Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite nyfiken på vad det är som du inte gillar med AT? Förra modellen och förförra modellen är personliga favoriter.AT’n har tilltalat mig mycket förr men den gör faktiskt inte det längre.
+1...nej +2 på den!hesalit tycker jag absolut inte är ett minus, det är snyggare än safir och lätt att polera
Båda är kanonfina! Och båda verkar passa på dina handleder!Återkoppling!
Var hos AD idag och testade lite. Kom fram till att SmpC går bort då den är lite för vanlig och tråkig. Även 116000 går bort pga storleken. Återstår speedy och 114300, här kommer ett par bilder.
![]()
![]()
Måste säga att det lutar lite åt speedmastern. Kanske lite roligare och absolut inte för stor! Kanske har underskattat mina handleder
OPns länk är som sagt tidigare magisk dock, men den länken sitter ju på min drömklocka också så den kanske får vänta.
Tycker båda sitter riktigt bra! Men de där blå färgklickarna.. *RYS*Återkoppling!
Var hos AD idag och testade lite. Kom fram till att SmpC går bort då den är lite för vanlig och tråkig. Även 116000 går bort pga storleken. Återstår speedy och 114300, här kommer ett par bilder.
![]()
![]()
Måste säga att det lutar lite åt speedmastern. Kanske lite roligare och absolut inte för stor! Kanske har underskattat mina handleder
OPns länk är som sagt tidigare magisk dock, men den länken sitter ju på min drömklocka också så den kanske får vänta.
Alltså...Jag gillar ju Speedyn men Rolexen ser rätt classy ut faktiskt. Riktigt snygg. Bilder kan ju dock vara en sak och verkligheten något annat.Återkoppling!
![]()
![]()
Tycker dina + och - kan justeras lite. Javisst är smp en vanlig klocka med lite tråkstämpel över sig. Men ärligt talat, de andra alternativen är väl inte precis några rare birds hellerHalloj!
Efter att ha vant sambon vid tanken att jag ska köpa en dyrare klocka så känner jag att det är dags att utnyttja detta tillfälle. Tyvärr så har jag en beslutsångest utan dess like. Jag velar fram och tillbaka mellan olika klockor hela tiden. Jag kan tänka mig att lägga max 30k och har några favoriter som jag ska nämna mina tankar om nedan. Tanken är att vara en OWG i några år tills studier är avklarade och andra prioriterade livsmål är klaro!
Omega Smpc:
+ Uppvuxen med en smp i familjen, lekt mycket med den som liten och har ett starkt band till just smp. Även med Goldeneye på Nintendo 64
+ Bra size med 41mm till mina 17cm runda handleder
+ Allsidig, vattentålig och robust
- För vanlig, svenssonklocka
- Finns snyggare länkar
- Ceramiska är lite väl hög jämfört med gamla smp
Omega Speedmaster:
+ Grym historia
+ Väldigt snygg, kul med kronograf
+ Passar bra på både läder och länk
- Hesalit och 5atm för dagligt användande
- Snäppet stor jämfört med andra alternativ
Rolex Oyster Perpetual 36 (116000) blå tavla:
+ Rolex är grymt
+ Bättre finish än omega?
+ Oysterlänken!
- Lite liten kanske, har ej testat irl
- Tråkig?
- Snäppet över 30k begagnad
Rolex Oyster Perpetual 39 (114300) grå tavla:
+ Rolex som sagt
+ Bra storlek
+ Även här oysterlänken
- Tråkig här med?
- Färgklickarna på tavlan...
Det går verkligen från en dag till en annan om vilken klocka jag är sugen på. Får gå och känna på alla samtidigt. Men 116000 i blå med siffrorna finns la iof inte kvar hos AD. En sak jag är orolig över är att jag är sugen på Rolex för att det just är Rolex. Hade samma klocka vart lika spännande med en omegalogga? Tvek... men samtidigt så slutar folk upp med Rolex till slut ändå så jag antar att det är skillnad i kvalité och finish.
Som sagt, rösta och hjälp mig med kloka kommentarer!
De där blå prickarna upplever man inte i vanligt ljus och på lite avstånd. Lunchade med en sån klocka idag (och bäraren förstås).Tycker båda sitter riktigt bra! Men de där blå färgklickarna.. *RYS*
Återkoppling!
Hur upplevs de vita markeringarna på 3,6 och 9? Är de snygga irl eller ser de plastiga ut?De där blå prickarna upplever man inte i vanligt ljus och på lite avstånd. Lunchade med en sån klocka idag (och bäraren förstås).
Tur man inte köper klocka på grund av vad andra tycker.Vad du än väljer så välj inte en smp. Visst, det är på många vis en klassiker, men det finns ingen klocka som skriker mer "svensk mellanchef" än den. Sitter på var mans hand vilket gör det hela dödstråkigt.
(Förlåt @PCB men hon ville ju ha personliga åsikter)
Verkligen.Tur man inte köper klocka på grund av vad andra tycker.
Helt ok kan man väl säga. Svårt att säga om de höjer eller sänker intrycket.Hur upplevs de vita markeringarna på 3,6 och 9? Är de snygga irl eller ser de plastiga ut?