• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

BarbaZoo

Cartier
2-Faktor
Igår dök denna upp och plötsligt kan man posta här. Nice. Trevlig lördagskväll!
20211009_075955.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Blev nya SM300 Heritage idag. Stilig kontorsdykare som inte gör bort sig i plurret heller. Kul uppdatering där avsmalnande länk (äntligen börjar Omega fatta) samt mkt nytt i tavlan gör imho en lyckad uppdatering av en redan bra modell. Bra lume oxå

Lite bilder
C3C5B0DF-124E-4CB4-8FCC-C269B6F6942F.jpeg


7E9517E6-F15F-4D22-8549-F770026B3D9E.jpeg
36205CC3-B34D-4BAE-991E-5704B0F2F2C2.jpeg

2AF4053F-486D-47CC-A090-B2469CE3C8D8.jpeg

7BC3302D-6ED2-487D-B417-8A81C14C93BA.jpeg
Riktigt fin! grattis! Blåa versionen eller? (ser nästan svart ut på ngn av bilderna)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Provade denna skönhet i butik och funderar på om jag kan bära upp den med stil med min 17.5 cm handled. Vad tycker ni? 🙂
AEAB769F-AA57-4797-AEA8-5035ED74304F.jpeg
Jo, jag tycker det ser bra ut och bör fungera och tror att du kommer att bli nöjd med den. Men du måste själv känna att det verkligen känns rätt.

Blev nya SM300 Heritage idag. Stilig kontorsdykare som inte gör bort sig i plurret heller. Kul uppdatering där avsmalnande länk (äntligen börjar Omega fatta) samt mkt nytt i tavlan gör imho en lyckad uppdatering av en redan bra modell. Bra lume oxå

Lite bilder
C3C5B0DF-124E-4CB4-8FCC-C269B6F6942F.jpeg


7E9517E6-F15F-4D22-8549-F770026B3D9E.jpeg
36205CC3-B34D-4BAE-991E-5704B0F2F2C2.jpeg

2AF4053F-486D-47CC-A090-B2469CE3C8D8.jpeg

7BC3302D-6ED2-487D-B417-8A81C14C93BA.jpeg
Grattis! Får själv försöka få tummen ur snart och få till ett Omega-köp. Vill ha både den där och nya Speedy och det svänger från en dag till nästa. Har iaf landat i om det skall bli en SM300 så skall det bli en svart på länk.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Grattis! Får själv försöka få tummen ur snart och få till ett Omega-köp. Vill ha både den där och nya Speedy och det svänger från en dag till nästa. Har iaf landat i om det skall bli en SM300 så skall det bli en svart på länk.
Tack 🙏🏻. Funderar oxå lite på nya Speedy. Klämde en hel del på den idag.
 

Bazooka-Joe

Breitling
Dubbelpostar min fråga från Omega AT tråden här också.

Jag har på senare dagar blivit väldigt sugen på en Omega AT och har några frågor.

Ni som testat båda, upplevs 38.5mm mycket större än 38mm? Mina handleder är rätt tunna och klockor känns lätt stora. Vidare så undrar jag om någon har problem med klockan när man har kostym, går den lätt och smidigt in under skjortärmen? Viktig del för mig då jag har kostym på jobbet nästan varje dag.

Tack på förhand!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Dubbelpostar min fråga från Omega AT tråden här också.

Jag har på senare dagar blivit väldigt sugen på en Omega AT och har några frågor.

Ni som testat båda, upplevs 38.5mm mycket större än 38mm? Mina handleder är rätt tunna och klockor känns lätt stora. Vidare så undrar jag om någon har problem med klockan när man har kostym, går den lätt och smidigt in under skjortärmen? Viktig del för mig då jag har kostym på jobbet nästan varje dag.

Tack på förhand!
Jag körde ett tag 38,5 mm Aqua. "Skyfall" till kavaj, kostym. Tyckte det funkade utmärkt. Den slank in under manschetten om man ville det.
 

Bazooka-Joe

Breitling
Jag körde ett tag 38,5 mm Aqua. "Skyfall" till kavaj, kostym. Tyckte det funkade utmärkt. Den slank in under manschetten om man ville det.
Tack för snabbt svar! Vet inte om jag har tålamod att försöka sourca Skyfall-modellen, den verkar svår att hitta :( Måste åka och testa den nya modellen igen, men denna gång med skjorta på ;)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Yes! Ibland hamnar man i ett stim. Hubbarna är dock inte kvar men kan ev bli en annan hubbe framöver. Nu kommer det dock bli lite lugnt...ett litet tag iaf...
Både CF:en och Unicon sålda redan? Det går fort i hockey! Gillar däremot verkligen att omega fattat grejen med avsmalnade länkar, något av det jag störde mig mest på med både min gamla speedy och AT
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Storleken till trots så tycker jag att Omega har lyckats riktigt bra med denna. De blånerade index/visarna i kombination med vit tavla och det tryckta på tavlan är fantastiskt IRL. Klockan ligger platt och lågt på handleden, att länken är avsmalnande hjälper också till fint. Ljuset gör färgerna lite missvisande, but you get the point; )

20211014_093619.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Storleken till trots så tycker jag att Omega har lyckats riktigt bra med denna. De blånerade index/visarna i kombination med vit tavla och det tryckta på tavlan är fantastiskt IRL. Klockan ligger platt och lågt på handleden, att länken är avsmalnande hjälper också till fint. Ljuset gör färgerna lite missvisande, but you get the point; )

20211014_093619.jpg
Snyggt!! Visste inte att den fanns ute i handeln redan så man kan känna på den. Ser ju inte så farligt stor ut heller, vad har du ungefär för handledsmått?
 
Topp