• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 387 53.6%
  • Hesalit

Röster: 335 46.4%

• Totala väljare
    722
:)
20250515_174207.jpg

Ja, jo... tycker det är fina klockor ändå så sett. Dom har väl försökt göra något som appellerar till en bredare publik med tanke på att föregångaren sålt såpass dåligt? Inte alla vill ha datum och här kan dom hala fram ett AT-alternativ utan det. Men håller med om att släppet inte var någon fullpoängare. Small seconds på läder är fin (men inte en klocka för mig). Hade dom bara borstat länken helt så hade helheten nog blivit klart bättre. Ett på det hela taget fegt släppt och inte så mycket mer spännande än en ny tavelfärg till AT38.
Jo, så är det. Det är väl bara det att jag är ett stort RM-fan, så jag hade velat se lite mer engagemang från Omegas sida än att lojt seikomodda dit en ny tavla på en redan existerande modell.

Det finns absolut inget Railmaster-DNA kvar längre. Det är bara marknadsföringsfluff på sociala medier med ett svartvitt lok inslängt här och där.

Det är mer eller mindre en AT utan datum. Jag hade mycket hellre sett att de begravde RM-serien för gott än att ge ut sådant här oinspirerat mög. Det är som att Omega vägrar ge RM den chans den förtjänar. RM skulle kunna vara Omegas svar på den omåttligt populära Explorer. Kolla bara hur älskad 2503 är bland entusiaster (enligt mig deras bästa klocka någonsin). Varför kunde de inte byggt vidare på den modellen med små förbättringar här och där längs vägen? Nej, nej. Istället får vi denna styggelse med fumétavla och PCL (inget fel på PCL i sig så klart, det passar på en sportblingig klocka som AT 38/41, men på en ingenjörsklocka som RM hör det inte hemma).

Senast ändrad:
Precis som @Ncs gissade. Efter att AD plockat hem ett mesh i S som jag kunde testa på bla 60th bond Smp så bestämde jag mig för att slå till på den nya no date med gummi samt då meshet. Beställde i lördags o idag var det leverans 🥰. Länkens passform i small passar mig mkt bättre en standard längden.

Lite bilder!
IMG_5707.jpeg

IMG_5704.jpeg

IMG_5697.jpeg

IMG_5698.jpeg

IMG_5699.jpeg

IMG_5702.jpeg

IMG_5700.jpeg

IMG_5706.jpeg
Hur upplever du den i jämförelse med NTTD när det gäller läsligheten?
Känns också som att det monokroma passar mycket bättre med modellen som helhet och blir mer "cleant".

Haft väldiga problem med att få till länken till min NTTD så det känns bekvämt. Alltid varit för tajt eller lite för löst. Nu när man tappat 30 pannor så börjar det bli lite bättre men hade nog varit allra bäst att ha haft den kortare länken som ett alternativ för att testa innan köp.

Hur upplever du den i jämförelse med NTTD när det gäller läsligheten?
Känns också som att det monokroma passar mycket bättre med modellen som helhet och blir mer "cleant".

Haft väldiga problem med att få till länken till min NTTD så det känns bekvämt. Alltid varit för tajt eller lite för löst. Nu när man tappat 30 pannor så börjar det bli lite bättre men hade nog varit allra bäst att ha haft den kortare länken som ett alternativ för att testa innan köp.
Läsbarheten är typ 100% bättre …nu tog jag i kanske men jag upplevde med NTTD stora bekymmer i lite sämre ljus med läsbarheten. Det är nu helt borta. Denna har ju ej heller AR på utsidan men det saknar man inte utan den är mkt lyckad imho.

Ang länken så är den kanon för mig i S längden.

Läsbarheten är typ 100% bättre …nu tog jag i kanske men jag upplevde med NTTD stora bekymmer i lite sämre ljus med läsbarheten. Det är nu helt borta. Denna har ju ej heller AR på utsidan men det saknar man inte utan den är mkt lyckad imho.

Ang länken så är den kanon för mig i S längden.
Är ju kraftigt villha-begär på denna. Försökte utforska om 'nya' SMPc-länken hade passat på denna men verkar inte riktigt som att det skulle gå.
Enda alternativet då för mig har ju varit gummit alternativt chansa att köpa på länk + gummi som du, men var oklart om det gick att testa hos den AD:n jag var hos och jag hade varit tvungen att beställa på gummi och i så fall köpa till meshen i den mindre storleken..

Är ju kraftigt villha-begär på denna. Försökte utforska om 'nya' SMPc-länken hade passat på denna men verkar inte riktigt som att det skulle gå.
Enda alternativet då för mig har ju varit gummit alternativt chansa att köpa på länk + gummi som du, men var oklart om det gick att testa hos den AD:n jag var hos och jag hade varit tvungen att beställa på gummi och i så fall köpa till meshen i den mindre storleken..
Jag köpte den på gummit o la till meshet.
Jag fick testa länken innan jag köpte den vilket är fullt rimligt ändå. Omega borde iof erbjuda att man kan köpa klockan med rätt strl från början…

Den klassiska länken njae…det förstör nog looken rätt bra även om den skulle passa

Senast ändrad:
Riktigt tråkigt. Alla så kallade recensenter på YouTube skriker efter glasbaksida så att de kan få med lite filmmaterial på urverket, och för oss andra är det kul att titta på i ett par minuter, varpå det enbart bidrar med tilltagen tjocklek och mer obekväm taktil känsla mot handleden.
Sämsta släppet på mycket länge.
Håller med. Bedrövligt rent ut sagt. Så synd på så mycket potential.

Den gamla länken passar, har sett bevis på world wide web, typ tuben tror jag. Ska länka om jag hittar det igen.

Tillbaka
Topp