• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Opus watches - Blocketsäljare/butik. Erfarenheter?

Väldigt konstigt resonerat att cert ska vara stämplat till slutkund. Vill den AD ni har deal med ej stämpla certen eller vill ni själva dölja vem ni hämtar klockor från så förstår jag. Men att hävda att man lämnar ut blanka cert av principiella skäl känns bara fel. De jag känner som köpt av Uret har alltid fått korrekt ifyllt cert, har de sedan valt att lagerföra populära modeller så bryr jag mig personligen inte om jag får någon månad mindre av garantitiden pga det.

Sedan att du väljer att ta upp amerikanska säljare hela tiden tycker jag är märkligt då ni siktade på den skandinaviska marknaden. Då är det väl mer rimligt att jämföra sig med svenska/europeiska handlare?

Så skippa offerkoftan och sadface smileys så fort någon inte håller med, känns bara oseriöst.

Vi lämnar blanka cert dels därför att vi kan sälja klockor billigare genom att köpa direkt från grossister, inte via AD och dels för att vi inte är AD för något märke och då ska vi inte heller sälja med ifyllda cert. Du får givetvis tycka det är konstigt resonerat om du vill, vi tycker motsatsen är konstig.

Certet ska som sagt fyllas i av den som säljer till slutkonsument, inte av någon annan. Certen är givetvis inte avsedda för B2B, när certet väl är utfärdat så är ju klockan egentligen begagnad... Vi är väl medvetna om att detta missbrukas hej vilt, men det betyder inte att vi tycker det är rätt.

Gällande Uret så har vi skrivit här ett antal gånger att de säljer klockor både med och utan ifyllda cert, det är återigen bara att läsa på på deras sida om du är intresserad. Ganska frustrerande att så många fortsätter hävda att de endast säljer med ifyllda cert när motsatsen står klart och tydligt på deras egen sida.

Gällande amerikanska handlare så har vi konstaterat att vi är långt ifrån ensamma om att sälja klockor med blanka certifikat. Vi tror som sagt att det kommer bli mycket vanligare i europa och Sverige på sikt, men den som lever får se.
 
Vi lämnar blanka cert dels därför att vi kan sälja klockor billigare genom att köpa direkt från grossister, inte via AD och dels för att vi inte är AD för något märke och då ska vi inte heller sälja med ifyllda cert. Du får givetvis tycka det är konstigt resonerat om du vill, vi tycker motsatsen är konstig.

Certet ska som sagt fyllas i av den som säljer till slutkonsument, inte av någon annan. Certen är givetvis inte avsedda för B2B, när certet väl är utfärdat så är ju klockan egentligen begagnad... Vi är väl medvetna om att detta missbrukas hej vilt, men det betyder inte att vi tycker det är rätt.

Gällande Uret så har vi skrivit här ett antal gånger att de säljer klockor både med och utan ifyllda cert, det är återigen bara att läsa på på deras sida om du är intresserad. Ganska frustrerande att så många fortsätter hävda att de endast säljer med ifyllda cert när motsatsen står klart och tydligt på deras egen sida.

Gällande amerikanska handlare så har vi konstaterat att vi är långt ifrån ensamma om att sälja klockor med blanka certifikat. Vi tror som sagt att det kommer bli mycket vanligare i europa och Sverige på sikt, men den som lever får se.
Jag håller såklart inte med. Let's just agree to disagree. Har man som gråhandlare möjlighet att få ett _korrekt_ ifyllt/aktiverat cert till kund så gör man såklart det.

Jag sa ej att du alltid får det hos Uret? Det jag sa var att de jag känner som köpt där har fått det. Så det är ju bra att de levererar det när det är möjligt. Jag hade skickat tillbaks en klocka med blankt cert iaf.

Mycket möjligt. Tror dock de som har möjlighet att fixa cert med stämpel kommer göra det.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Vi lämnar blanka cert dels därför att vi kan sälja klockor billigare genom att köpa direkt från grossister, inte via AD och dels för att vi inte är AD för något märke och då ska vi inte heller sälja med ifyllda cert. Du får givetvis tycka det är konstigt resonerat om du vill, vi tycker motsatsen är konstig.

