regawatches.com
Basic
Väldigt konstigt resonerat att cert ska vara stämplat till slutkund. Vill den AD ni har deal med ej stämpla certen eller vill ni själva dölja vem ni hämtar klockor från så förstår jag. Men att hävda att man lämnar ut blanka cert av principiella skäl känns bara fel. De jag känner som köpt av Uret har alltid fått korrekt ifyllt cert, har de sedan valt att lagerföra populära modeller så bryr jag mig personligen inte om jag får någon månad mindre av garantitiden pga det.
Sedan att du väljer att ta upp amerikanska säljare hela tiden tycker jag är märkligt då ni siktade på den skandinaviska marknaden. Då är det väl mer rimligt att jämföra sig med svenska/europeiska handlare?
Så skippa offerkoftan och sadface smileys så fort någon inte håller med, känns bara oseriöst.
Vi lämnar blanka cert dels därför att vi kan sälja klockor billigare genom att köpa direkt från grossister, inte via AD och dels för att vi inte är AD för något märke och då ska vi inte heller sälja med ifyllda cert. Du får givetvis tycka det är konstigt resonerat om du vill, vi tycker motsatsen är konstig.
Certet ska som sagt fyllas i av den som säljer till slutkonsument, inte av någon annan. Certen är givetvis inte avsedda för B2B, när certet väl är utfärdat så är ju klockan egentligen begagnad... Vi är väl medvetna om att detta missbrukas hej vilt, men det betyder inte att vi tycker det är rätt.
Gällande Uret så har vi skrivit här ett antal gånger att de säljer klockor både med och utan ifyllda cert, det är återigen bara att läsa på på deras sida om du är intresserad. Ganska frustrerande att så många fortsätter hävda att de endast säljer med ifyllda cert när motsatsen står klart och tydligt på deras egen sida.
Gällande amerikanska handlare så har vi konstaterat att vi är långt ifrån ensamma om att sälja klockor med blanka certifikat. Vi tror som sagt att det kommer bli mycket vanligare i europa och Sverige på sikt, men den som lever får se.