• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 376 53.7%
  • Hesalit

Röster: 324 46.3%

• Totala väljare
    700
Vad ville dom byta för delar då som inte andra stället gjorde?
Rotorn, som Jarl ville han 6300:- löst. Det var där jag började ana ugglor. Klockan visade absolut inga tecken på att den behövde bytas. Har svårt att tro att Swatch Group skulle missa det om det skulle behövas...

IMG_4752.JPG
IMG_4753.JPG
Hejhej!

Här är min Seamaster proffessional i titan som jag fick av mina föräldrar på min student 1998. Idag 19 år senare förstår ni att affektionsvärdet är stort och jag kommer med största sannolikhet att aldrig sälja den.

upload_2017-5-31_13-27-40.png

Insåg precis att det var i DKK. Min ip-adress går via Danmark. Dubbelfan!

Håller med dig, Omegas klockor är det bästa i sin prisklass men de börjar bli för dyra.

Jag vet inte om någon av er mer frekventa skribenter minns min resa med service av en AT 8500 från 2009? Fick priset 12.100:- av Jarl Sandin i Göteborg och hämtade ut den för att be någon annan titta på den som second opinion. Den åkte till Stockholm istället och fick precis beskedet att fullservice och nytt lås skulle kosta 6.125:-. Det är mindre än vad Jarl Sandin ville ha för EN del som de ville byta. Förbannat glad att jag valde att låta någon mer titta på den och inte bara acceptera priset jag fick hemma i Göteborg. Nästan 6.000:- skillnad alltså, jag gör hellre något annat för de pengarna :cigar: Nu är det bara drygt 6v tills jag får återse min trotjänare, börjar tröttna på möglet på armen :D

Härligt, 6k känns rimligt, 12k och rotorbyte gör det inte. Fint att det löste sig :)

Vänligen
Forumets undersköterska

Rotorn, som Jarl ville han 6300:- löst. Det var där jag började ana ugglor. Klockan visade absolut inga tecken på att den behövde bytas. Har svårt att tro att Swatch Group skulle missa det om det skulle behövas...
Det får man ju hoppas dom inte gör.. Sa dom varför en ny rotor behövdes?

Tycker också de är riktigt, sjukt jävla snygga. Till och med den rätt udda TT-modellen med grön bezel tycker jag är frän. Knappast för alla men grönt och guld är schysst ihop.

För övrigt samma boett som min GSOTM och den bärs mindre än 44.

Omega-speedmaster-moonphase-gold-steel-3.jpg
Vet du hur skillnaden ( klart du vet ;) ) mellan hur Professionell (42 mm) och din GSOTM bärs, känns din mycket större? Har en PAM024 som ligger på 44 mm som den ända referensen . @MånsT

Vet du hur skillnaden ( klart du vet ;) ) mellan hur Professionell (42 mm) och din GSOTM bärs, känns din mycket större? Har en PAM024 som ligger på 44 mm som den ända referensen . @MånsT
Där är faktiskt en märkbar skillnad, förutom bredden är även bandhornen lite glesare isär vilket spär på storleken på GSOTM. Sen är det ju höjden också, manuellt verk med solid baksida kommer alltid vara tunnare än automatverk med safirglas som putar ut. Ledsen för lite halvkassa arkivbilder (bjuder på att inkludera en fin 2998 som kompensation..).

IMG_20160716_151313.jpg

IMG_20160716_145606.jpg

Ja det gick från hutlöst till rimligt så allt gott denna gången :) Vad som känns lite tråkigt är att förtroendet för Jarl Sandin dalade lite. Har upplevt dem som tillmötesgående och trevliga men nu känns det lite som att de försökte sig på en rövare i hopp om att de skulle få in lite extra. "Ta det på hemförsäkringen" var deras svar. Inte ens Omega ansåg att delarna behövde bytas ut och jag gillar inte när folk försöker spela på min okunskap eller oförmåga att faktiskt kontrollera slitage själv.

Nåväl, allt löste ju sig bra denna gången om än med lite mer arbete från min sida :)

Skönt att det löste sig till rimligt pris! Känns som att uraffärerna i Göteborg tar överpriser rent generellt.
Far min bytte dock batteri på sin Omega AT Quartz till vettigt pris hos Jarl Sandin.

Senast ändrad:
Där är faktiskt en märkbar skillnad, förutom bredden är även bandhornen lite glesare isär vilket spär på storleken på GSOTM. Sen är det ju höjden också, manuellt verk med solid baksida kommer alltid vara tunnare än automatverk med safirglas som putar ut. Ledsen för lite halvkassa arkivbilder (bjuder på att inkludera en fin 2998 som kompensation..).

IMG_20160716_151313.jpg

IMG_20160716_145606.jpg
Tack för ditt svar blir och testa..

Tillbaka
Topp