Kai
Silver
Älskar featuren att faktiskt kunna se hjärtat arbeta i klockor. Mera glasbaksidor tycker jag!Sannerligen trevlig! Här är den färdiga produkten:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskar featuren att faktiskt kunna se hjärtat arbeta i klockor. Mera glasbaksidor tycker jag!Sannerligen trevlig! Här är den färdiga produkten:
Ja det går polera titan. Klockan behöver nog först o främst en service. Gå till någon Omega AD så kan de ge dig ett kostnadsförslag.Hej alla
Jag har en Omega Seamaster professional 300m som är 19 år gammal. Har inte varit inne i någon butik ännu men tänkte fråga er....vet ni något om att polera titan och isåfall ungefär hur mycket det skulle kosta att lämna in den? Tack på förhand.
Ja det går polera titan. Klockan behöver nog först o främst en service. Gå till någon Omega AD så kan de ge dig ett kostnadsförslag.
Den där är riktigt fin Grattis!Idag fick jag ett mycket trevligt paket... extremt nöjd! Får se till att slänga upp lite bättre bilder..
1333 är i alla fall beteckningen på urverket, kronometer-certifierat quartz som synes.Enda omegan för tillfället. Har försökt få fram info om den, utan större framgång. Ska enligt förra ägaren vara från -83. Någon som kan sin omega historik?
1333 är i alla fall beteckningen på urverket, kronometer-certifierat quartz som synes.
Stort grattis!!Idag fick jag ett mycket trevligt paket... extremt nöjd! Får se till att slänga upp lite bättre bilder..
Ok, då kanske service inte behövs just nu. Men ta den till AD så kan de hjälpa dig. Fin studentpresent som du självfallet ska ta väl hand omKlockan har blivit servad 3 gånger under dessa år. Har dock inte funderat på polering förrän nu.
Ok, då kanske service inte behövs just nu. Men ta den till AD så kan de hjälpa dig. Fin studentpresent som du självfallet ska ta väl hand om
@UndersköterskanHej!
Jag undrar över en sak? Läst lite på nätet men hittat lite olika svar. På nya Omega smp-c läste jag att "Omega" loggan på tavlan samt tim visarna ska vara 18k vitt guld. Sedan läste jag även att dom är "Rhodium plated". Någon som vet det riktiga svaret??
Ok tack för svar. Nä läste någonting om att loggan och visarna skulle vara vitt guld på nya smp-c. Ok så om det är vitt guld så är dom alltså platerade med Rhodium för att få bättre glans?? Om jag uppfattat det hela rätt..??Även vitt guld brukar rhodiumpläteras för en ökad lyster och glans, det är common practice i smyckesindustrin och så är också fallet med Omega-loggan, de applicerade indexen och visarna på exempelvis AT 8500 - allt är tillverkat i solitt 18k vitt guld som rhodiumpläterats. Även urverket innehåller faktiskt lite guld; de fyra ofattbart små viktskruvarna på balanshjulet är också tillverkade i solitt vitt guld.
Huruvida instegsklockorna i SMP-serien har solida gulddetaljer eller om de istället är i stål vet jag inte. Det är antingen det ena eller det andra, rhodiumpläterat är det i alla fall oavsett vilket. Jag ska höra mig för och återkommer i frågan.
Vänligen
Forumets undersköterska
Klockan har blivit servad 3 gånger under dessa år. Har dock inte funderat på polering förrän nu.
Ok tack för svar. Nä läste någonting om att loggan och visarna skulle vara vitt guld på nya smp-c. Ok så om det är vitt guld så är dom alltså platerade med Rhodium för att få bättre glans?? Om jag uppfattat det hela rätt..??
Tack skulle uppskattas, en rolig grej...Helt rätt, oavsett om det är solitt 18k vitt guld eller stål så är det rhodiumpläterat i båda fallen. Jag ska ta reda på hur det förhåller sig med SMPc.
Jag har en SMPc blå (den på min profilbild när detta skrivs) som jag köpte från AD i april 2017. Jag har dock tyckt att den fortar sig lite väl och mätte upp det nu jämfört med en G-Shock med synk mot atomur. På två dygn har den gått +9 spd, alltså totalt +18 sedan i förrgår lunch.
Är det verkligen inom toleransen för COSC? Kommer jag nödgas skicka in den för service?
COSC är väl -4 till +6 så +18 är lite väl mycket. Eftersom du köpte den för någon månad sen så bör inte service vara vad som krävs, ruckning kanske räcker.Jag har en SMPc blå (den på min profilbild när detta skrivs) som jag köpte från AD i april 2017. Jag har dock tyckt att den fortar sig lite väl och mätte upp det nu jämfört med en G-Shock med synk mot atomur. På två dygn har den gått +9 spd, alltså totalt +18 sedan i förrgår lunch.
Är det verkligen inom toleransen för COSC? Kommer jag nödgas skicka in den för service?