• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Facklan:artist:
IMG_0798.JPG

Om jag köper där är det lugnt. Det är bara om jag skulle köpa begagnat som det blir knas.

Vet du om han slagit upp portarna igen sen rånet? Antar att det är lite si och så med lagerstatusen p.g.a. banditerna.

När var rånet? Jag var där i tisdags och tittade. Öppet som vanligt och inga spår efter rån. Däremot väldigt urplockat sortiment vad gäller både Rolex och Omega. Om det beror på julhandel/Omegakampanj eller rån vet jag ej.

Dock var det endast 20% rabatt på Omega (inte 25%) enligt tjejen i butiken. Är det något "secret handshake" man måste kunna för de sista 5% rabatt?

När var rånet? Jag var där i tisdags och tittade. Öppet som vanligt och inga spår efter rån. Däremot väldigt urplockat sortiment vad gäller både Rolex och Omega. Om det beror på julhandel/Omegakampanj eller rån vet jag ej.

Dock var det endast 20% rabatt på Omega (inte 25%) enligt tjejen i butiken. Är det något "secret handshake" man måste kunna för de sista 5% rabatt?
Det är för medlemmar här. Bästa "handshake" är ju då att skicka pm till ROB-1832 med vad du vill köpa. Men det är väl bara att säga att du är medlem på Klocksnack vid besöket, be att få tala med Daniel om personen inte skulle kännas vid detta.

Edit: Rånet var i lördags f ö https://klocksnack.se/threads/rån.64660/

Senast ändrad:

Som Stefan skriver så var rånet i lördags. Jag skulle dit men det hade blivit rånat en timme innan jag kom.

Rob gjorde ett inlägg i Black friday-tråden om rean som sträcker sig december ut för klocksnackare.

Trist att utbudet var dåligt. Jag tänkte åka dit nu i helgen och investera i en Aqua terra.

Jäkligt sugen på en Globemaster igen med blå tavla o läder. Måste då avvyttra SMPC , nån som är sugen?
Ursäkta nybörjarfrågan, men vilken är SMPC? Jag har en Globemaster (blå, läder) som är ett felköp. Vi kanske kan få till byte eller affär på något sätt? Skicka gärna PM om detta bör tas där. Kan skicka bilder om du vill se.

Var på klockspaning i helgen, där jag b.la testade på nya PO (blå) 43,5m, SMPc, AT och massa annat gott..
.. Inget som jag föll för. Zero. Nada. Null.

Blev så besviken. :(
Fick inte alls samma känsla som när jag gick in för att testa min speedy för första gången.. Det var kärlek vid första ögonkastet. Minns det som igår.
Hade radat upp massa klockor - Omega AT, SMPc, Rolex Exp1, Tudor BBB mfl.
Sen dök Speedyn upp och jag släppte aldrig taget om den.

Undrar om anledningen till mina iskalla känslor till klockorna jag testade i helgen kan bero på att jag konstant dagdrömmer om en vintage Rolex datejust och GMT pepsi samt rootbeer..
Ursäkta mig mina omega-vänner! Var tvungen att få det ur mitt system.

Var på klockspaning i helgen, där jag b.la testade på nya PO (blå) 43,5m, SMPc, AT och massa annat gott..
.. Inget som jag föll för. Zero. Nada. Null.

Blev så besviken. :(
Fick inte alls samma känsla som när jag gick in för att testa min speedy för första gången.. Det var kärlek vid första ögonkastet. Minns det som igår.
Hade radat upp massa klockor - Omega AT, SMPc, Rolex Exp1, Tudor BBB mfl.
Sen dök Speedyn upp och jag släppte aldrig taget om den.

Undrar om anledningen till mina iskalla känslor till klockorna jag testade i helgen kan bero på att jag konstant dagdrömmer om en vintage Rolex datejust och GMT pepsi samt rootbeer..
Ursäkta mig mina omega-vänner! Var tvungen att få det ur mitt system.
Ah, tror nog jag förstår din smak. Om du vill testa en annan omega kanske nån vintage SM skulle passa bättre? Annars får du nog skramla ihop till en Root beer. :hungry:

Ah, tror nog jag förstår din smak. Om du vill testa en annan omega kanske nån vintage SM skulle passa bättre? Annars får du nog skramla ihop till en Root beer. :hungry:
En vintage SM skulle nog sitta fint! Problemet är ju att det är svårt att känna och klämma på klockor som inte finns i butik. :D
Får väl smyga in i någon GTG framöver.

IMG_3689.JPG
IMG_3686.JPG
Idag köpte jag mig min första Omega och det blev en de ville chronoscope vilken också är min första kronograf. Tanken var först att försöka hitta en gammal speedy men den här råkade slinka in istället.
Den känns riktigt trevlig och kommer användas mer flitigt än min gamla rolex gmt.
Jag är rätt ny i klocksvängen men det ger fort blodad tand har jag märkt villet iofs är roligt men inte för plånboken ;)
Jag gillar glasbaksidan.. lite som ett akvarium med hårda saker i :)

IMG_3689.JPG
IMG_3686.JPG
Idag köpte jag mig min första Omega och det blev en de ville chronoscope vilken också är min första kronograf. Tanken var först att försöka hitta en gammal speedy men den här råkade slinka in istället.
Den känns riktigt trevlig och kommer användas mer flitigt än min gamla rolex gmt.
Jag är rätt ny i klocksvängen men det ger fort blodad tand har jag märkt villet iofs är roligt men inte för plånboken ;)
Jag gillar glasbaksidan.. lite som ett akvarium med hårda saker i :)

Grattis till nyförvärvet ! Urverket i din klocka är en delikatess och flera andra tillverkare har gjort egna versioner av Piguet-verket, bl.a Audemars Piguet och Vacheron Constantin. Underbar klocka !

Vänligen
Forumets undersköterska

Tillbaka
Topp