Certet ska som sagt fyllas i av den som säljer till slutkonsument, inte av någon annan. Certen är givetvis inte avsedda för B2B, när certet väl är utfärdat så är ju klockan egentligen begagnad... Vi är väl medvetna om att detta missbrukas hej vilt, men det betyder inte att vi tycker det är rätt.

Gällande Uret så har vi skrivit här ett antal gånger att de säljer klockor både med och utan ifyllda cert, det är återigen bara att läsa på på deras sida om du är intresserad. Ganska frustrerande att så många fortsätter hävda att de endast säljer med ifyllda cert när motsatsen står klart och tydligt på deras egen sida.

Gällande amerikanska handlare så har vi konstaterat att vi är långt ifrån ensamma om att sälja klockor med blanka certifikat. Vi tror som sagt att det kommer bli mycket vanligare i europa och Sverige på sikt, men den som lever får se.
Klassisk strategi i form av goodwill. Hade ni haft tillgång till klockor från er handlare med ifyllda cert till samma inköpspris så hade ni garanterat köpt in dom, det är vad jag tror. Det är väl inte så att ni blir erbjudna klockor med ifyllda cert och nekar, utan att ni istället får lägre inköpspris från gråhandlare runt om i världen just på grund av att klockorna saknar certifikat. Det är priset som är ert försäljningsargument och er konkurrensfaktor, det andra är bara säljsnack.
 
Klassisk strategi i form av goodwill. Hade ni haft tillgång till klockor från er handlare med ifyllda cert till samma inköpspris så hade ni garanterat köpt in dom, det är vad jag tror. Det är väl inte så att ni blir erbjudna klockor med ifyllda cert och nekar, utan att ni istället får lägre inköpspris från gråhandlare runt om i världen just på grund av att klockorna saknar certifikat. Det är priset som är ert försäljningsargument och er konkurrensfaktor, det andra är bara säljsnack.

Ja och nej. Du har helt rätt i att vi valt strategin att sälja klockor billigast och ha det som konkurrensfördel. Som en konsekvens av det så köper vi in klockor utan cert. Vi hade dock givetvis också kunnat välja strategin att sälja klockor dyrare med cert, men vi har valt att inte gå den vägen både av skälet att vi tror mer på lågprisstrategin och pga att vi inte gillar det sätt certifikat hanteras på idag.
 
Hej allihopa!
Här kommer en liten uppdatering:
  • Vi lyssnade på den feedback vi fick här och håller med om att det är seriösare att ha samma namn på siten som på företaget, så numera heter bolaget Rega Watches AB och vår webbshop återfinns på www.regawatches.com.
  • Vi följde också rådet att förlänga garantin på begagnade klockor. Vi ger nu 90 dagar istället för 30 dagars garanti på alla begagnade klockor. På nya klockor gäller fortfarande 2 års garanti.
  • I och med lanseringen av webbshoppen så erbjuder vi numera Klarna för betalningar. Det innebär ett snabbare och smidigare betalningsförfarande med direktbetalning (bank eller kort), fakturabetalning eller avbetalning. Fakturabetalningen innebär också att man kan få hem sin klocka och "godkänna" den inom våra 14 dagars öppet köp innan man betalar för klockan.
  • Vi kommer fortsätta satsa på att ha billigast klockor i Skandinavien. Vi finns nu listade på Prisjakt, tyvärr har de dock bara lyckats indexera våra Oris-klockor, vi hoppas de löser övriga inom kort.
Vi kör också en specialkampanj för alla "Klocksnackare" nu under Black Friday-helgen:
From 2016-11-25 00:00 tom 2016-11-27 23:59 så ger vi upp till 1000:- rabatt om ni använder koden "Klocksnack"!
"Klocksnack"-koden ger automatiskt följande rabatter i kassan:
  • 1000:- rabatt på alla klockor med pris över 20.000:-.
  • 500:- rabatt på alla klockor i prisintervallet 4.000:- till 20.000:-.
  • 200:- rabatt på alla klockor med pris under 4.000:-
Alla klockor som finns på hemsidan finns i lager för snabb leverans. Leveransen är som vanligt gratis och försäkrad. Alla klockor som beställs under kampanjen kommer skickas ut senast på måndag 2016-11-28.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Kan man ha "rea" på samtliga klockor i lager? Eller varför står det ett pris överstruket och sedan ett annat pris med röd färg? Borde det inte stå "rekommenderat pris" eller något liknande istället? Varför skriva -x% när det är ett permanent pris? Vad för priser är det ni jämför med? Om ni jämför med AD:s priser, får man fullt stämplade cert på samtliga klockor? Känns oseriöst IMO.
 

