• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 375 53.6%
  • Hesalit

Röster: 324 46.4%

• Totala väljare
    699
Testade Deep Black idag. Tillhörande band var galet skönt. Omega borde göra dem till Aqua Terra typ nu!!! Utöver att klockan är för hög så kändes den bra trots sina 45,5 mm. Kramade om handleden bra.
IMG_1510.JPG
IMG_1509.JPG
IMG_1508.JPG

Testade även nya planet ocean 39,5mm. Tavlan känns liten och länken kändes för smal. Tog inga bilder för den funkade inte alls för mig.

Testade Deep Black idag. Tillhörande band var galet skönt. Omega borde göra dem till Aqua Terra typ nu!!! Utöver att klockan är för hög så kändes den bra trots sina 45,5 mm. Kramade om handleden bra.
IMG_1510.JPG
IMG_1509.JPG
IMG_1508.JPG
Grymt häftig men hade hellre köpt en Speedmaster om jag söker en svart keramisk klocka.

Helt svarta klockor lockar till och från men befarar att man tröttnar på det. En keramisk PO a la Grey Side vore nog roligare, i 43,5 utan GMT. Tycker också Speedmaster är mer lyckade vad gäller keramiska Omega.

Tjo skillade Omegavänner!
Fått kontakt på WUS angående en SMP (Beater Quartz). Vad tror ni om denna? Åker man på tull moms fast man betalar Paypal och Friends/Family (gift)??
http://forums.watchuseek.com/f29/om...quartz-w-box-papers-4145082.html#post39811682
Supertacksam för feedback!
Nu var det iofs väldigt många år sedan jag läste på om moms/tulllagar sist, men du är så illa tvungen (i lagtext) att betala moms och tull, vare sig du vill det eller inte.

Jag är väldigt sugen på en PO men är väldigt osäker på om den funkar att bära till skjorta med tanke på tjockleken. Vad är era redlektioner? Satsa på en cal. 2500 som en kompromiss? Alternativt kan en AT vara en mer passande "crossover".

Sitter idag med en 114060 utöver den nyinförskaffade 2221.80.

Jag är väldigt sugen på en PO men är väldigt osäker på om den funkar att bära till skjorta med tanke på tjockleken. Vad är era redlektioner? Satsa på en cal. 2500 som en kompromiss? Alternativt kan en AT vara en mer passande "crossover".

Sitter idag med en 114060 utöver den nyinförskaffade 2221.80.
Har du tajta skjortärmar så blir det svårt med en PO. En AT passar betydligt bättre till det, har själv provat med min 38,5:a. Bild på PO's tjocklek.

IMG_20170114_151555.jpg

Har du tajta skjortärmar så blir det svårt med en PO. En AT passar betydligt bättre till det, har själv provat med min 38,5:a. Bild på PO's tjocklek.

IMG_20170114_151555.jpg
Tack Måns!

Ja, det kan nog bli kämpigt. Till vissa skjortor så är min 114060 på gränsen till för stor. AT framstår som det bästa alternativet för ändamålet (kontorstidshållare).

Tack Måns!

Ja, det kan nog bli kämpigt. Till vissa skjortor så är min 114060 på gränsen till för stor. AT framstår som det bästa alternativet för ändamålet (kontorstidshållare).
Jag hade definitivt siktat in mig på en AT om jag var dig. Diametern (38 eller 41) är en smaksak. Om du väljer 8500-varianten kan det nog vara bra att prova en tillsammans med en skjorta, en del anser nämligen att även en AT är tjock...

Jag hade definitivt siktat in mig på en AT om jag var dig. Diametern (38 eller 41) är en smaksak. Om du väljer 8500-varianten kan det nog vara bra att prova en tillsammans med en skjorta, en del anser nämligen att även en AT är tjock...
8500 är i klass med tjockleken på min sub-c verkar det som. Det funkar men en AT 2500 39,2 mm vore kanske idealiskt ur storlekshänseende.

Tillbaka
Topp