Mitt första inlägg!
Den här trogna följeslagaren köpte jag 2017 och det var också min första mekaniska klocka. Sedan dess.,
i snart 10 år, har den nog suttit på handleden i snitt 4-5 av 7 dagar i veckan. (vilka jäkla underverk dessa klockor faktiskt är)
Den har även många gånger åkt med på armen vid resor runt jorden, och GMT-funktionen har jag då faktiskt använt flitigt (speciellt vid längre resor till USA/Asien). Roligt att funktionen inte bara är en snygg gimmick, utan faktiskt vart värdefull för mig.
Det var också den här klockan som verkligen drog igång mitt klockintresse, och idag finns även bl.a. Breitling, Rolex och Certina i lådan. Men det är nästan alltid denna som åker på armen om dagarna.
Den väger dessutom bly, vilket jag gillar. Det har dock förstört lite för andra klockor, då de flesta andra känns rätt “nakna” på armen i jämförelse.
Efter nästan 10 år på handleden så har den såklart fått en hel del patina, vilket jag bara tycker är snyggt. MEN, som ni ser på bilden nedan så har färg nu spruckit vid 6:an, och den typen av patina gillar jag inte så mycket.
Hur hade ni gjort?
- Lämnat in till Omega för byte? (antar att det är rätt dyrt)
- Köpt ny insert och bytt själv? (någon som har bra koll på vart man i så fall kan köpa insert?)
Tack på förhand!