...och nu är hela Globemaster-serien nerlagd....Globemaster passar mycket bättre i 39 mm, och där gör tjockleken inte så mycket i och med att det är en tämligen sportig modell, särskilt på länk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...och nu är hela Globemaster-serien nerlagd....Globemaster passar mycket bättre i 39 mm, och där gör tjockleken inte så mycket i och med att det är en tämligen sportig modell, särskilt på länk.
Oj! Lite trist ändå. Tvåton förstår jag att få köpte, den var inte särskilt lyckad, men de vita och blåa stål/stål var faktiskt fina. Jaja, kanske blir att norpa en begagnad sådan längre fram. Perfekt vardagsklocka ju....och nu är hela Globemaster-serien nerlagd.
Den skulle bara varit lite mindre så hade den varit jäkligt perfektOj! Lite trist ändå. Tvåton förstår jag att få köpte, den var inte särskilt lyckad, men de vita och blåa stål/stål var faktiskt fina. Jaja, kanske blir att norpa en begagnad sådan längre fram. Perfekt vardagsklocka ju.
![]()
Hitta en i crisp skick bara och nyligen servad så!Har börjat leka med en tanke på en årsklocka och har fastnat ganska hårt på en Speedmaster Mark IV. Jäklar vad cool den är
Känns lite läskigt att slanta upp 30k för en +50 år gammal klocka bara
![]()
Kör på. Det är inga konstigheter med en sån klocka, verket är robust och använt i en mängd olika Omega, Lemania, Tissot mfl. Jag har själv en Speedmaster Mk III med samma verk samt en gammal Tissot med deras version (utan roterande skivan och dygnsindikator) och de har hållt bra, är tåliga och enkla att få servade. Så hitta en i vettigt skicka, serva själv och börja ha som vardagsklocka säger jag!Har börjat leka med en tanke på en årsklocka och har fastnat ganska hårt på en Speedmaster Mark IV. Jäklar vad cool den är
![]()
Äsch, 30k med inflation är att betrakta som ett fynd om 20 år! Kör!Har börjat leka med en tanke på en årsklocka och har fastnat ganska hårt på en Speedmaster Mark IV. Jäklar vad cool den är
![]()
Jag förstår verkligen inte varför man envisas skriva materialvalet på tavlan. Det kanske är för att jag inte har råd som jag inte förs
Nyfiken på hur marknadspriset kommer utvecklas i förhållande till retail på den här.För att inte tala om helt hiskeligt märkligt prissatta...
![]()
![]()
Ja de hamnar ju i en ganska konstig prisklass där det finns mycket annat som känns mer intressant. Calatrava är ett exempel, Vacheron fifty-six är ett annat exempel, jäklar vad fina de är (dock inte tvåhandare)Nyfiken på hur marknadspriset kommer utvecklas i förhållande till retail på den här.
Personligen hade jag nog i den här prisklassen snarare valt en Patek Philippe Calatrava.
Om det absolut måste vara en tvåhandare så är A. Lange & Söhne Saxonia Thin min klara favorit.Ja de hamnar ju i en ganska konstig prisklass där det finns mycket annat som känns mer intressant. Calatrava är ett exempel, Vacheron fifty-six är ett annat exempel, jäklar vad fina de är (dock inte tvåhandare)
Vad var listpriset när den utgick?Hej
Jag har möjligheten att köpa en helt ny Globemaster blå urtavla, med original box och certifikat för 65k. Hittar inga billigare inom EU som är helt ny.
Hade tänkt köpa en sånt hos AD längre fram men upptäckte nyligen att denna modell har slutats producera.
Tror ni att värdet kommer att öka pga slutproduktion?
Tycker ni att 65k är det ett bra pris?
![]()
En Globemaster ska du nog inte köpa som investering dvs hoppas att de kommer gå upp i värde. Men om du vill ha en så är 65 lite mer än vad jag skulle vilja ge. Mellan 50-55 hade jag haft som målHej
Jag har möjligheten att köpa en helt ny Globemaster blå urtavla, med original box och certifikat för 65k. Hittar inga billigare inom EU som är helt ny.
Hade tänkt köpa en sånt hos AD längre fram men upptäckte nyligen att denna modell har slutats producera.
Tror ni att värdet kommer att öka pga slutproduktion?
Tycker ni att 65k är det ett bra pris?
![]()
Vad var listpriset när den utgick?
Vet att den listade över 100k på länk, uret anger 103900, det stämmer nogEn Globemaster ska du nog inte köpa som investering dvs hoppas att de kommer gå upp i värde. Men om du vill ha en så är 65 lite mer än vad jag skulle vilja ge. Mellan 50-55 hade jag haft som mål
Edit: såg nu att du skrev att den är helt ny, då är det ett helt ok/bra pris! Den listade väl en bit över 90?
Ja jösses, inte lätt att hänga med i Omegas prisökningskurva. Vill minnas att den låg runt 91k för ca 2 år sedan när jag testade den hos Erikson.Enligt Uret.se var listpriset 103 900 kr. Alltså får du den för 37,4 procent under list. Väldigt bra skulle jag säga. Mycket fin modell dessutom. Perfekt allroundare.
Edit: Några sekunder för sen på bollen.![]()
104kVad var listpriset när den utgick?
En Globemaster ska du nog inte köpa som investering dvs hoppas att de kommer gå upp i värde. Men om du vill ha en så är 65 lite mer än vad jag skulle vilja ge. Mellan 50-55 hade jag haft som mål
Edit: såg nu att du skrev att den är helt ny, då är det ett helt ok/bra pris! Den listade väl en bit över 90?
Ja helt nyEn Globemaster ska du nog inte köpa som investering dvs hoppas att de kommer gå upp i värde. Men om du vill ha en så är 65 lite mer än vad jag skulle vilja ge. Mellan 50-55 hade jag haft som mål
För 65 så slipper du största delen av det initala tappet så då lär den hålla värdet ganska bra tror jag. Fina beggade ligger just nu kring 55.Ja helt nyHar inte tänkt som en investering, utan jag verkligen gillar den och skulle använda den mer till vardag. Jag var mest nyfiken om det skulle behålla sitt värde med tiden. Köpte en ny Moonwatch från Omega store förra året den har redan tappat 30k
![]()
Det är inte helt enkelt att förutse framtida prisutveckling. Det kanske går att jämföra med värdeutvecklingen hos någon liknande modell som utgått ur sortimentet tidigare?Ja helt nyHar inte tänkt som en investering, utan jag verkligen gillar den och skulle använda den mer till vardag. Jag var mest nyfiken om det skulle behålla sitt värde med tiden.
Om något år kan du troligtvis köpa en begagnad för halva nypriset.Nyfiken på hur marknadspriset kommer utvecklas i förhållande till retail på den här.
Personligen hade jag nog i den här prisklassen snarare valt en Patek Philippe Calatrava.