• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 375 53.6%
  • Hesalit

Röster: 324 46.4%

• Totala väljare
    699
Är det fler på KS som har en PO rosé? :)
IMG_1201.JPG

Förhoppningsvis inom någon vecka om uppskattat leveransdatum håller:cigar:

Nytt in! Det är inte vilken klocka som helst, det är klockan som skulle bli min första "riktiga klocka". Där mellan kom lite andra klockor men suget har aldrig släppt. Har varit in hos AD och provat flera gånger, googlat, läst på forum och kollat recensioner och paketöppningar på youtube. Idag var det äntligen dags att införskaffa mig en alldeles egen Aqua Terra "Skyfall". Hittills är jag upp över öronen nöjd! Klyschig men jag kan faktiskt inte slita ögonen från den, på riktigt. Den otroligt vackra blå tavlan skiftar i så många olika nyanser beroende på ljuset, går inte att beskriva djupet i färgen. Storleken är perfekta 38,5 mm och datumramen är såklart på plats. Jag hade inga problem med att justera länken till rätt storlek trots avsaknaden av microjustering + att få låset centrerat när klockan är på armen (något som jag läst att vissa har problem med).

Det här blev en riktigt riktigt bra lördag! Nu till det viktigaste, bilder! :)
IMG_1104.JPG

IMG_1105.JPG

IMG_1106.JPG

IMG_1109.JPG

Försökte få med lite olika nyanser, trots att denna skönhet är svårfångad!

Nytt in! Det är inte vilken klocka som helst, det är klockan som skulle bli min första "riktiga klocka". Där mellan kom lite andra klockor men suget har aldrig släppt. Har varit in hos AD och provat flera gånger, googlat, läst på forum och kollat recensioner och paketöppningar på youtube. Idag var det äntligen dags att införskaffa mig en alldeles egen Aqua Terra "Skyfall". Hittills är jag upp över öronen nöjd! Klyschig men jag kan faktiskt inte slita ögonen från den, på riktigt. Den otroligt vackra blå tavlan skiftar i så många olika nyanser beroende på ljuset, går inte att beskriva djupet i färgen. Storleken är perfekta 38,5 mm och datumramen är såklart på plats. Jag hade inga problem med att justera länken till rätt storlek trots avsaknaden av microjustering + att få låset centrerat när klockan är på armen (något som jag läst att vissa har problem med).

Det här blev en riktigt riktigt bra lördag! Nu till det viktigaste, bilder! :)
IMG_1104.JPG

IMG_1105.JPG

IMG_1106.JPG

IMG_1109.JPG

Försökte få med lite olika nyanser, trots att denna skönhet är svårfångad!
Fantastisk! Där är något visst med datumram och helborstad länk, gratulerar :)

• Like
Reactions: Ncs
My two blue... and an old one... Det var med denna SMP 300 Prof allt började med 1998. Sedan har det bara gått utför med klock-missbruket:facepalm:. Invigde min nya lilla fotostudio idag. Den heter Polaroid Photo Studio Kit och kostar runt 1 000-1 200 Kr beroende på vilka lampor (Halogen eller LED) man väljer.
Snygg trippel eller hur?
NIMG_0242s.jpg
NIMG_0246s.jpg
NIMG_0249s.jpg

Underbar trio, @kirex ! Vill också passa på att gratulera @Ncs till ett fint nyförvärv. Skyfall på 38,5mm med kaliber 8500B är i mitt tycke den finaste AT'n just därför att den har datumramen i rhodiumpläterat vitt guld tillsammans med den underbara mörkblå tavlan som verkligen ändrar karaktär beroende på hur ljuset träffar tavlan; ömsom uppfattas den klart mörkblå, ömsom snarast helt svart. En verklig kameleont till urtavla och en estetisk fullträff av sällan skådat slag. Omega fick i varje review av de första årgångarna av andra generationens AT (som introducerades år 2009 med initialt endast vit och mörk tavla) kritik för att datumramen gjorde datumavläsningen knepig ur vissa vinklar (nå, jag antar att klockjournalisterna bara måste ha något att klaga på, också på en helt perfekt klocka som AT 8500) och valde följdaktligen att plocka bort ramen på alla 8500G-klockor med start år 2013/14. Det känns som ett misstag. Ibland måste form få gå före funktion och datumramen på de första årgångarna av andra generationens AT är ett lysande exempel på detta.

Vänligen
Forumets undersköterska

Har något ett tips på original (Omega) läder som passar till smpc eller är det gummi som gäller? Utan att behöva böja bandstiften.
Vanligt vis verkar man ha länken eller något aftermarket band.

