• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 389 53.7%
  • Hesalit

Röster: 336 46.3%

• Totala väljare
    725
Fick hem mejslar idag. Gick ändå rätt smärtfritt att korta länken Behöver man oroa sig för att skruvarna gängar ur utan loctite?
IMG_9331.jpeg
IMG_9332.jpeg
Ingen risk för urgängning. Har inte haft en enda lös skruv på min under 9 år.

Är också nyfiken. Det skumma är att alla sajter verkar ha en massa olika alternativ till SMP300, men det står väldigt lite om kompatibilitet med tex PO8500 42mm som jag har. Vet du? Passar de integrerade banden till SMP300 även till PO?
Detta är det jag har.

Följde även med 2 olika uppsättningar av bandstift. Jag använde dock de som är till länken och bandet sitter som det ska. Borde funka till din.

Detta är det jag har.

Följde även med 2 olika uppsättningar av bandstift. Jag använde dock de som är till länken och bandet sitter som det ska. Borde funka till din.
Tack, låter lovande

Efter att ha kört SMP:n på Rubber B(ja jag vet, det kanske är som att köra med Alpina-fälgar på sin Merca) i några dagar kom så äntligen mesh-länken. Värt att ha i åtanke är att jag aldrig ens känt på ett mesh tidigare.
IMG_0536.jpeg
IMG_0537.jpeg

IMG_0540.jpeg
IMG_0538.jpeg

Sjukt tight passform, såpass så att jag hoppas att det är länken som slits ner och inte bandhornen. Någon micrometer mer spelrum hade inte gjort nått.
IMG_0541.jpeg
I övrigt tycker jag att den både känns och ser väldigt bra ut. Väl värt 643 riksdaler inkl. frakt och kringkostnader.

Edit: eftersom ”hanen” hamnar på insidan av länken är det klart meckigare att få på klockan med bra passform än ett gummi, Nato eller länk. Dock snyggare än att ha en flärp hängandes.
IMG_0543.jpeg

Senast ändrad:
Efter att ha kört SMP:n på Rubber B(ja jag vet, det kanske är som att köra med Alpina-fälgar på sin Merca) i några dagar kom så äntligen mesh-länken. Värt att ha i åtanke är att jag aldrig ens känt på ett mesh tidigare.
IMG_0536.jpeg
IMG_0537.jpeg

IMG_0540.jpeg
IMG_0538.jpeg

Sjukt tight passform, såpass så att jag hoppas att det är länken som slits ner och inte bandhornen. Någon micrometer mer spelrum hade inte gjort nått.
IMG_0541.jpeg
I övrigt tycker jag att den både känns och ser väldigt bra ut. Väl värt 643 riksdaler inkl. frakt och kringkostnader.

Edit: eftersom ”hanen” hamnar på insidan av länken är det klart meckigare att få på klockan med bra passform än ett gummi, Nato eller länk. Dock snyggare än att ha en flärp hängandes.
IMG_0543.jpeg
Är väl bara att fila lite om det är ”sjukt tight passform” ?

Är väl bara att fila lite om det är ”sjukt tight passform” ?
Ja, precis. Hellre än att förstöra bandhornen, vilket jag personligen aldrig skulle riskera. Några drag med finkornigt sandpapper på varje sida tills den sitter perfekt och avsluta med Cape Cod för att få samma polerade finish som den vikta metallen på meshet. Ett tämligen enkelt och billigt ingrepp.

Tillbaka
Topp