Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack så mycket!Mycket snyggt!
Grymt häftig men hade hellre köpt en Speedmaster om jag söker en svart keramisk klocka.Testade Deep Black idag. Tillhörande band var galet skönt. Omega borde göra dem till Aqua Terra typ nu!!! Utöver att klockan är för hög så kändes den bra trots sina 45,5 mm. Kramade om handleden bra.
Speedmastern känns helt klart mer användbar i vardagen, dom är också riktigt häftiga. Deep Blacken osade kvalité rakt igenom, men inget jag skulle köpa.Grymt häftig men hade hellre köpt en Speedmaster om jag söker en svart keramisk klocka.
Testade Deep Black idag. Tillhörande band var galet skönt. Omega borde göra dem till Aqua Terra typ nu!!! Utöver att klockan är för hög så kändes den bra trots sina 45,5 mm. Kramade om handleden bra.
Världens snyggaste klocka... omega BondOrdningen är återställd.
Testar isofrane på smpc!
Väldigt skönt
Det där är ingen SMP-C
Nu var det iofs väldigt många år sedan jag läste på om moms/tulllagar sist, men du är så illa tvungen (i lagtext) att betala moms och tull, vare sig du vill det eller inte.Tjo skillade Omegavänner!
Fått kontakt på WUS angående en SMP (Beater Quartz). Vad tror ni om denna? Åker man på tull moms fast man betalar Paypal och Friends/Family (gift)??
http://forums.watchuseek.com/f29/om...quartz-w-box-papers-4145082.html#post39811682
Supertacksam för feedback!
Gratzie! Blir till att jaga på KS då.Nu var det iofs väldigt många år sedan jag läste på om moms/tulllagar sist, men du är så illa tvungen (i lagtext) att betala moms och tull, vare sig du vill det eller inte.
Har du tajta skjortärmar så blir det svårt med en PO. En AT passar betydligt bättre till det, har själv provat med min 38,5:a. Bild på PO's tjocklek.Jag är väldigt sugen på en PO men är väldigt osäker på om den funkar att bära till skjorta med tanke på tjockleken. Vad är era redlektioner? Satsa på en cal. 2500 som en kompromiss? Alternativt kan en AT vara en mer passande "crossover".
Sitter idag med en 114060 utöver den nyinförskaffade 2221.80.
Tack Måns!Har du tajta skjortärmar så blir det svårt med en PO. En AT passar betydligt bättre till det, har själv provat med min 38,5:a. Bild på PO's tjocklek.
Jag hade definitivt siktat in mig på en AT om jag var dig. Diametern (38 eller 41) är en smaksak. Om du väljer 8500-varianten kan det nog vara bra att prova en tillsammans med en skjorta, en del anser nämligen att även en AT är tjock...Tack Måns!
Ja, det kan nog bli kämpigt. Till vissa skjortor så är min 114060 på gränsen till för stor. AT framstår som det bästa alternativet för ändamålet (kontorstidshållare).
8500 är i klass med tjockleken på min sub-c verkar det som. Det funkar men en AT 2500 39,2 mm vore kanske idealiskt ur storlekshänseende.Jag hade definitivt siktat in mig på en AT om jag var dig. Diametern (38 eller 41) är en smaksak. Om du väljer 8500-varianten kan det nog vara bra att prova en tillsammans med en skjorta, en del anser nämligen att även en AT är tjock...
Testar isofrane på smpc!
Väldigt skönt
Nästan definitivt, precis vad jag hoppades på.Ny railmaster?
https://www.instagram.com/omega/
Det har förutspåtts förr och verkar kanske bli verklighet nu. En utgåva likt originalet från 1957, 8806 torde då vara versionen utan datum. Tänk 300MC utan dykarbezel i 38mm. Kort sagt detta:I Omega-klippet stod det "8806" på rotorn till urverket. Nya Railmastern får kanske GMT-visning?
Den ser trevlig ut och förmodligen rätt nära sanningen. Tror inte på GMT men "-06" var lite förvirrande.Det har förutspåtts förr och verkar kanske bli verklighet nu. En utgåva likt originalet från 1957, 8806 torde då vara versionen utan datum. Tänk 300MC utan dykarbezel i 38mm. Kort sagt detta:
https://monochrome-watches.com/omega-2015-novelties-omega-baselworld-2015-predictions-railmaster/
Fick höra en fågel viska att det är Railmaster o förmodligen med läder ungefär som det på speedy tusedayDen ser trevlig ut och förmodligen rätt nära sanningen. Tror inte på GMT men "-06" var lite förvirrande.