@Kson Min grabb vill gärna att klockan skall "snurra" och jag är gärna behjälplig.
Sambon är måttligt road av min klockexcess och jag vet inte riktigt hur jag skall klämma in de två andra medlemmarna i min tänkta supertrio (seamaster 300 master co-axial & en Aqua terra) , speciellt nu när vi köpt hus.. Får panta mycket burkar och hålla käften om priset.. Jag lär inte göra om misstaget att berätta vad klockan kostar innan jag köpt den efter den reaktion jag fick, men å andra sidan var det nog det som fick mig att bestämma mig. ;)
Nåväl, sonen och kollegorna gillar den iaf.
20170226_164408.jpg

@Kson Min grabb vill gärna att klockan skall "snurra" och jag är gärna behjälplig.
Sambon är måttligt road av min klockexcess och jag vet inte riktigt hur jag skall klämma in de två andra medlemmarna i min tänkta supertrio (seamaster 300 master co-axial & en Aqua terra) , speciellt nu när vi köpt hus.. Får panta mycket burkar och hålla käften om priset.. Jag lär inte göra om misstaget att berätta vad klockan kostar innan jag köpt den efter den reaktion jag fick, men å andra sidan var det nog det som fick mig att bestämma mig. ;)
20170226_164408.jpg

Ja, den äkta hälften utgör ett evigt problem i den här branschen... :) Men när du kommit runt de problemen kommer du att ha en riktigt trevlig trio. Min superduo säger hej!

/Henrik

20170226_185230.jpg

20170226_164408.jpg
Helt rätt att klockan ska kunna "snurra" ☺. Förstår att din sambo vill att ni (du) prioriterar huset framför klockor haha ;). Jag försöker oftast avrunda priset på klockor jag köper. När jag fyllde 30 köper jag en Daytona med vit tavla fast den gillade hon vilket känns bra :woot::).

Helt rätt att klockan ska kunna "snurra" ☺. Förstår att din sambo vill att ni (du) prioriterar huset framför klockor haha ;). Jag försöker oftast avrunda priset på klockor jag köper. När jag fyllde 30 köper jag en Daytona med vit tavla fast den gillade hon vilket känns bra :woot::).

I framtiden är det avrundning som gäller.. om hon går med på det dvs :) Klockan i sig tycker hon är fin, det är mest prislappen som hon inte förstår. Konstigt egentligen med tanke på hur mycket annat skräp jag köpt, men så fort det koncentreras till ett objekt är det tydligen för mycket. Nåväl, det är i alla fall ett intresse jag får ha för mig själv. Insamlingen till nästa Omega är i all fall påbörjad :)

Hej på er allihopa! Tänkte be om litet respons angående annonsen nedan. Jag är ute efter min första "riktiga" klocka och har siktat in mig på en svart Seamaster-dykare. Vad tycker ni om denna? Ringer det några varningsklockor och vad vore i ert tycker ett rimligt pris på den?

Omega Seamaster Professional Chronometer 300m http://www.blocket.se/vi/71760987.htm

Hej på er allihopa! Tänkte be om litet respons angående annonsen nedan. Jag är ute efter min första "riktiga" klocka och har siktat in mig på en svart Seamaster-dykare. Vad tycker ni om denna? Ringer det några varningsklockor och vad vore i ert tycker ett rimligt pris på den?

Omega Seamaster Professional Chronometer 300m http://www.blocket.se/vi/71760987.htm
Bilderna inte dom bästa och jag lyckas inte förstora dom. Kollar du under säljes här på KS hittar du dom som är uttagna 2016 för under 24K, iofs avslutade (sålda) men det dyker ju upp nya regelbundet. Den här har ju passerat 3 år och fabriksgarantin precis gått ut. Skulle inte gå över 20K för denna.

Bilderna inte dom bästa och jag lyckas inte förstora dom. Kollar du under säljes här på KS hittar du dom som är uttagna 2016 för under 24K, iofs avslutade (sålda) men det dyker ju upp nya regelbundet. Den här har ju passerat 3 år och fabriksgarantin precis gått ut. Skulle inte gå över 20K för denna.

Under 20 är ytterst ovanligt. Men håller med om att 24 känns dyrt för en med äldre boxen etc.

Tack för hjälpen allihopa! Jag har kommit överens med säljaren om att vi gör affär på denna. Han skickar med blocketpaket. Känns som en trygg lösning för båda. Kom ned litet i pris också vilket känns skönt. :)

Tillbaka
Topp