• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 387 53.5%
  • Hesalit

Röster: 336 46.5%

• Totala väljare
    723
Någon som har koll på constellation? Det har inte jag.
Är detta fakeskrot eller tillverkat av omega? Har inte öppnat den ännu då jag ej har verktyg hemma, säkert någon här som kan se på en gång och ev spara mig arbetet. IMG_2653.jpeg IMG_2649.jpeg

Jag sitter och kikar på 3572.50 för presumtivt inköp men varenda en jag hittar har någon visare felställd. Blir tokig. Alternativet är ju naturligtvis Sapphire sandwich men då frångår man lite original hesalit. Känner att jag villhöver en Speedy i samlingen.

Jag sitter och kikar på 3572.50 för presumtivt inköp men varenda en jag hittar har någon visare felställd. Blir tokig. Alternativet är ju naturligtvis Sapphire sandwich men då frångår man lite original hesalit. Känner att jag villhöver en Speedy i samlingen.
Urmakare kan väl justera visare? Men du kanske tänker att det finns fler hundar begravda i sådana klockor?

Är detta fakeskrot eller tillverkat av omega? Har inte öppnat den ännu då jag ej har verktyg hemma, säkert någon här som kan se på en gång och ev spara mig arbetet. IMG_2653.jpeg IMG_2649.jpeg
Uppenbart knas är att en Constellation inte skall ha ett baklock märkt DeVille då det är olika modellserier. Constellations har ett observatorium på baklocket. Tycker att Omegaloggan är oproportionerligt stor. Länkens design och konstruktion ser fel ut.

Fakeskrot. Ser ut som en klocka man köper på stranden i Thailand. Glasringen flagnar (?!) och datumfönstret ser förjävligt ut. Plus felen som redan påpekats ovan så klart. Bara att hiva i sophinken.

Fick ett foto av en omegasamlare i Australien och roade mig med att jämföra priser. År 2006 listade Railmaster 3 725 AUD, vilket var 21 664 SEK med 2006 års växelkurs. Justerat för inflation blir det 32 287 SEK. Senaste generationens Railmaster listar idag 72 300 SEK. Alltså en ökning med 124 procent.

1000019365.jpg

Fick ett foto av en omegasamlare i Australien och roade mig med att jämföra priser. År 2006 listade Railmaster 3 725 AUD, vilket var 21 664 SEK med 2006 års växelkurs. Justerat för inflation blir det 32 287 SEK. Senaste generationens Railmaster listar idag 72 300 SEK. Alltså en ökning med 124 procent.

1000019365.jpg
Ja, rejäl ökning. 2004 var listpriset 21800 kr, vilket jag betalade då för min.

Har Omega, (o)frivilligt, avslöjat svaret på den eviga frågan - vem blir nästa James Bond?

1748349752745.png
Fast han bär ju en Speedy så det kan ju vara att han "bara" ersätter George Clooney. Hade han burit en Seamaster så.....

PO 2500D , 2013.
Första generationen av Planet Ocean har verkligen bra proportioner. Väldigt nöjd att jag lyckades hitta en igen. Ett mindre i-lands problem är att jag behöver en halvlänk till bara.
IMG_5792.jpeg

IMG_5790.jpeg

Syskonbild
IMG_5791.jpeg

Senast ändrad:
Jag köpte en från slutet på 90-t 2013, cal. 1861. Den timvisaren stod på noll vid start, men gick fram nåt hack rätt fort och stod på 1 timme efter 52 minuter. Är det nåt liknande som du sett?
Min nya 3861 är helt perfekt.
På min från -19 har den alltid varit lite off när den är nollad. Slarvigt monterad helt enkelt, men inget jag gått och stört mig på

Tillbaka
Topp