• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 412 54.2%
  • Hesalit

Röster: 348 45.8%

• Totala väljare
    760
Har nån tips på prisvärt serviceställe i Göteborg. Behöver serva en manuell vintage seamaster 60-tal som inte håller tiden. Och vet nån vad det brukar kosta på ett ungefär?

För min del är det bara pluspoäng på att ta bort glasbaksida och datum.
Kanske blir 1000 kr billigare att tillverka, så vad den listar har inte så stor påverkan av komplikationer av denna sort.
Jo, vi är alla olika, men kolla bara på bakboetten som du la upp nyss; de nöts. Jag hade en seamaster 2254.50 som blev blankpolerad med tiden.
Sen tar de betalt för att maximera vinsten, det är ju uppenbart, men ibland lägger de på extra för det som inte borde kosta. Vill du ha en tresor med liten sekundvisare får du betala 10000 extra. Gångreserv? 10000 till, men det är ju en komplikation ändå.

Jo, vi är alla olika, men kolla bara på bakboetten som du la upp nyss; de nöts. Jag hade en seamaster 2254.50 som blev blankpolerad med tiden.
Sen tar de betalt för att maximera vinsten, det är ju uppenbart, men ibland lägger de på extra för det som inte borde kosta. Vill du ha en tresor med liten sekundvisare får du betala 10000 extra. Gångreserv? 10000 till, men det är ju en komplikation ändå.
Apropå Trésor. Jag hade gärna köpt en med centrumsekund och vit tavla, men den konfigurationen finns inte, bara vit med subsekund till ett mycket högre pris som sagt. Den blå är fin men väldigt svår att läsa i vissa vinklar. Min dröm är en Trésor med ljus tavla, no-date, 38 mm och något fint armband med viklås. Det hade varit den ultimata omegadressaren för mig.

Apropå Trésor. Jag hade gärna köpt en med centrumsekund och vit tavla, men den konfigurationen finns inte, bara vit med subsekund till ett mycket högre pris som sagt. Den blå är fin men väldigt svår att läsa i vissa vinklar. Min dröm är en Trésor med ljus tavla, no-date, 38 mm och något fint armband med viklås. Det hade varit den ultimata omegadressaren för mig.
Jag har en guld med vit tavla och datum (den första modellen). Den nya utan datum och 89xx går på 250k, en höjning med 60k.
40 mm. är kanske något stor, hade kanske föredragit 38 också. Stör mig inte på datumet, men däremot törnlåset - vill kunna ta av och på snabbt och säkert.

AT i sitt rätta element.

1000025620.gif

Tillbaka
Topp