• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 401 53.8%
  • Hesalit

Röster: 345 46.2%

• Totala väljare
    746
:)
20251111_132448.jpg

Jag också. Igår såg jag på deras hemsida att flera vanliga modeller av PO bara kunde beställas i butik. Det brukar vara ett tecken på att de håller på att fasas ur det ordinarie sortimentet. Plus att orange är en klassisk färg för PO. Förvisso även för PloProf, men en ny sådan verkar mindre sannolik.

Jag också. Igår såg jag på deras hemsida att flera vanliga modeller av PO bara kunde beställas i butik. Det brukar vara ett tecken på att de håller på att fasas ur det ordinarie sortimentet. Plus att orange är en klassisk färg för PO. Förvisso även för PloProf, men en ny sådan verkar mindre sannolik.
Vill minnas att jag har hört/sett/läst rykten att den nuvarande PO ska tas ur produktion så du är säkert inte helt fel ute.

Sidnot: Är det något jubileumsår för PO i år/nästa år som bör firas?

Vill minnas att jag har hört/sett/läst rykten att den nuvarande PO ska tas ur produktion så du är säkert inte helt fel ute.

Sidnot: Är det något jubileumsår för PO i år/nästa år som bör firas?
Jag postade en påstådd ”läcka” på vad som skall vara nya PO för en månad sedan i PO-tråden. Vi får se om det stämmer eller inte, men som du skriver har ryktena funnits där ett tag.

(Bifogar bilden jag la i PO-tråden)

IMG_8569.jpeg

Har också sett denna bild på reddit. Om de ryktena stämmer är dimensionerna 42 × 14 mm. Inte illa för en 600 m-dykare i så fall. Gillar också att den är no-date. Men PCL på en PO känns helt fel. Jaja, snart får vi veta.

• Like
Reactions: Ncs
Tillbaka
Topp