RobVintage

Panerai
Kan man ha "rea" på samtliga klockor i lager? Eller varför står det ett pris överstruket och sedan ett annat pris med röd färg? Borde det inte stå "rekommenderat pris" eller något liknande istället? Varför skriva -x% när det är ett permanent pris? Vad för priser är det ni jämför med? Om ni jämför med AD:s priser, får man fullt stämplade cert på samtliga klockor? Känns oseriöst IMO.
Du tycker inte att certifikatsbiten är utagerad än? Släpp det och handla hos ad det är ju inte några jättedyra klockor det rör sig om
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Du tycker inte att certifikatsbiten är utagerad än? Släpp det och handla hos ad det är ju inte några jättedyra klockor det rör sig om
Glömde att jag skrivit här tidigare då det var ett tag sen och jag inte såg mitt inlägg ovanför, absolut, certifikatsbiten kan vi bortse ifrån.
 
Senast ändrad:
Kan man ha "rea" på samtliga klockor i lager? Eller varför står det ett pris överstruket och sedan ett annat pris med röd färg? Borde det inte stå "rekommenderat pris" eller något liknande istället? Varför skriva -x% när det är ett permanent pris? Vad för priser är det ni jämför med? Om ni jämför med AD:s priser, får man fullt stämplade cert på samtliga klockor? Känns oseriöst IMO.

Vi gör som de flesta andra gråhandlare (inklusive tex Uret.se) och väljer att tydliggöra de besparingar man kan göra genom att handla hos oss med procentmarkeringar. Vi jämför med svenska listpriser, japp. Ang. certifikat så har du svar tidigare i tråden som du också uppmärksammade.
 
Har köpt klockor online utan ifyyllt cert! Bara att gå till närmsta respekterade butik och få saken verifierad som äkta, tvivlar starkt på att företag försöker sälja fake ur i prisklassen mellan 5-20k......

Sen kan jag hålla med många här att det är trevligare att gå in o butik och känna på uret först, samt få en kontakt att vända sig till :)
Personligen kan jag säga att alla dom ur jag köpt via företag online har jag sålt vidare för de motsvarade inte olika förväntningar i färg,passform eller storlek . Men vill man spara ngt tusenlappar är det att rekomendera om det rör ur under 10k! Över det skulle jag troligen gå till butik, men alla är olika :)

Tycker hemsidan verkar trevlig och min personliga åsikt är att säljaren svarat hyffsat bra på argument och även påhopp! Läst om andra definitivt mer tvivelaktiga företag i trådar här och de va mkt mer underhållande läsning.
 
Har köpt klockor online utan ifyyllt cert! Bara att gå till närmsta respekterade butik och få saken verifierad som äkta, tvivlar starkt på att företag försöker sälja fake ur i prisklassen mellan 5-20k......

Sen kan jag hålla med många här att det är trevligare att gå in o butik och känna på uret först, samt få en kontakt att vända sig till :)
Personligen kan jag säga att alla dom ur jag köpt via företag online har jag sålt vidare för de motsvarade inte olika förväntningar i färg,passform eller storlek . Men vill man spara ngt tusenlappar är det att rekomendera om det rör ur under 10k! Över det skulle jag troligen gå till butik, men alla är olika :)

Tycker hemsidan verkar trevlig och min personliga åsikt är att säljaren svarat hyffsat bra på argument och även påhopp! Läst om andra definitivt mer tvivelaktiga företag i trådar här och de va mkt mer underhållande läsning.
 
Topp