Fantastisk! Där är något visst med datumram och helborstad länk, gratulerar
Underbar trio, @kirex ! Vill också passa på att gratulera @Ncs till ett fint nyförvärv. Skyfall på 38,5mm med kaliber 8500B är i mitt tycke den finaste AT'n just därför att den har datumramen i rhodiumpläterat vitt guld tillsammans med den underbara mörkblå tavlan som verkligen ändrar karaktär beroende på hur ljuset träffar tavlan; ömsom uppfattas den klart mörkblå, ömsom snarast helt svart. En verklig kameleont till urtavla och en estetisk fullträff av sällan skådat slag. Omega fick i varje review av de första årgångarna av andra generationens AT (som introducerades år 2009 med initialt endast vit och mörk tavla) kritik för att datumramen gjorde datumavläsningen knepig ur vissa vinklar (nå, jag antar att klockjournalisterna bara måste ha något att klaga på, också på en helt perfekt klocka som AT 8500) och valde följdaktligen att plocka bort ramen på alla 8500G-klockor med start år 2013/14. Det känns som ett misstag. Ibland måste form få gå före funktion och datumramen på de första årgångarna av andra generationens AT är ett lysande exempel på detta.
Vänligen
Forumets undersköterska
Tack! Jag är såhär 3 dagar efter köpet fortfarande lika nöjd som jag beskrev i mitt tidigare inlägg, om inte nöjdare! Klockan osar kvalité rakt igenom.