Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller med! Men jag är partiskÄr det bara jag som tycker att den där AT'n är hundra nautiska mil snyggare än den nya versionen som presenterades idag?
Är det bara jag som tycker att den där AT'n är hundra nautiska mil snyggare än den nya versionen som presenterades idag?
Växer på mig också! Tycker datum flytten gav bättre symetri, bra att dom håller kvar 38mm. Men vill också se en svart variant.Alltså, den nya AT:n växer på mig litegrann.
Den grå gick inte av för hackor, vill verkligen se en svart med en lite roligare färg på visaren, kan vara en vinnare.
Svart med mera kommer säkert så småningom.Växer på mig också! Tycker datum flytten gav bättre symetri, bra att dom håller kvar 38mm. Men vill också se en svart variant.
Denna verkar ha smugit förbi ohörd. Har inte sett något från Omega själva ensKommer Omega att göra några mer släpp nu under Basel eller har "deras" dag redan varit?
Oj, den där var fin. Jag har alltid tyckt att AT'n har varit lite som en VW Passat - bra men tråkig. Men nu finns det något till i den klockan som gör att ha-begäret växer.Alltså, den nya AT:n växer på mig litegrann.
Den grå gick inte av för hackor, vill verkligen se en svart med en lite roligare färg på visaren, kan vara en vinnare.
Växer på mig också! Tycker datum flytten gav bättre symetri, bra att dom håller kvar 38mm. Men vill också se en svart variant.
Se där! De modellerna hade jag missat helt. Synd att smp-C inte fick någon uppdatering.Även lite uppdateringar för De Ville Prestige. Ingen superpopulär klocka i Sverige men iallafall.. De första är jubileumsmodeller och har emaljtavlor.
Härligt! Nu lutar det lite åt AT igen istället för explorer 36mm. Tänk nu bara om omega skulle utrusta den med micro-justerbar clasp!38mm har också blivit ca 1mm tunnare.
Härligt! Nu lutar det lite åt AT igen istället för explorer 36mm. Tänk nu bara om omega skulle utrusta den med micro-justerbar clasp!
Utan att veta så kan jag inte tänka mig mikrojustering på AT då det är en mer dressad Seamaster. De större dykarna har grövre länkar och justering.Härligt! Nu lutar det lite åt AT igen istället för explorer 36mm. Tänk nu bara om omega skulle utrusta den med micro-justerbar clasp!
Fast finns det någon "dressare" som har det? Det är inte lätt att kombinera ett smidigt och smärt lås med microadjust. Ex ett SM300 clasp på en AT skulle ju i min mening se hemskt ut.
Är explorer 36 nå tunnare förresten? AT 38 kommer in på 12.24 nu enligt rykten.
Utan att veta så kan jag inte tänka mig mikrojustering på AT då det är en mer dressad Seamaster. De större dykarna har grövre länkar och justering.
Hade hoppats på en lansering av Seamaster PO 600 Chronograph i Deep Black, nu i Basel, men hittar ingen i Omega:s information
Cool! Undrar varför Omega inte går ut med en del modeller, exempelvis denna och "Blue Side of the Moon"-Speedyn.Dreams come thru. Här är den! Säljstart jan 2018 rek. pris SEK 104 K. Min kompis Henrik som är i Basel hittade den!
Svart Planet Ocean 600 M Omega Co-Axial Master CHRONOMETER Chronograph 45.5 mm. Stand 163!
Har du sett hur blå den Blue Side of the Moon Speedyn egentlig är? Hittade en vanlig biild.Cool! Undrar varför Omega inte går ut med en del modeller, exempelvis denna och "Blue Side of the Moon"-Speedyn.
Samma som Big Blue-POn ser det ut som? Inget för mig.Har du sett hur blå den Blue Side of the Moon Speedyn egentlig är? Hittade en vanlig biild.
Pang! Den där är lyckad i mina ögonNon-LE Railmaster. Det här är lite vad jag har velat ha. En storlek mitt emellan dom två nuvarande AT och miindre dressad (40mm och inga PCL). Gissningsvis samma 8806-verk som LE-modellen. Kanske inte exakt den tavla som jag velat se.
https://www.hodinkee.com/articles/t...r-the-surprise-favorite-of-the-show-live-pics
Edit; hade väldigt gärna sett den i 36-38 mm.Pang! Den där är lyckad i mina ögon
Non-LE Railmaster. Det här är lite vad jag har velat ha. En storlek mitt emellan dom två nuvarande AT och miindre dressad (40mm och inga PCL). Gissningsvis samma 8806-verk som LE-modellen. Kanske inte exakt den tavla som jag velat se.
https://www.hodinkee.com/articles/t...r-the-surprise-favorite-of-the-show-live-pics