• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 381 53.7%
  • Hesalit

Röster: 329 46.3%

• Totala väljare
    710
Jäkligt egendomligt... Än mer egendomligt är varför en svart teak-tavla med index av roséguld inte ingår i Omegas standard-kollektion.:p
Jag fick förra året vid ett Omega event bläddra i en katalog endast avsedd för den asiatiska marknaden. Fanns flertalet modeller som vi ej skulle kunna köpa i Europa utan endast via Asiatiska kanaler. Så det kan ev förklara en del av det "egendomliga". :)

Funderar på om man ska vänta å se vad basel 2017 visar för smaksens att köpa istället. Hoppas på en ny omega seamaster 300m med nytt urverk då det behöver uppdateras.

Visst existerar det bra limited editions från Omega, men de är nog fan i minoritet :p

P1516-Omega.jpg
ga043-omega-seamaster-planet-ocean-2907-50-91-details.jpg

Och sedan de enligt mig mer lyckade:
8197220578_97b7e45250_z.jpg
Omega-Speedmaster-Apollo-XI-40th-311.30.42.30.01.002 (1).jpg

Jag undrar ibland om de har någon marknadsavdelning eller om de bara designar något snabbt och chansar? :D:p
Ja, ibland så är det svårt att greppa om det där med LE.
De säljer ändå. Förmodligen av "första-köpare" som ser en cool LE de kan relatera till och innerst inne rationaliserar att "nu ökar den säkert i värde eftersom att det är en LE". Men, i själva verket är det en groteskt ful version av en vacker klocka som entusiaster inte vill ha alls.

Funderar på om man ska vänta å se vad basel 2017 visar för smaksens att köpa istället. Hoppas på en ny omega seamaster 300m med nytt urverk då det behöver uppdateras.

En helt ny SMPc Diver med kaliber 8800 är en riktig lågoddsare. Sedan talas det ju om en tredje generation AT, alltså AT med kaliber 8900 men även här skulle kaliber 8800 vara tänkbar då den sparar lite vertikalt utrymme. En faceliftad AT med METAS-certifiering kommer helt säkert, om inte till Basel 2017 så till Basel 2018.

Vänligen
Forumets undersköterska

Jag fick förra året vid ett Omega event bläddra i en katalog endast avsedd för den asiatiska marknaden. Fanns flertalet modeller som vi ej skulle kunna köpa i Europa utan endast via Asiatiska kanaler. Så det kan ev förklara en del av det "egendomliga". :)
Minns du några fina exempel? Är inte Constellation (ej Globemaster) poppis i Asien?

Jag vet att det redan finns en tråd för denna nyhet men diskuterar det hellre här där man slipper gnällspikarna :angel:

Ny limiterad (2012 st) Speedmaster "Speedy Tuesday". Namnet är rätt fånigt men klockan i sig tycker jag ser mycket bra ut! Kul och snygga registertavlor med lite retrostuk. Bokas på Omegas hemsida för 52 000kr stycket, varje ex verkar komma med klockrulle, verktyg och två band.

Förresten: den applicerade loggan i gammaldags variant är riktigt tuff.

311.32.42.30.01.001.jpg

SP_SpeedyTuesday_Lifestyle_Landscape_311.32.42.30.01.001-4.jpg

SP_SpeedyTuesday_Lifestyle_Landscape_311.32.42.30.01.001-1-2.jpg

Mysteriet fortsätter, hittar inget när man letar runt bland internet och asiatisk sidor då det sägs att den bara såldes i asien denna skönhet. Helt galet, verkar som att den inte finns :(
Hjälp mig att knäcka denna nöt.

Allt vi vet är asien exklusiv och att den släpptes i samman med os i rio.

Var finns du skönhet ?
IMG_4376.JPG

IMG_4378.JPG
Den finns på Erikson Urhandel. Ny för vår marknad är den i varje fall. AT 41.5mm med vågig tavla och guldvisare och guldindex. @TouchingEvil

Senast ändrad:
Jag vet att det redan finns en tråd för denna nyhet men diskuterar det hellre här där man slipper gnällspikarna :angel:

Ny limiterad (2012 st) Speedmaster "Speedy Tuesday". Namnet är rätt fånigt men klockan i sig tycker jag ser mycket bra ut! Kul och snygga registertavlor med lite retrostuk. Bokas på Omegas hemsida för 52 000kr stycket, varje ex verkar komma med klockrulle, verktyg och två band.

311.32.42.30.01.001.jpg

Snygg! Den skulle man inte säga nej till.

311.32.42.30.01.001.jpg

Och där var det roliga slut. Enligt Ablogtowatch är alla 2012 exemplaren nu bokade!

311.32.42.30.01.001.jpg

Länk borde varit med kan jag tycka. Snygg tavla!

311.32.42.30.01.001.jpg

Klockrullen skulle jag vilja ha☺.

Tror ni att Omega kommer börja med nya märkningen metas på deras nya klockor på basel 2017. Omega aqua terra får metas märkning ?
Jag tror att fler klockor kommer att METAS-certifieras. Detta eftersom jag tror att Omega (med all rätt) är stolta över att en utomstående och neutral part testar deras urverk med stenhårda krav. Jag tycker det är lite mer "creddigt" än att putsa sin exakthet inom företaget.

Tycker Speedy Tuesday var en bra limiterad utgåva av Omega.
2012 ex jämfört med 15.007 etc är mer tilltalande för mig och snygg var den också :)

Trodde först det var en moddad speedypro när jag såg den på Facebook, och tänkte för mig själv att det var den snyggaste speedyn jag någonsin sett.

Tillbaka
Topp