• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 397 53.6%
  • Hesalit

Röster: 344 46.4%

• Totala väljare
    741
Äntligen tillbaka på länken. Råkade ut för en liten fadäs för några veckor sedan. Idag tog vi tag i det. Inga konstigheter @DrKlocka 🙂
IMG_9920.jpeg
IMG_0376.jpeg
IMG_0377.jpeg

Har ärvt en Omega seamater 600 i sämre skick. Då värdet på klockan är mindre än kostnaden av en service från certifierad verkstad funderar jag på möjligheten att få hjälp från annat håll.
Är det möjligt? Tänker om man kan kontakta urmakarskolan eller liknande.

Har ärvt en Omega seamater 600 i sämre skick. Då värdet på klockan är mindre än kostnaden av en service från certifierad verkstad funderar jag på möjligheten att få hjälp från annat håll.
Är det möjligt? Tänker om man kan kontakta urmakarskolan eller liknande.
Det finns ju en del hemmaskruvare om du vågar dig på det.
Kolla under Dagens fix och tricks på Hemslöjdsdelen.
Sedan finns det fristående utbildade urmakare runt om i landet som är duktiga.
@DrKlocka kan jag varmt rekommendera tex.

Vad har kronan till vänster för funktion? Rotera bezeln? Grymt snygg klocka! Jag är särskilt förtjust i bandhornens utformning.
Helium escape valve.
Man skruvar upp den varje gång man bott en vecka i dykarklocka på 200m djup och ska upp till ytan igen.
Tror utslitna gängor är ett ovanligt serviceärende, men då det är en klassisk detalj på SMP gillar jag den.

Tillbaka
Topp