågan är vad som blir nästa Omega. Kanske en SMP igen...
Funkar! Min favorit är dock Omegas mörkblå läderInhandlade nya läderarmband till AT:n idag. Ett Hirsch "Heavy Calf" i mörkbrunt och ett Hirsch "Paul" i svart aligator-imitation (embossed). Båda tål vatten, "Paul" har till och med en gummi-insida, vilket också kommer att vara skönt om det blir varmt. Vilket tycker ni ser bäst ut?
Samlingsbild:
![]()
Hirsch "Heavy Calf" (lädret är bara lagt ovanpå länken, alltså inte fastskruvat)
![]()
Hirsch "Paul" (samma här, bara lagt bandet ovanpå länken för att få en känsla)
![]()
Funkar! Min favorit är dock Omegas mörkblå läder
Pelikan pennor?
Pelikan pennor?
Riktigt fin den där. Visst var det den som kom med ett så kallat "brick bracelet"?Helt riktigt, dom är förnämliga att skriva med. Har ett dussin Souverän-pennor att alternera mellan och det där är två favoriter; till vänster en K400 kulspetspenna och till höger en M600 reservoarpenna med 18K-tvåtonsstift och pistongmekanism laddad med Waterman Florida Blue. It lays down ink like a dream.
Dagens Omega-bild får bli denna, en fin 4531.31.00 uttagen år 2007 med den klassiska De Ville-boetten.
![]()
Den borde egentligen haft ett kaliber 2500C i sitt inre (som Omega lanserade i samband med lanseringen av första generationen Planet Ocean år 2005 och som man året därpå hunnit inkluderat i samtliga 2500-klockor). En koll i Omegas Extranet avslöjar dock att det sitter ett 2500B under huven. Nåja, den kan ju ha legat på hyllan ett tag innan den såldes. Fullservad via Swatch Group Nordic (som i sin tur skickade hem den till Schweiz) förra året och med fantastisk gångprecision nu efteråt, snittar en halv sekund plus per dag i wristtime.
![]()
Vänligen
Forumets undersköterska
Riktigt fin den där. Visst var det den som kom med ett så kallat "brick bracelet"?
Härligt blekt på den där insertHär är de två som finns i hushållet just nu.
Seamaster Pro pre Bond och en PO.
![]()
![]()
Inhandlade nya läderarmband till AT:n idag. Ett Hirsch "Heavy Calf" i mörkbrunt och ett Hirsch "Paul" i svart aligator-imitation (embossed). Båda tål vatten, "Paul" har till och med en gummi-insida, vilket också kommer att vara skönt om det blir varmt. Vilket tycker ni ser bäst ut?
Samlingsbild:
![]()
Hirsch "Heavy Calf" (lädret är bara lagt ovanpå länken, alltså inte fastskruvat)
![]()
Hirsch "Paul" (samma här, bara lagt bandet ovanpå länken för att få en känsla)
![]()
PO 8500: yay! 2500: nay!Funderar på att byta min speedy broad arrow mot en PO eller en SMP-C. Yay or nay? Känner mig lite gubbig i speedmastern pga crocolädret
![]()
Byt bandFunderar på att byta min speedy broad arrow mot en PO eller en SMP-C. Yay or nay? Känner mig lite gubbig i speedmastern pga crocolädret
![]()
Vill inte köpa en länk till, blir för dyrt. Och Nato är inte riktigt min grej heller. Nåt typ av canvas kanske skulle kunna funka.Byt band![]()
Funderar på att byta min speedy broad arrow mot en PO eller en SMP-C. Yay or nay? Känner mig lite gubbig i speedmastern pga crocolädret
![]()
Den gamla Aqua Terran med 2500-verket hade baksida av glas. Sen om verket är särskilt vackert är en annan femma... Prismässigt är jag osäker men knappt 20' skulle jag gissa på.Vad tycker ni om denna Seamaster diver? http://www.uret.se/omega-seamaster-diver-300m-master-co-axial-41mm-svart-stal-p-46270.html . Själv har jag helt fallit för den, dock är den tyvärr inte inom räckhåll i budget, finns det några liknande äldre omegor med open caseback och i likvärdigt utförande (seamaster/AT/DeVille) för runt 10-14tkr?