• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 400 53.7%
  • Hesalit

Röster: 345 46.3%

• Totala väljare
    745
Nya och uppdaterade Speedmaster dark side of the moon

1760437273597.png
Ja tack till den i mitten 😍 Utan att ha sett dem live så verkar de andra ha relativt usel läsbarhet.

Nya och uppdaterade Speedmaster dark side of the moon

1760437273597.png
Grey Side är min favorit från den förra kollektionen, ersättaren ser tyvärr inte så rolig ut :rolleyes: Fortsatt undrar jag... är det helt omöjligt för Omega att göra en keramisk boett i lite mindre storlek?

Grey Side är min favorit från den förra kollektionen, ersättaren ser tyvärr inte så rolig ut :rolleyes: Fortsatt undrar jag... är det helt omöjligt för Omega att göra en keramisk boett i lite mindre storlek?
Jo, det är ett stort byte av stil hos nya Grey side of the moon, jämfört med gamla. Det som tilltalar mig är framför allt att den är tunnare.

Det finns ett par keramiska Planet ocean under 40 millimeter. Jag har för mig att det tidigare funnits fler.

Men keramiska kronografer har väl aldrigt funnits under 44 millimeter.

Ja, den svarta originalversionen är snyggast, vill ha, men huga vilket pris - snart 200 papp!
Priserna är verkligen svettiga. Jag väntar nog tills de börjar dyka upp som begagnade. Keramiska klockor är väldigt bra begagnat-köp. Prisfallet från nytt är stort, eftersom de är så högt prissatta i förhållande till sina syskon i stål, samtidigt som de även som begagnade är i samma skick som nya.

Priserna är verkligen svettiga. Jag väntar nog tills de börjar dyka upp som begagnade. Keramiska klockor är väldigt bra begagnat-köp. Prisfallet från nytt är stort, eftersom de är så högt prissatta i förhållande till sina syskon i stål, samtidigt som de även som begagnade är i samma skick som nya.
Hoppas bara nån offrar sig och köper så dom dyker upp på beg marknaden. Sinnessjuk prisbild...

Köpte denna utan papper på Uretvintage och det visade sig när jag fick den att den hade Oysterlänk och inte Jubilee. I övrigt verkar allt schysst vad jag kan se. Känner ni till att 2221.80.00 har sålts med detta armband?
IMG_2336.jpeg
IMG_2337.jpeg

Köpte denna utan papper på Uretvintage och det visade sig när jag fick den att den hade Oysterlänk och inte Jubilee. I övrigt verkar allt schysst vad jag kan se. Känner ni till att 2221.80.00 har sålts med detta armband?
IMG_2336.jpeg
IMG_2337.jpeg
Den kom på Bond-länken från fabrik, men mycket möjligt att den bytts ut vid något tillfälle eller att originalköparen bad handlaren att byta länk vid köp. På 90-talet var det inte så noga med sådant.

Den där är hur som helst snyggare.

Den kom på Bond-länken från fabrik, men mycket möjligt att den bytts ut vid något tillfälle eller att originalköparen bad handlaren att byta länk vid köp. På 90-talet var det inte så noga med sådant.
Jag kollade årtal med hjälp av serienumret och klockan ska tydligen vara från 2010. Men det kan ju såklart ändå vara så att länken har bytts ut. Ser armbandet äkta ut enligt er?

Senast ändrad:
Jag kollade årtal med hjälp av serienumret och klockan ska tydligen vara från 2010. Men det kan ju såklart ändå vara så att länken har bytts ut. Ser armbandet äkta ut enligt er?
Det stämmer ja, tänkte på föregångaren 2541.80. Den är säkert äkta. Står det något nummer i låset? Borde vara typ 1610/930.

Det stämmer ja, tänkte på föregångaren 2541.80. Den är säkert äkta. Står det något nummer i låset? Borde vara typ 1610/930.
Någon som har koll på referensnummer för originallänken för SMP 2221.80.00? Alltså Bond-länken? Är intresserad av att köpa om någon har en liggande.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp