• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 389 53.6%
  • Hesalit

Röster: 337 46.4%

• Totala väljare
    726
IMG_9508.jpeg
Enda klockan jag ångrar att jag sålde!

Postar här också.

Ikväll blev det lite projekt. Bestämde mig för att korta länk och använda min 2599.80.00 jag köpte i april eller något. Den ska ändå in på service nu i juli så jag kan väl lika gärna rengöra den och bära den lite. Det är trots allt en ganska cool klocka. Men fy fan vad snuskig den var. Elma Röd var svart av bara länk. 🤢🤮 Nu är den iaf rengjord och när den kommer tillbaka från service ska jag återställa den till ett bättre skick. Förutom att den tycker att det redan är den 24:e juni så säger verkar den ha hyfsat bra tidshållning enligt Timegraphern annars mår den som sig bör efter okänd servicehistorik antar jag.

1750710884629.jpeg

1750710895221.jpeg

Inte varje dag man hittar en oanvänd (New Old Stock) Bond (Brosnan) 2531.80 fullset. Kunde inte låta bli, så var tvungen att slå till och häromdan anlände den, denna är från december 2002 😁🍸

Bilagor

• IMG_1610.jpeg
    IMG_1610.jpeg
    361.3 KB · Visningar: 1
  • IMG_1606.jpeg
    IMG_1606.jpeg
    309.2 KB · Visningar: 1
  • IMG_1598.jpeg
    IMG_1598.jpeg
    429 KB · Visningar: 2
  • IMG_1658.jpeg
    IMG_1658.jpeg
    148 KB · Visningar: 1
  • IMG_1602.jpeg
    IMG_1602.jpeg
    358 KB · Visningar: 2
Hej alla. Ja som rubriken lyder, klockan stannade plötsligt idag och jag skulle helt enklet vilja höra era erfaranheter kring detta fenomen och/eller era idéer om vad detta kan bero på. Har använt den dagligen utan avbrott förutom nattetid. Lite förvånad blev jag.
Slarvig service? Kanske det.

Hej alla. Ja som rubriken lyder, klockan stannade plötsligt idag och jag skulle helt enklet vilja höra era erfaranheter kring detta fenomen och/eller era idéer om vad detta kan bero på. Har använt den dagligen utan avbrott förutom nattetid. Lite förvånad blev jag.
Slarvig service? Kanske det.
Har du testat att vrida upp den med kronan?

Nix, funger inte tyvärr. Den stannade under tiden jag bar den idag så jag antar att det är något annat fel. Drivfjädern?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp