• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning! Breitlings nya serie och formspråk. Flipp eller flopp?

Breiltings nya Navitimer 8-serie. Flipp eller flopp?

  • Flipp! Kanonsnygga! Detta lär lyfta Breitling. Snyggare än dagens Breitlings.

    Röster: 42 9.0%
  • Snygga, men lär inte lyfta Breitling mot nya höjder.

    Röster: 51 10.9%
  • Helt ok. Lite meh, tilltalar mig inte direkt. Jag är neutral.

    Röster: 115 24.6%
  • Flopp! Detta gillar jag inte så mycket.

    Röster: 162 34.7%
  • Storflopp! Detta är fult!

    Röster: 97 20.8%

  • Totala väljare
    467

DrDre

Patek
Den gamla var schysst! Hoppas bezeln är funktionell på nya modellen annars är det ju ingen World Timer. ;)


"A world time watch, the Navitimer 8 Unitime houses the same Calibre B35 equipping all of Breitling’s existing Unitime watches. This model features a patented independently adjustable hour hand as well as a 24-hour city ring integrated into the movement via a differential system."

http://www.timeandwatches.com/2018/01/breitling-navitimer-8-collection.html
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"A world time watch, the Navitimer 8 Unitime houses the same Calibre B35 equipping all of Breitling’s existing Unitime watches. This model features a patented independently adjustable hour hand as well as a 24-hour city ring integrated into the movement via a differential system."

http://www.timeandwatches.com/2018/01/breitling-navitimer-8-collection.html
Jaha, säger inte mig så mycket. :)
Märkligt att de tog 43mm-boetten och inte 41mm boetten ill denna modell.
 

DrDre

Patek
Rent allmänt tycker jag inte att linjen är så dum, men det är lite tidigt att säga för mycket. Man vill ju gärna se hur bezeln, polering, lystern i urtavlan och ffa storleken ser ut i verkligheten. De bilder som visar den från sidan och i lite mer verkliga miljöer gör den mer rättvisa än de sterila produktbilderna.

Det jag är mest tveksam till, baserat på det som framkommit, är nog storleken. Den där boetten kan troligtvis bära rätt stort och flera modeller är 43mm. Namnet? Njaaa, den heter "Navitimer 8" så man kan väl se det som ngt annat än "Navitimer". Man kunde kallat den "Serie 8" eller kanske bara "8", men det är väl inte hela världen.
 

Krillan

Omega
Navi 8 B01 chronon är tyvärr den enda som tilltalar mig, men hade nog valt en av de tidigare varianterna vid köp, resten är lite meh.
Tycker de gamla varianterna är bra mycket bättre. Och jag hade förväntat mig att de skulle slänga in B20 verket i ett par modeller.
 

fc2

Rolex
Varför inte färgmatcha datumskivan på alla modeller? Dock plus för att de gör det på vissa.
Gillar vridringen, och deras Unitime. Men ogillar 7750 och ETA i det mest, samt storlek (både 43 mm och nästan 15mm). Är detta rätt väg att gå för Breitling? Vet inte, klockorna (förutom Unitime) är ganska intetsägande. Varför väljer de inte ett annat namn däremot? Många kommer inte kunna hålla isär Navitimer-serierna. Deras Navitimer 8 B01 liknar nästan gamla tiders Top Time, varför inte ta det namnet?
 
Ospännande och tråkig Semivintage Tissot vibbar .... så det är nog det nya 1:a hands valet för mellanchefer som tycker Omega ”ballat ur” och är för mycket bling nu för tiden :confused:
 

OJT

Breitling
För lite Breitling DNA över det hela tycker jag. Med denna lineupen finns det inte mycket "Breitling" kvar över det hela för mig. Blir intressant och se vad som händer när försäljningen på gammla modeller drar iväg:facepalm:
 

Åskviggen

Panerai
Får Hamilton och IWC vibbar av det mer avskalade segmentet och ETA chronograferna.
Det finns en som jag tycker ser bra ut och det är Navitimer 8 chronograph B01
På läder känns det som en riktig hit.
Det är tyvärr den enda klockan som utstrålar att det har lagts ned tid på designen. :/
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Helt plötsligt upptäckte jag mig själv med att gilla bilder på breitling. Brukade inte hända förut. :)
 
Tänker osökt på en vanlig jäkla kapsyl bara... så intetsägande och helt identitetslöst.
19542376-origpic-b05e0f.png
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Saknar Breitling-DNA på samma sätt som nya Ingenieur saknar IWC-DNA i mina ögon. Detta är tyvärr inte intressant även om det inte finns något att direkt ogilla. Man skall inte behöva läsa på tavlan vad det är för märke.
 

mps

Cartier
Skulle kunna tänka mig en chrono från serien.
Men skulle inte betala Breitlingpengar för den.
Ser ut som en ingångsserie som till o med skulle köra quartz.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Breitling är Breitling alla förändringar är ju bara till godo, tur att jag inte går så ofta längre för nu kommer ju varenda dörrvakt neka mig.... ha ha
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det är verkligen en menlösutformning. Men med det sagt så förstår jag att de gör den och att det är ett bra drag rent affärsmässigt. Detta är vad deras sortiment behöver och det är också en klok bas att vidareutveckla framöver.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Den stora frågan nu är vad alla dörrvakter och bilförsäljare ska köpa?

OnT: Även om jag inte är det största Breitling-fanet så finns det något härligt i det gamla formspråket. Jag säger flopp.
 
Topp