• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris sixty-five (65) heritage

Loshin

Panerai
Vet du om det finns olika längder på remmen? Har tunna handleder och vill undvika att ha löparen högt på siden alt. en flärp som sticker ut...
Nej, det vet jag inte tyvärr. Tänkte inte på att fråga om det.
Kom på en sak, de berättade i butiken att i första batchen till Sverige så kom det 4 exemplar.
Kan tänka mig att det dröjer tills det kommer fler, modellen har ju hypats en del och verkar populär.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej, det vet jag inte tyvärr. Tänkte inte på att fråga om det.
Kom på en sak, de berättade i butiken att i första batchen till Sverige så kom det 4 exemplar.
Kan tänka mig att det dröjer tills det kommer fler, modellen har ju hypats en del och verkar populär.
När jag trodde priset skulle bli 14-15 trodde jag de skulle sälja som smör, men för 19 är jag tveksam. Lär bli bra tryck på begmarknaden.
 

Loshin

Panerai
När jag trodde priset skulle bli 14-15 trodde jag de skulle sälja som smör, men för 19 är jag tveksam. Lär bli bra tryck på begmarknaden.
Jo, det kan jag hålla med om. Speciellt när det gäller svenska marknaden, lite surt att listpriset är cirka 1600€ utomlands. Förr brukade man ju kunna ta priset i € gånger 10 för att få fram ungefär vad den kommer att kosta i Sverige. Jag trodde hela tiden innan att den skulle hamna runt 16 000 sek men tack vare en viss schweizisk bank och svag krona såå blää.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo, det kan jag hålla med om. Speciellt när det gäller svenska marknaden, lite surt att listpriset är cirka 1600€ utomlands. Förr brukade man ju kunna ta priset i € gånger 10 för att få fram ungefär vad den kommer att kosta i Sverige. Jag trodde hela tiden innan att den skulle hamna runt 16 000 sek men tack vare en viss schweizisk bank och svag krona såå blää.
Eller tack vare de som säljer den och sätter peiset i butikerna. Vilka är generalagenter för Oris?
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Tittade förbi Fredmans Ur som har ett visnings-ex inne.
Jag hade räknat med att bli besviken på den när jag fick se den irl, men se på fan - den är riktigt bra. :)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Och jag behöver en plask-klocka...
 

BCKSTRM

Rolex
Den är sjukt fin. Och det är ju inte ofta man ramlar över fina nya modeller för 14k (referensen ovan) :) Lite rädd att den skulle bli en "mellanklocka" dock, inte riktigt dykare (som jag tänker dykare typ Sub och Pelagos), inte dressare och inte recing. Lite som min IWC, riktigt fin men för mycket mitt emellan. Kan ju dock ha helt fel! Den är ju väldigt speciell helt klart!
 
Tittade förbi Fredmans Ur som har ett visnings-ex inne.
Jag hade räknat med att bli besviken på den när jag fick se den irl, men se på fan - den är riktigt bra. :)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Och jag behöver en plask-klocka...
Ser ju riktigt jäkla bra ut tycker jag. Bättre än de bilder jag sett tidigare dessutom. Om den kommer ner i priser runt 14k är den helt klart mycket intressant! vad gäller stil på den så är den för mig en dykare även om man nu inte kan plaska 300m ner som med Sub och annat, jag är aldrig så djupt och trots att vetskapen om kompetensen är cool så är det i realiteten inte värt mellanskillnaden på ca: 50k :)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
16k verkar priset bli sa de på Fredmans.
Frågade också om armbandet finns i olika längder vilket de inte visste men ska kolla upp.
 
Topp