• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 395 53.6%
  • Hesalit

Röster: 342 46.4%

• Totala väljare
    737
SMP i orange. Herregud så snyggt! 😍 Har alltid varit väldigt svag för dykare med orange gummin och matchande detaljer på tavlan.

1000021203.jpg

1000021204.jpg

Otippad release, men jag gillar den!

SMP i orange. Herregud så snyggt! 😍 Har alltid varit väldigt svag för dykare med orange gummin och matchande detaljer på tavlan.

1000021203.jpg

1000021204.jpg

Håller fullständigt med och har en dragning åt det hållet med. Inte förvånad att du gillar ;).
( OT Denna ickeOmega är perfekt för mig på alla vis.)
20241119_214000.jpg

Senast ändrad:
Upptäckte precis att det saknas en liten skruv i spännet till min Seamaster Diver 300m. Var får jag tag på en ny? Är det AD som gäller eller finns det något smidigare sätt?

IMG_7327.jpeg
Enklast är att fråga om någon vill donera en skruv från en överbliven länkbit eller liknande. Jag hade inte gjort det, men det kan ju vara någon som har fått en länkbit över.

Annars skulle jag säga AD. Du lär inte hitta rätt skruv annars.

Enklast är att fråga om någon vill donera en skruv från en överbliven länkbit eller liknande. Jag hade inte gjort det, men det kan ju vara någon som har fått en länkbit över.

Annars skulle jag säga AD. Du lär inte hitta rätt skruv annars.
Tvek på att det är exakt samma skruv som på länkbitarna men det är ju bara att skruva ur en och testa @OskiP . Rätt skruv kan bara fås från Omega, sen om man går via AD eller urmakare som kan ta hem Omega-delar spelar ju mindre roll.

Tvek på att det är exakt samma skruv som på länkbitarna men det är ju bara att skruva ur en och testa @OskiP . Rätt skruv kan bara fås från Omega, sen om man går via AD eller urmakare som kan ta hem Omega-delar spelar ju mindre roll.
Värt att påpeka är också att antalet servicecenter som kan beställa hem Omega-delar är flera gånger fler än det numera väligt decimerade antalet återförsäljare.

Jag hade kikat på om inte denna annonsen vore något för dig, privat säljare förvisso men i Tyskland och till bättre pris. Dessutom servicebox så kan också ha blivit servad. Går också att skicka ett erbjudande: https://www.chrono24.se/omega/seamaster-diver--id40773380.htm
Har sett den också, men vågar man köpa från privat säljare på Chrono? Det är ju ingen ångerrätt om man köper från privatperson. Fel kudde i lådan också, går ju att ordna i efterhand men ändå…

Den sandblästrade tavlan med de orange detaljerna är så otroligt läcker. Dessutom no-date, vilket värmer mig i själen. Helt klart min favorit av alla SMP någonsin. Fullträff! 🎯

1000021206.jpg
Ett tips till dig om du vill ha en kronograf, som du förmodligen redan sett. Ok lite grylligare än en clean trehandare, 44,25mm och datum :). Men den är vacker tycker jag.
1752782526745.png

Tillbaka
Topp