• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning! Vilken bör jag välja?

Vilken dinkadonk ska jag välja?

  • Omega SmpC

    Röster: 46 13.2%
  • Omega Speedmaster

    Röster: 137 39.4%
  • Rolex OP 36 (116000) blå tavla

    Röster: 88 25.3%
  • Rolex OP 39 (114300) rhodium

    Röster: 77 22.1%

  • Totala väljare
    348

PNM

Panerai
Föredrar personligen Omega framför Rolex men SMP är ett lågvattenmärke i mina ögon. Jag tycker den rent av är ful, i synnerhet i vridringen som är helt dysfunktionell för syftet, nämligen att ge dykaren ett bra grepp.

Av de klockorna du valt skulle jag gå på Speedy. Just de där Rolex-modellerna saknar liv tycker jag - risken är att man känner ”haha yes, jag bär en Rolex” men aldrig får någon kärlek tillbaka när man tittar på klockan.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Anledningen till att jag själv valde en Speedy var för jag att jag vet att jag till slut kommer tröttna på länk, hur bra klockan än är. Dessutom repar man dem, de slits osv. Speedyn är, vid sidan om Panerai, i mitt tycke en av de mest flexibla klockorna när det kommer till band och halva nöjet är ju att bygga upp en liten kollektion med sådana, tycker jag. För runt 200kr/st finns det en uppsjö bra mocka, skinn, läder och gummi-band bara av säljare här på forumet. :)
 
Topp