Vaudeville
Basic
Har nån tips på prisvärt serviceställe i Göteborg. Behöver serva en manuell vintage seamaster 60-tal som inte håller tiden. Och vet nån vad det brukar kosta på ett ungefär?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, vi är alla olika, men kolla bara på bakboetten som du la upp nyss; de nöts. Jag hade en seamaster 2254.50 som blev blankpolerad med tiden.För min del är det bara pluspoäng på att ta bort glasbaksida och datum.
Kanske blir 1000 kr billigare att tillverka, så vad den listar har inte så stor påverkan av komplikationer av denna sort.
Apropå Trésor. Jag hade gärna köpt en med centrumsekund och vit tavla, men den konfigurationen finns inte, bara vit med subsekund till ett mycket högre pris som sagt. Den blå är fin men väldigt svår att läsa i vissa vinklar. Min dröm är en Trésor med ljus tavla, no-date, 38 mm och något fint armband med viklås. Det hade varit den ultimata omegadressaren för mig.Jo, vi är alla olika, men kolla bara på bakboetten som du la upp nyss; de nöts. Jag hade en seamaster 2254.50 som blev blankpolerad med tiden.
Sen tar de betalt för att maximera vinsten, det är ju uppenbart, men ibland lägger de på extra för det som inte borde kosta. Vill du ha en tresor med liten sekundvisare får du betala 10000 extra. Gångreserv? 10000 till, men det är ju en komplikation ändå.
Gastons Ur i Partille.Har nån tips på prisvärt serviceställe i Göteborg. Behöver serva en manuell vintage seamaster 60-tal som inte håller tiden. Och vet nån vad det brukar kosta på ett ungefär?
Jag har en guld med vit tavla och datum (den första modellen). Den nya utan datum och 89xx går på 250k, en höjning med 60k.Apropå Trésor. Jag hade gärna köpt en med centrumsekund och vit tavla, men den konfigurationen finns inte, bara vit med subsekund till ett mycket högre pris som sagt. Den blå är fin men väldigt svår att läsa i vissa vinklar. Min dröm är en Trésor med ljus tavla, no-date, 38 mm och något fint armband med viklås. Det hade varit den ultimata omegadressaren för mig.
De är super fina med sina detaljer . Jag fortfarande försöker bestämma vilken ska jag avyttra Smp eller at inför planerad inköp 2026AT i sitt rätta element.
![]()
Svårt val!De är super fina med sina detaljer . Jag fortfarande försöker bestämma vilken ska jag avyttra Smp eller at inför planerad inköp 2026![]()
![]()
Jag vet . Blå köpte min kompis som jag har hämtat för honom och blev det så när jag sätt den på handleden att jag byte min gröna 42 Smp mot den . Perfekta smp tycker jag och at bästa allrounder speciellt denna gen inte lika tjock och kort som nyare modeller …. Men menSvårt val!
Coolt!Vi testar bund
![]()
![]()
Tack, tror dock den blev relumad av förre ägaren men jag supernöjdCoolt!
Förövrigt riktigt bra patina på tavla och visare.
Lyser den?Tack, tror dock den blev relumad av förre ägaren men jag supernöjd![]()
Oklart!Lyser den?
Grattis, gör sig riktigt bra på meshLängesen jag hade en SMP. Plockade upp denna idag.
![]()
Längesen jag hade en SMP. Plockade upp denna idag.
![]()
Ser mycket bra ut!Längesen jag hade en SMP. Plockade upp denna idag.
![]()
Grattis till en riktigt bra dinka!Längesen jag hade en SMP. Plockade upp denna idag.
![]()
Grattis, gör sig riktigt bra på mesh![]()
Läcker som fan, grymt köp!![]()
Ser mycket bra ut!
Thanks!Grattis till en riktigt bra dinka!
Storlek? Finns väl bara i 42?
Tänkte på meshetStorlek? Finns väl bara i 42?
Jaha. Vet inte, men är perfekt för mig.Tänkte på meshet
Jag landade i S som sitter betydligt bekvämare på mig.