• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 412 54.2%
  • Hesalit

Röster: 348 45.8%

• Totala väljare
    760
Kul med orange som omväxling. Gammal hederlig Televerket-orange. Hade passat helt perfekt med en snowroller-jacka 😉

IMG_6380.jpeg

IMG_6381.jpeg
Haha ja
Klassisk scen med jackorna som råkar vara identiska med sopgubbarnas.
"Allå allå kollega" kan inte sluta garva 🤭🤭

Den utsikten gör gott för själen! 🤩 Hummelstugan? Finns det någon snö kvar i backarna? Har en planerad resa upp strax!
Yes, Humlestugan.

Snön finns men börjar vara tunn i många pister.
Höghöjdsdelen är helt ok, men lilla gondolliften är stängd så man tvingas ändå ner.

Varit väldigt varmt i helgen så pisterna blir bara 30cm slush efter lunch. Hade nog inte väntat många dagar om jag skulle dit. Stor skillnad mellan i torsdags och igår.

• Like
Reactions: SCM
Längesedan man var aktiv nu, men har tänkt att köpa en seamaster eller planet ocean till mig själv i 30-års pressent.
Priserna från Japan ser väldigt attraktiva ut. Även när man räknar med tull-avgiften.
Någon här som handlat från Japan via Chrono24? Värt klabbet?

Längesedan man var aktiv nu, men har tänkt att köpa en seamaster eller planet ocean till mig själv i 30-års pressent.
Priserna från Japan ser väldigt attraktiva ut. Även när man räknar med tull-avgiften.
Har köpt en hel del från Japan via C24. Både G-Shocks, Seiko, Orient, Grand Seiko.

Har alltid funkat helt klockrent! Inte vansinnigt lång leveranstid heller. Som sagt räkna in 25% moms bara, det tillkommer.

Välj en vettig säljare bara. Finns gott om professional dealers med goda referenser, men vilken tomte som helst kan lägga upp annonser på Chrono24. Sist jag handlade från Japan hade jag klockan hemma vid dörren på 72 timmar sjukt nog. Moms och tullavgift brukar komma på faktura från fraktbolaget, hur smidigt som helst.

Tullverket har ett bra verktyg för att räkna priset på t ex klockor från länder utanför EU:

Tjena,

Försöker hitta en stållänk till min Omega Constellation 168.017, likt denna länk:

1776180034385.png

vet ni vart man kan köpa originallänk letat ett tag! Går bra med "icke original" också.

Tillbaka
Topp