• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Bilden har varit uppe innan och många av klockorna har jag sålt men här kommer en bild på några klockor från omega.
Screenshot_2017-01-06-16-06-40.png

Några Cartier Tank (ingen modell som föll mig i smaken) en Longiness (som jag har all förståelse för att den reas) och 4-5 olika Breitling (som utöver Omega var det som lockade mest på rean - och då är det ändå ett märke jag har extremt svårt för!).
Tackar för info. Ska in till city i morgon så kanske kastar ett öga även om det inte lät så "hett".

Hej alla glada,
Här kommer mitt bidrag till denna tråd.
En Seamaster Chronograph från 2007 ref 222.58.000 som jag har haft sedan ny med kaliber 1164.
Är dock sugen på en GTM Good Planet.

Bilagor

• IMG_2996.JPG
    IMG_2996.JPG
    175 KB · Visningar: 57
Senast ändrad:
Längesen jag använde den här. Slås varje gång av hur brutalt bra tavlan är. Krispig med precis lagom kontrast. Tyvärr svårt att fånga på bild hur snyggt blank grå grunden är.

Välbyggd, solid och en länk med microjustering som är i nivå bland de bästa. 100m vattenskydd är viktigt för mig.
Nackdelar? Storleken är både positivt och negativt. En extremt hög närvaro på armen pga tyngden men höjden gör att den gärna slår mot något.

IMG_9098.JPG

Längesen jag använde den här. Slås varje gång av hur brutalt bra tavlan är. Krispig med precis lagom kontrast. Tyvärr svårt att fånga på bild hur snyggt blank grå grunden är.

Välbyggd, solid och en länk med microjustering som är i nivå bland de bästa. 100m vattenskydd är viktigt för mig.
Nackdelar? Storleken är både positivt och negativt. En extremt hög närvaro på armen pga tyngden men höjden gör att den gärna slår mot något.

IMG_9098.JPG
Snyggt! Välkommen in i värmen, dvs Omega tråden :)

• Like
Reactions: par

IMG_9098.JPG
Den där är riktigt häftig, snygg också för den delen.

• Like
Reactions: par
IMG_4343.JPG
Någon som har omega aqua terra master co axial och vill dela med sig om lite intryck ?

Förnämliga klockor som passar fint i alla sammanhang, en lysande kompromiss mellan dress och sport. Med sitt inskruvade boettlock och krona i en solid och rejäl boett fungerar den till tuffare tag samtidigt som den är elegant och förfinad till den grad att den passar perfekt till kostymen. Kvalitetsnivån är oöverträffad i prisklassen och manufakturkalibern är det vassaste på marknaden. Ptja, så är den ju riktigt snygg också. Oavsett vilken storlek, tavla och visare man bestämmer sig för. Den grekiska bokstaven för perfektion, på tavlan tillverkad i rhodiumpläterat solitt 18k vitt guld, är ju bara det ett köpargument som bär. En otrolig klocka. Så fin att jag har skaffat mig två :)

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_1270.jpg

Förnämliga klockor som passar fint i alla sammanhang, en lysande kompromiss mellan dress och sport. Med sitt inskruvade boettlock och krona i en solid och rejäl boett fungerar den till tuffare tag samtidigt som den är elegant och förfinad till den grad att den passar perfekt till kostymen. Kvalitetsnivån är oöverträffad i prisklassen och manufakturkalibern är det vassaste på marknaden. Ptja, så är den ju riktigt snygg också. Oavsett vilken storlek, tavla och visare man bestämmer sig för. Den grekiska bokstaven för perfektion, på tavlan tillverkad i rhodiumpläterat solitt 18k vitt guld, är ju bara det ett köpargument som bär. En otrolig klocka. Så fin att jag har skaffat mig två :)

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_1270.jpg
Tack för en välskriven text, är riktigt sugen och ska in imorgon å klämma och kanske det kommer upp lite bilder imorgon :)

IMG_4343.JPG
Någon som har omega aqua terra master co axial och vill dela med sig om lite intryck ?
Har ägt en Aqua Terra i snart två år, ingen Master Co-Axial men likväl. Sanslöst bra klocka, den enda jag aldrig har övervägt att flippa. Passar till allt, har använt den till skjorts i 25 grader, med jeans och tjockare tröja och även med kostrym så sent som vid nyår. Med svart tavla kan du dessutom använda länken eller slänga på vilket läderband som helst och ändå har en grym klocka. Rekommenderas starkt! :)

IMG_20161007_133959.jpg

IMG_20160903_180507.jpg

IMG_20151003_134716.jpg

IMG_20161231_163035.jpg

Har ägt en Aqua Terra i snart två år, ingen Master Co-Axial men likväl. Sanslöst bra klocka, den enda jag aldrig har övervägt att flippa. Passar till allt, har använt den till skjorts i 25 grader, med jeans och tjockare tröja och även med kostrym så sent som vid nyår. Med svart tavla kan du dessutom använda länken eller slänga på vilket läderband som helst och ändå har en grym klocka. Rekommenderas starkt! :)

IMG_20161007_133959.jpg

IMG_20160903_180507.jpg

IMG_20151003_134716.jpg

IMG_20161231_163035.jpg
Tack för orgasmbilderna :) Ska som sagt in imorgon och sitter den skönt så är jag rätt säker på att bilder kommer dyka upp här imorgon :)

Tillbaka
Topp