Snart uppe på Köp&Sälj då med andra ord![]()
Det tror jag inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snart uppe på Köp&Sälj då med andra ord![]()
Ser ut som man har lånat lite gammal design
![]()
Hur vet du att 10 pers beställt?Finns inte än.
Vi är 10st på KS som köpt via Svensk AD och vi har inte fått dem än.
Hur vet du att 10 pers beställt?
Så du ser inte fler likheterTycker du inte det ser mer ut som att man "lånat lite gammal design" från sig själva?
Originalet till höger.
Omegan du visade har bezel och är rund, men där nånstans stannar likheterna.
![]()
Coolt, låter ju intressant! Får man fråga vad priset blir? Kanske PM:a om det inte är "officiellt"...för att jag har hållit i det och vi är 10.
Om någon annan gjort det är ju helt omöjligt att veta![]()
Ja, ok, det är ju inte jätteolika, men jag tolkade ditt inlägg som att du antydde att Oris plankat Omega till nya sixty-five, vilket jag tycker är lite magstarkt isåfallSå du ser inte fler likheter![]()
Då tolkade du mitt inlägg fel.Ja, ok, det är ju inte jätteolika, men jag tolkade ditt inlägg som att du antydde att Oris plankat Omega till nya sixty-five, vilket jag tycker är lite magstarkt isåfall![]()
Tycker du inte det ser mer ut som att man "lånat lite gammal design" från sig själva?
Originalet till höger.
Omegan du visade har bezel och är rund, men där nånstans stannar likheterna.
![]()
Japp, och det är en bra sak. En klocka för 15 000 kanske man inte vill serva för 5 000 i fabrik. Ett ETA- verk kan jag ju lämna in på Mobilskalsbutiken för service. TypSellita verk enligt hemsidan, samesame ETA fortfarande?
Har hört "snart".Japp, och det är en bra sak. En klocka för 15 000 kanske man inte vill serva för 5 000 i fabrik. Ett ETA- verk kan jag ju lämna in på Mobilskalsbutiken för service. Typ
Förresten, ingen som hört nåt?
Först var det juni, sen augusti, nu läste jag september nånstans. PR-kupp någon?
En sanning med modifikation (badomdisch) då det enligt Oris sitter ett moddat urverk i. Med andra ord bör den ändå åka till Oris vid service.Japp, och det är en bra sak. En klocka för 15 000 kanske man inte vill serva för 5 000 i fabrik. Ett ETA- verk kan jag ju lämna in på Mobilskalsbutiken för service. Typ
Förresten, ingen som hört nåt?
Först var det juni, sen augusti, nu läste jag september nånstans. PR-kupp någon?
Såklart inte men krävs nya delar så kan man ju behöva Oris. Dumdristigt att tro att moddade ETA/Sellita alltid kan servas av oberoende.Måste väl bero på vad modden består i. Röd rotor skrämmer nog inte urmakaren eller?
Är väl superluminova, inget märkvärdigt.Sådärja, där kom första riktiga recensionen. Två sidor på worn&wound.
http://wornandwound.com/2015/08/12/oris-divers-sixty-five-review/
Sååå fin. Och vilken lume sen!
Jag menade inte i första hand ljusstyrkan, snarare vilka delar som lyser, "layouten" - snyggt utfört imho.Är väl superluminova, inget märkvärdigt.
Trevligt! Vilken AD hittade du den? Har letat i Sthlm utan framgång. Någon annan på KS som sett den hos en AD?Då var den ute i handeln! Skall bli ett rent nöje att att få prova den och se om den håller förväntningarna!
Den kom in igår till Magnussons Ur, Göteborg. Ska förbi på lunchen och klämma lite...om den nu inte redan är såld då.Trevligt! Vilken AD hittade du den? Har letat i Sthlm utan framgång. Någon annan på KS som sett den hos en AD?
Den kom in igår till Magnussons Ur, Göteborg. Ska förbi på lunchen och klämma lite...om den nu inte redan är såld då.
Vet du om det finns olika längder på remmen? Har tunna handleder och vill undvika att ha löparen högt på siden alt. en flärp som sticker ut...Första tankar:
Riktigt trevlig. Kändes väldigt nätt och smidig på handleden. Diggar verkligen det kupade glaset. Gummit kändes bra, mjukt och följsamt. Har på förhand tyckt att fonten på siffrorna känts lite "cartoonish", men var bättre irl.