tdn-dk
Silver
Den var vacker! Är det din?
/Henrik
Yes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den var vacker! Är det din?
/Henrik
Intressant! Med andra ord bör jag lägga min PO i frysen nu för att bevisa vad Omega säger? För övrigt, hur cool är inte Speedmaster Alaska Project?!Omega ger oss en lektion i hur klockorna hanterar kyla: https://www.omegawatches.com/planet-omega/ice-cold/
Den är ju helt otroligt vacker!Omega Seamaster Calendar ref. 2627, cal. 353 fra 1952
Batteridriven?Gick förbi pantbanken Sthlm city idag och såg denna i skylten om nån möjligen är intresserad. Såg skönt använd ut.
/j
Tittade igenom den. Jävligt coolt faktiskt. Äger likadan slutprodukt som du. Fortfarande nöjd med blått?Kom förbi denna artikel/video om Omegas METAS-certifiering. Intressant att se och lyssna på och verkligen en plats jag skulle vilja besöka. Får nöja mig med att äga den färdiga produkten
https://monochrome-watches.com/inside-omega-master-chronometer-facilities-video-documentary/
Snyggt - men länken vinner för mig...
Min AT med nyinköpt Hirsch Heavy Calf 20mm Gold Brown.
Snyggt - men länken vinner för mig...
Märker att jag dras närmre och närmre Omega-träsket. Kanske snart dags för första. Har fastnat för två olika i Seamasters, nämligen Aqua Terra ref.nr 231.12.42.21.01.002 och Seamaster 300 ref.nr 233.32.41.21.01.002. Aqua Terran har 8500-verket och 300'n har 8400. Vad är det för skillnad? Något annat man ska tänka på när man väljer mellan dessa två?
Är väldigt nöjd med blått, ångrar inte valet. Svart är lite slätstruket och de med orangea inslag tror jag man tröttnar på efter ett tag. Är du själv nöjd med blått?
Tittade igenom den. Jävligt coolt faktiskt. Äger likadan slutprodukt som du. Fortfarande nöjd med blått?
Märker att jag dras närmre och närmre Omega-träsket. Kanske snart dags för första. Har fastnat för två olika i Seamasters, nämligen Aqua Terra ref.nr 231.12.42.21.01.002 och Seamaster 300 ref.nr 233.32.41.21.01.002. Aqua Terran har 8500-verket och 300'n har 8400. Vad är det för skillnad? Något annat man ska tänka på när man väljer mellan dessa två?
Jo faktiskt och din recension fällde avgörandet. Den sticker ut "lagom" - inte en fashiongrej som fadar ut men är ändå lite mer egen om man kan använda det uttrycket. Hoppas att Omega nu håller på dessa modeller ett tag.Är väldigt nöjd med blått, ångrar inte valet. Svart är lite slätstruket och de med orangea inslag tror jag man tröttnar på efter ett tag. Är du själv nöjd med blått?
Kul att höra! Håller definitivt med dig.Jo faktiskt och din recension fällde avgörandet. Den sticker ut "lagom" - inte en fashiongrej som fadar ut men är ändå lite mer egen om man kan använda det uttrycket. Hoppas att Omega nu håller på dessa modeller ett tag.
Kanske har avhandlats tidigare men varför är Omega Planet Ocean så jäkla tjocka? Ta t.ex. GMT-varianten. Den är 17,5 mm tjock (i alla fall Goodplanet-varianten som jag gillar). En Rolex GMT Master II är 13 mm, en rejält tunnare klocka. Varför? Pga Omegans 600 m vattentäthet mot Rolexens 100? Pga Omegans display caseback?
Första bilden på en ny Aqua Terra? Artikel på Fratello Watches om en klocka som utsattes för 160 000 Gauss. Inte 15 000, 160 000. Klockan längst till höger har jag aldrig sett förr, verkar ha någon form av bikakemönster på tavlan och gulgröna detaljer.
https://www.fratellowatches.com/15000-gauss-160000-gauss-omega/
Ah. Synd då den såg produktionsfärdig ut och rätt snygg.
Verkar vara en prototyp. Ingen ny seamaster.
https://monochrome-watches.com/the-prototype-seamaster-that-omega-tested-at-insane-160000-gauss/
Ah. Synd då den såg produktionsfärdig ut och rätt snygg.
Dubbelpostar.
Testade blå insert på 2255an. Blev riktigt bra! Blir till att bita i de sura äpplet å beställa en orginal bazel, då dom inte säljer lösa insert
Vad tycker folket? Snyggt, eller har jag skändat en redan ok klocka?
Precis en sådan som jag letar efter. Så, ja tack!