• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning! Vilken bör jag välja?

Vilken dinkadonk ska jag välja?

  • Omega SmpC

    Röster: 46 13.2%
  • Omega Speedmaster

    Röster: 137 39.4%
  • Rolex OP 36 (116000) blå tavla

    Röster: 88 25.3%
  • Rolex OP 39 (114300) rhodium

    Röster: 77 22.1%

  • Totala väljare
    348

kdv

Breitling
Speedmaster är alltid rätt. Ångrar du dig är det en av de klockor som håller värdet bäst och alltid går att sälja vidare. I mina ögon den snyggaste länken.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Speedmaster. Tycker Air-kingen känns för enkel och själlös, lätt den tråkigaste rolexen, hade du tagit bort texten på tavlan så påminner den mest om en väggklocka med rolex-case och länk.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Rollarna är rätt trista, har själv haft en 36:a. Välj någon av Omegorna. Speedy skulle jag valt.
 

Aron72

Cartier
442B67C0-7E55-46A7-9A9B-D67B2111B53A.jpeg
Speedyn rekommenderas, bra allround, många alternativ till straps, köp på länk! Rolexen vilat i windern sedan speedmastern kom in i samlingen i början på januari.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Av dom är OP 36 mest allround. Dock är den blå en tråkig tavla.
39an är för stor och har barnsliga tavlor med färgklickar.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Sen blir man ju alltid nyfiken på vad som gjorde att TS valde just dessa till pollen.
Om man prompt vill ha med några Rolex (och det vill man ju) så måste jag ändå säga att det finns betydligt trevligare Rolex, tex Explorer(1) och datejust.
Men speedmaster blir säkert jättebra oxå.
 

Mekh

Omega
114300 eller speedy! Jag röstade ändå på 114300 eftersom jag själv har en speedy och det är typ DEN klockan jag velat ha sedan jag började kolla på klockor. Men när jag väl köpte den infann sig inte riktigt den känslan jag trodde trodde skulle infinna sig. Likväl är det en väldigt snygg och mångsidig klocka med härlig historia. Hade jag dock fått back tre år hade jag köpt något annat än speedy. 114300 är jag rädd att den kan upplevas som tråkig på sikt, men mångsidig absolut !
 

ado

Omega
Jag är lite i samma köpestankar. Vill ha både en speedy och en SMPc, av någon anledning så känns det bäst för mig att börja med SMPc för att sedan inhandla en speedy.

Eh vafan kör på SMPc när du ändå har sånna minnen med seamaster :):):)
 

Sompa

Cartier
Tycker SMPc är grymt snygg.
Sitter super på handleden och finns nog ingen klocka som passar så bra med Nato,
Saknar min och kommer garanterat köpa en ny i framtiden.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Rolexarna är lite trista och länken på omega smpc är inte så himla snygg så månklockan vinner!:)
(MEN! om du är i behov av mer vattenskydd så kör på de andra och då hade jag nog valt omega smpc)

........en sak till!. Är du märkesskadad så välj Rolex:cigar:
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
116000 och 114300 tycker jag är rätt tråkiga. Smpc tycker jag är rätt charmig även om den skriker mellanchef lång väg. Hade en Speedy men den fick lämna för att finansiera en 114060, saknar den ganska ofta.

Min röst går till Speedy!
 

GossipGirl

Cartier
Återkoppling!

Efter velande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att införskaffa en klocka i mindre storlek. Jag ville ha en som var lite mer diskret och som jag själv uppskattar utan att vara för flashig.

Det blev ingen av de klockor som var med i omröstningen (även om det var väldigt nära att det blev en Speedy en stund). Istället blev det en Tudor Black Bay 36 och efter några veckor så är jag fortfarande dundernöjd! Storleken är perfekt och länken likaså. Den symmetriska tavlan är också fantastisk! Nu lovar jag säkert för mycket men den här klockan är nog en keeper iallafall i några år tills examen är avklarad.

Bild från AD där jag testade den främst pga att jag var lite nojig för storleken, men den satt som en smäck :cigar:
8D9FF2AD-E8FD-479A-8039-4396F7C3CC1D.jpeg

E46B8126-44D6-41A2-BF1E-0B0A7A6CCA65.jpeg

77E6E1B1-DCCC-4C50-A078-F176E91EDD13.jpeg

6D41F536-10B1-4862-8BD8-61981DDB9ACA.jpeg


Tack till alla som var med och bidrog i tråden!
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Återkoppling!

Efter velande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att införskaffa en klocka i mindre storlek. Jag ville ha en som var lite mer diskret och som jag själv uppskattar utan att vara för flashig.

Det blev ingen av de klockor som var med i omröstningen (även om det var väldigt nära att det blev en Speedy en stund). Istället blev det en Tudor Black Bay 36 och efter några veckor så är jag fortfarande dundernöjd! Storleken är perfekt och länken likaså. Den symmetriska tavlan är också fantastisk! Nu lovar jag säkert för mycket men den här klockan är nog en keeper iallafall i några år tills examen är avklarad.

Bild från AD där jag testade den främst pga att jag var lite nojig för storleken, men den satt som en smäck :cigar:
8D9FF2AD-E8FD-479A-8039-4396F7C3CC1D.jpeg

E46B8126-44D6-41A2-BF1E-0B0A7A6CCA65.jpeg

77E6E1B1-DCCC-4C50-A078-F176E91EDD13.jpeg

6D41F536-10B1-4862-8BD8-61981DDB9ACA.jpeg


Tack till alla som var med och bidrog i tråden!
Det där blev ju ännu bättre! Stort grattis till nyförvärvet!
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Återkoppling!

Efter velande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att införskaffa en klocka i mindre storlek. Jag ville ha en som var lite mer diskret och som jag själv uppskattar utan att vara för flashig.

Det blev ingen av de klockor som var med i omröstningen (även om det var väldigt nära att det blev en Speedy en stund). Istället blev det en Tudor Black Bay 36 och efter några veckor så är jag fortfarande dundernöjd! Storleken är perfekt och länken likaså. Den symmetriska tavlan är också fantastisk! Nu lovar jag säkert för mycket men den här klockan är nog en keeper iallafall i några år tills examen är avklarad.

Bild från AD där jag testade den främst pga att jag var lite nojig för storleken, men den satt som en smäck :cigar:
8D9FF2AD-E8FD-479A-8039-4396F7C3CC1D.jpeg

E46B8126-44D6-41A2-BF1E-0B0A7A6CCA65.jpeg

77E6E1B1-DCCC-4C50-A078-F176E91EDD13.jpeg

6D41F536-10B1-4862-8BD8-61981DDB9ACA.jpeg


Tack till alla som var med och bidrog i tråden!
Väldigt bra val, stort grattis!
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Missförstå mig inte, jag älskar Rolex men om det står mellan OP 36/39 och en Speedmaster så väljer jag Speedmatern alla dagar i veckan! OP känns så intetsägande på något sätt...
 
Topp