• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 336 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 308 47.8%

  • Totala väljare
    644

Nikhel

Breitling
Den är inte alls helt oanvänd. Du har själv lagt upp bild när du har på dig den. Förstår att du inte vill torska pengar men man kan inprincip få en ny från AD för det priset du satt. Är ganska säker på att du inte kommer då 1 krona över 40.

Ärlighet varar alltid längst. Tro mig vad jag skrivit, klockan är helt oanvänd. Jag har två stycken likadana Seamasters och kommer behålla den ena av dem.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
@Nikhel
I all välmening ...priserna ligger 34-36tkr för utplockade ex. Finns även dem som sålts för mindre. Har haft ett par så jag vet.
Hoppas ej du tar illa vid men vill ändå upplysa om prisläget. Går kanske få mer betalt utanför KS
Fin klocka hoppas du lyckas med din försäljning.
 

Nikhel

Breitling
Nyfiken fråga, varför har du två likadana?
Jag köpte en till min bror, men han ångrade sig och kommer köra på en Speedy ist. Jag kommer dock behålla min Seamaster och min Speedy:)
omega.jpg
 

Nikhel

Breitling
@Nikhel
I all välmening ...priserna ligger 34-36tkr för utplockade ex. Finns även dem som sålts för mindre. Har haft ett par så jag vet.
Hoppas ej du tar illa vid men vill ändå upplysa om prisläget. Går kanske få mer betalt utanför KS
Fin klocka hoppas du lyckas med din försäljning.
Tack för återkopplingen:)
Jag tar inte illa vid mig, utan uppskattar råden och transparensen i forumet. Däremot blev det inte riktigt som planerat med min första "oskulds-annons" och det verkar som jag blivit en aningen misstrodd. Men jag hoppas jag kunnat räta ut alla frågetecken och att jag lyckas sälja klockan framöver med ett bra betyg:)
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tack för återkopplingen:)
Jag tar inte illa vid mig, utan uppskattar råden och transparensen i forumet. Däremot blev det inte riktigt som planerat med min första "oskulds-annons" och det verkar som jag blivit en aningen misstrodd. Men jag hoppas jag kunnat räta ut alla frågetecken och att jag lyckas sälja klockan framöver med ett bra betyg:)
Kan villigt erkänna att även jag tyckte saken var suspekt, men tycker du klargjorde bra hur saken låg till. Tyvärr har klimatet blivit så hårt idag med alla bluff och bågare att man dömmer väldigt lättvindigt.
 

Sundblad

Breitling
Ny fråga
har nån av er bytt stift på era Seamasters?
Var gjorde ni det? och hur tänker ni kring att lämna in göra det hos certifierade omegaförsäljare?

kan man köpa dem och göra det själv?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ny fråga
har nån av er bytt stift på era Seamasters?
Var gjorde ni det? och hur tänker ni kring att lämna in göra det hos certifierade omegaförsäljare?

kan man köpa dem och göra det själv?
Bandstift? Det kan man lätt byta själv. Finns olika tjocklekar. Jag kör 1.8 x 20 mm till min SMPc.
 

Sundblad

Breitling
Fråga:
Om ni inte ägde någon omega, vilken skulle vara den första ni skulle jaga och varför?
(givet en hyfsat begränsad budget)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Fråga:
Om ni inte ägde någon omega, vilken skulle vara den första ni skulle jaga och varför?
(givet en hyfsat begränsad budget)
Många klassiker i den portföljen men givna klockor är ju Speedmaster eller någon dykare (Seamaster Diver, Seamaster 300, Planet Ocean). Om budgeten är begränsad så är det standard Speedmaster eller Seamaster Diver som gäller imo., om vi talar nya klockor.
 

Kgrimm

Breitling
452B651C-8B09-4DD0-AC52-4441BF6FB6AC.jpeg
Fick hem mitt nya läderband till min Speedy Racing. Nöjd med resultatet! Lite skillnad mot det svarta gummibandet.
Blir bättre när bandet är lite använt och fått lite patina.
 

Bilagor

  • C1184C3B-B8B0-4E5D-A633-561D74D3FE7C.jpeg
    C1184C3B-B8B0-4E5D-A633-561D74D3FE7C.jpeg
    154 KB · Visningar: 1
  • BDD88CDB-AF2E-4A24-A2B5-1D76AB37E731.jpeg
    BDD88CDB-AF2E-4A24-A2B5-1D76AB37E731.jpeg
    285.4 KB · Visningar: 2
  • A347AF86-FDEA-43F8-A018-F4BDF5DAA396.jpeg
    A347AF86-FDEA-43F8-A018-F4BDF5DAA396.jpeg
    169.4 KB · Visningar: 1
Topp