Kolla sidan 44 i trådenFinns det orginal gummi till smp eller är det PO 42 gummi med böjda bandstift som gäller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla sidan 44 i trådenFinns det orginal gummi till smp eller är det PO 42 gummi med böjda bandstift som gäller?
Haha jäklar slampa alltsåNäe du har väl den ända slampan
Kolla sidan 44 i tråden
Är det fler på KS som har en PO rosé?
Snyggaste Seamastern! Älskar svärdvisarna. Snyggt band också.
Tack för dom fina orden ☺.Stort grattis @Kson till grabb och klocka Håll hårt i SMPc'n, den blir ju en perfekt present till sonens 18-års eller 20-års dag. En klocka som håller livet ut och mer därtill.
Vänligen
Forumets undersköterska
Fantastisk! Där är något visst med datumram och helborstad länk, gratulerarNytt in! Det är inte vilken klocka som helst, det är klockan som skulle bli min första "riktiga klocka". Där mellan kom lite andra klockor men suget har aldrig släppt. Har varit in hos AD och provat flera gånger, googlat, läst på forum och kollat recensioner och paketöppningar på youtube. Idag var det äntligen dags att införskaffa mig en alldeles egen Aqua Terra "Skyfall". Hittills är jag upp över öronen nöjd! Klyschig men jag kan faktiskt inte slita ögonen från den, på riktigt. Den otroligt vackra blå tavlan skiftar i så många olika nyanser beroende på ljuset, går inte att beskriva djupet i färgen. Storleken är perfekta 38,5 mm och datumramen är såklart på plats. Jag hade inga problem med att justera länken till rätt storlek trots avsaknaden av microjustering + att få låset centrerat när klockan är på armen (något som jag läst att vissa har problem med).
Det här blev en riktigt riktigt bra lördag! Nu till det viktigaste, bilder!
Försökte få med lite olika nyanser, trots att denna skönhet är svårfångad!
Ser riktigt bra ut, har en likadan fast svart
Fortfarande de sjukt nöjd med min nya Omega ☺.
@Kson Min grabb vill gärna att klockan skall "snurra" och jag är gärna behjälplig.
Sambon är måttligt road av min klockexcess och jag vet inte riktigt hur jag skall klämma in de två andra medlemmarna i min tänkta supertrio (seamaster 300 master co-axial & en Aqua terra) , speciellt nu när vi köpt hus.. Får panta mycket burkar och hålla käften om priset.. Jag lär inte göra om misstaget att berätta vad klockan kostar innan jag köpt den efter den reaktion jag fick, men å andra sidan var det nog det som fick mig att bestämma mig.
Nåväl, sonen och kollegorna gillar den iaf.
Helt rätt att klockan ska kunna "snurra" ☺. Förstår att din sambo vill att ni (du) prioriterar huset framför klockor haha . Jag försöker oftast avrunda priset på klockor jag köper. När jag fyllde 30 köper jag en Daytona med vit tavla fast den gillade hon vilket känns bra .@Kson Min grabb vill gärna att klockan skall "snurra" och jag är gärna behjälplig.
Sambon är måttligt road av min klockexcess och jag vet inte riktigt hur jag skall klämma in de två andra medlemmarna i min tänkta supertrio (seamaster 300 master co-axial & en Aqua terra) , speciellt nu när vi köpt hus.. Får panta mycket burkar och hålla käften om priset.. Jag lär inte göra om misstaget att berätta vad klockan kostar innan jag köpt den efter den reaktion jag fick, men å andra sidan var det nog det som fick mig att bestämma mig.
Nåväl, sonen och kollegorna gillar den iaf.
Helt rätt att klockan ska kunna "snurra" ☺. Förstår att din sambo vill att ni (du) prioriterar huset framför klockor haha . Jag försöker oftast avrunda priset på klockor jag köper. När jag fyllde 30 köper jag en Daytona med vit tavla fast den gillade hon vilket känns bra .
Grattis till en härlig DuoKompletterade min Seamaster med en Planet Ocean i helgen.
Lika men ändå så olika.
Matt vs blank
Svart vs blå
Tredelad länk vs femdelad
Tjock vs lite mindre tjock
Bilderna inte dom bästa och jag lyckas inte förstora dom. Kollar du under säljes här på KS hittar du dom som är uttagna 2016 för under 24K, iofs avslutade (sålda) men det dyker ju upp nya regelbundet. Den här har ju passerat 3 år och fabriksgarantin precis gått ut. Skulle inte gå över 20K för denna.Hej på er allihopa! Tänkte be om litet respons angående annonsen nedan. Jag är ute efter min första "riktiga" klocka och har siktat in mig på en svart Seamaster-dykare. Vad tycker ni om denna? Ringer det några varningsklockor och vad vore i ert tycker ett rimligt pris på den?
Omega Seamaster Professional Chronometer 300m http://www.blocket.se/vi/71760987.htm
Bilderna inte dom bästa och jag lyckas inte förstora dom. Kollar du under säljes här på KS hittar du dom som är uttagna 2016 för under 24K, iofs avslutade (sålda) men det dyker ju upp nya regelbundet. Den här har ju passerat 3 år och fabriksgarantin precis gått ut. Skulle inte gå över 20K för denna.
Sålde min -16 nyskick med stora boxen i förra veckan för 22 k.Under 20 är ytterst ovanligt. Men håller med om att 24 känns dyrt för en med äldre boxen etc.