• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 388 53.6%
  • Hesalit

Röster: 336 46.4%

• Totala väljare
    724
Gummi är en mycket trevlig kombo till SMP:n, och där är Horus en favorit med riktig gummikänsla(tänk cyklop).

IMG_0459.jpeg
IMG_0432.jpeg

Klickade hem en mesh-länk från watchgecko i helgen som borde dyka ner i lådan om nån vecka. Ingen erfarenhet av deras band eller länkar sen tidigare så det ska bli kul att stifta bekantskap med den när man vill ha en lite mer formell look.
IMG_0468.jpeg
IMG_0469.jpeg

Gummi är en mycket trevlig kombo till SMP:n, och där är Horus en favorit med riktig gummikänsla(tänk cyklop).

IMG_0459.jpeg
IMG_0432.jpeg

Klickade hem en mesh-länk från watchgecko i helgen som borde dyka ner i lådan om nån vecka. Ingen erfarenhet av deras band eller länkar sen tidigare så det ska bli kul att stifta bekantskap med den när man vill ha en lite mer formell look.
IMG_0468.jpeg
IMG_0469.jpeg
Det där meshbandet vill jag ha en review på när det kommer 🥳

Som sagt, vore intressant med ett gruppköp som tidigare diskuterats.

Men apropå 7825: jag vet inte om jag missat något i informationen eller blivit grundlurad, men hittade denna för 213:- ?!?! på Fyndiq och kunde givetvis inte låta bli att köpa en.

Återstår att se vad som kommer i lådan, och om :)

Som sagt, vore intressant med ett gruppköp som tidigare diskuterats.

Men apropå 7825: jag vet inte om jag missat något i informationen eller blivit grundlurad, men hittade denna för 213:- ?!?! på Fyndiq och kunde givetvis inte låta bli att köpa en.

Återstår att se vad som kommer i lådan, och om :)
en kopia lär du få….

Förslag på bra lupp som är enkel o sitter kvar? Märker att det underlättar om man ser lite bättre när man fixar o trixar 😅

Senast ändrad:
Med den prislappen så förväntar man sig att dom håller... har inte hört om någon som gått sönder, till skillnad från alla billiga kloner.
Ja, jag vet inte att de inte håller, men jag tittade på extra spetsar i fall att, och konstaterade att det är en god idé att vara försiktig av flera skäl när man jobbar med bandstiften.

Av nyfikenhet; är det någon som servat sin klocka med 8800 än? Hur gamla har era verk hunnit bli? Omega framhåller 5-7 år har jag sett, men taget lite random internetsidor i beaktande så låter det som att förväntansbilden är mer än så och att det inte heller verkar ha dykt upp så många som behövt servas än.

Av nyfikenhet; är det någon som servat sin klocka med 8800 än? Hur gamla har era verk hunnit bli? Omega framhåller 5-7 år har jag sett, men taget lite random internetsidor i beaktande så låter det som att förväntansbilden är mer än så och att det inte heller verkar ha dykt upp så många som behövt servas än.
Det är nog fortfarande lite för nytt för det. Som jag minns det så dök 8800 upp i samband med släppet av SMP 2018, 8900 fanns ju tidigare. Har i bakhuvudet att Omega estimerat 8 år för inhouse och det är väl för OWG-er det, dom som skriver på internet är ju sällan det och låter sina klockor vila regelbundet. Hur det nu är så är jag övertygat om att serviceintervallet förlängs om urverket inte går konstant 24/7.

Tillbaka
Topp